روسیه: اوکراین درباره حمله به کریمه بلوف می زند

رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه می گوید اوکراین برخلاف تبلیغاتی که به راه انداخته، توان نظامی برای حمله به شبه جزیره کریمه را ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینتل ریبابلیک، رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه قابلیت نظامی اوکراین برای هدف قرار دادن شبه جزیره کریمه را زیر سوال برد.

«آندری کارتاپولوف» رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه امروز شنبه اعلام کرد که اوکراین امروز ظرفیت عملیات نظامی برای تصرف کریمه را ندارد، با این حال تبلیغات اوکراین بر خلاف واقعیت موجود ساخته شده است.

این مقام ارشد دومای روسیه در عین حال یادآور شد که در این راستا روسیه باید شرایط را به دقت زیر نظر داشته باشد و به هرگونه اقدام تحریک آمیز پاسخ سخت دهد.

کارتاپولوف تاکید کرد که در صورتی که شرکای سابق روسیه، موشک‌های دوربرد در اختیار اوکراین قرار دهند، قطعاً کی یف به استفاده از آنها روی خواهد آورد.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به طور علنی از آماده‌سازی کی‌یف برای حمله به کریمه و خارج کردن این شبه‌جزیره از قلمرو روسیه خبر داد.

زلنسکی درباره این حمله گفته است: ما در حال تدارک اقدامات نظامی و آماده‌سازی آن هستیم. از لحاظ روانی همین حالا هم آماده‌ایم. از لحاظ فنی هم مهیا هستیم و تسلیحات، یگان‌ها و انواع و اقسام واحدهای تهاجمی را آماده و نه تنها در اوکراین، بلکه افرادی را برای آموزش به سایر کشورها اعزام کرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس