کد خبر 1471027
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
بذرپاش

بندر خشک آپرین بعنوان نخستین بندر خشک کشور توسط وزیر راه و شهرسازی در اسلامشهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش مشرق، نخستین بندر خشک کشور صبح امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، رئیس کل گمرگ ایران، مدیرعامل راه آهن و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در شهرستان اسلامشهر افتتاح شد.

مهرداد بذرپاش‌وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح نخستین بندر خشک کشور در مجموعه راه آهن آپرین اسلامشهر با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر خشک ریلی تهران، اظهار کرد: امروز بزرگترین بندر خشک ملی کشور به بهره بهره برداری رسید، که می تواند در خدمت تجارت و اقتصاد کل کشور قرار گیرد.

بذر پاش افزود: در طی ۲۰ سال گذشته برای بهره برداری از بندر خشک تهران اقدامات زیادی انجام شده و در نهایت این بندر امروز به بهره برداری رسید، در حالیکه در کشورهای دیگر چندین سال است که یک تمرکز جدی روی بندر خشک شده، تهران از وجود چنین بندری محروم بود، که خوشبختانه احداث این بندر تحقق یافت.

وی بیان کرد: بندر خشک ریلی تهران مزایای متعددی دارد که در کنار کاهش هزینه ای سوخت و حمل کالا و ترافیک جاده ای، مهمترین آنها از بین رفتن معطلی برای حمل کالا برای صاحبان کالا و تولید کنندگان و صنعتگران است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در مجموعه بندر خشک ریلی آپرین، تاکید کرد: این بندر که در زمینی به وسعت ۵۵ هکتاری ساخته شده با زیرساخت‌های مورد نیاز آماده پذیرش کالاهای صادراتی و وارداتی است و با همکاری گمرگ در کوتاه ترین زمان کالاها ترخیص می‌شوند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های فراوان بخش خصوصی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بندر خشک ریلی آپرین به بهره برداری رسیده که این رخداد مهم می تواند برای منطقه دستاوردهای زیادی به همراه داشته باشد.

بذرپاش با اشاره به طرح توسعه بنادر خشک در کشور،گفت: در راستای بنادر خشک کشور عملیات احداث بنادر خشک اصفهان خراسان جنوبی و غرب کشور در حال پیگیری است تا مردم از منافع آنها منتفع و عملیات جابجایی کالاها با کمترین هزینه ها انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره مشکلات مسافران برای تهیه بلیت قطارهای نوروزی، گفت: برای نوروز ۱۴۰۲ ‌ظرفیت ناوگان در مسیر مشهد ۱۵ درصد و در سایر مسیرها ۱۰ درصد افزایش یافته است، اما به هر حال ظرفیت ناوگان ریلی محدود است و تقاضا زیاد است.

بندر خشک آپرین که به عنوان نخستین و بزرگترین بندر و پایانه کا نتیری کشور با مساحتی بیش از ۸۸۰ هکتار در ۲۰ کیلومتری شهر تهران در منطقه اسلامشهرو در داخل محدوده ایستگاه مرکزی راه آهن کشور واقع شده و بزرگترین مزیت آن قرار گرفتن در محل تقاطع خطوط ریلی شمالی، جنوبی، شرقی و غربی کشور و نزدیکی آن به آزادراه آزادگان است که همچون کمربندی اطراف شهر تهران،کلیه شاهراههای ورودی آن را به دورترین نقاط کشور متصل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    بندر خشک یزد که چندین سال فعاله
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      منبع حرفات؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس