بلینکن: با همتایان روسی و چینی‌ام در نشست گروه- ۲۰ دیداری ندارم

وزیر خارجه آمریکا در پایتخت ازبکستان به خبرنگاران گفت: با همتایان روسی و چینی ام در نشست گروه- ۲۰ دیداری نخواهم داشت.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست گروه- ۲۰ در دهلی نو با وزرای خارجه روسیه یا چین دیدار نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز هم امروز چهارشنبه در این خصوص با انتشار گزارشی نوشت: بلینکن به خبرنگاران در پایتخت ازبکستان گفت که «هیچ برنامه‌ ای برای دیدار با وزرای خارجه چین یا روسیه در نشست گروه- ۲۰ وجود ندارد، اگرچه من شک دارم که قطعاً در جلسات گروهی از این دست با آن ها باشیم.

وزارت خارجه روسیه چهارشنبه هفته پیش اعلام کرده بود که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور در نشست وزرای امور خارجه گروه- ۲۰ در شهر دهلی نو واقع در کشور هند شرکت می کند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود در این خصوص گفته بود: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزرای خارجه گروه- ۲۰ در دهلی نو در تاریخ ۱ تا ۲ ماه مارس سال ۲۰۲۳ (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه) شرکت خواهد کرد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت خارجه روسیه، «سرگئی لاوروف» قرار است موضوعات مختلفی را در حوزه منطقه ای و بین المللی در این نشست ارائه کند.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه دیروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود: مسکو تصویر بی طرفانه ای از خرابکاری در خط لوله نورد استریم در منطقه تحت مسئولیت اتحادیه اروپا و ناتو در نشست وزرای خارجه گروه- ۲۰ ارائه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    حالا کی تورو آدم حساب کرد خواست باهات حرف بزنه یانکی گاوچرون تروریست همجنس باز؟!
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    دلت بخاد به دیدارشون برید....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس