کد خبر 1468009
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
طائب

ا این‌بار «بدون توقف» در انتخاب مهمان دست به ابتکاری تازه زده، ابتکاری که اتفاقی نادر در تلویزیون و رسانه به شمار می‌آید و آن حضور «حسین طائب» در این برنامه است.

به گزارش مشرق؛ برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما را شاید بتوان به نوعی از سنت‌شکنان حوزه رسانه دانست، برنامه‌ای که در مقاطعی با اقدامات خود در راستای شبهه‌زدایی تعجب مخاطبان و حتی منتقدانش را نیز برمی‌انگیزد و طی این سال‌ها در راستای شفاف‌سازی در حوزه‌های مختلف از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است.

و اما این‌بار «بدون توقف» در انتخاب مهمان دست به ابتکاری تازه زده، ابتکاری که اتفاقی نادر در تلویزیون و رسانه به شمار می‌آید و آن حضور «حسین طائب» در این برنامه است، حضوری که برای اولین بار اتفاق افتاد و این امیدواری را در دل مخاطبان تلویزیون زنده کرد که شاید این دعوت باب تازه‌ای باشد برای حضور چنین افرادی در رسانه ملشی.

در واقع با اینکه به گفته خود طائب مسؤلان سرویس‌های امنیتی برای حضور خود در رسانه‌ها و صحبت در محافل و گفت‌وگو با رسانه‌ها اقتضائاتی دارند اما قطعا اقشار مختلف از عوام تا خواص منتظر حضور چنین افرادی هستند تا به ویژه در مقاطع و برهه‌های حساس کشور هر چند در زمان اندک در رسانه و جلوی دوربین حاضر شده و در حد ممکن به بیان نظرات خود، پاسخ به سؤالات و روشنگری در خصوص حوادث و اتفاقات مهم بپردازند که متأسفانه در اغلب اوقات و تا پیش از این چنین رویکردی در رسانه دیده نشده است.

گرچه بخشی از این مشکل به خود سرویس‌های امنیتی و عدم تمایل آنها به این ارتباط بازمی‌گردد اما، نمی‌توان ضعف رسانه را نیز در این زمینه نادیده گرفت.

چراکه در اغلب اوقات با وجود شبهات فراوان در موارد مختلف باز هم این حضور کارشناسان و در نهایت مسؤلان دست چندم است که زینت‌بخش برنامه‌های خبری و گفت‌وگو محور بوده و به ویژه در موارد و رخدادهای امنیتی و اطلاعاتی که دیگر رسما جای خالی این مقامات به وضوح به چشم می‌خورد.

این نکته حائز اهمیت است که نقش رسانه‌ها در ایجاد امنیت ملی و حوزه دفاعی کشور کمتر از نهادهای امنیتی و دفاعی نیست و اگر رسانه‌ها نقش خود را در این حوزه کم کنند به طور قطع جای رسانه‌های رسمی را رسانه‌های غیررسمی می‌گیرند و رسانه‌های خارجی و در کنار آنها معاند، جایگزین رسانه‌های داخلی می‌شوند، اتفاقی که بارها و بارها در بزنگاه‌های مهم تاریخ انقلاب‌مان به دفعات شاهد آنها بودیم و به جای تحلیل و روایت اصلی وقایع ناچار به پاسخگویی شدیم.

فلذا از این جهت است که باید قدر چنین حضوری را دانست و رسانه و از طرف دیگر مسؤلان سرویس‌های امنیتی را نسبت به این رویکرد جدید ترغیب و تشویق کرد، چراکه قطعا در خلأ حضور چنین افرادی است که روایت‌های متناقض و بعضا دروغ از جانب افراد و رسانه‌ها و فضای مجازی شکل گرفته و دست به دست می‌شوند.

در اصل با پر شدن جالی خالی تعامل میان رسانه و مسؤلان این حوزه قطعا هزینه‌های احتمالی بر دوش نظام کاهش پیدا کرده و تهدیدها تبدیل به فرصت خواهد شد، وقتی دشمن مستقیما امنیت کشور را هدف گرفته پس باید از همه ظرفیت‌ها در راستای شفاف‌سازی استفاده کرد و چه ظرفیتی بهتر از رسانه آن هم رسانه ملی.

همه اینها را که کنار هم می‌گذاریم بیش از پیش اهمیت تعامل مقامات و مسؤلان امنیتی وهمچنین ارزش حضور شخصیتی همچون حسین طائب که به مدت 13 سال ریاست سازمان اطلاعات سپاه، یکی از مهمترین نهادهای امنیتی کشور را برعهده داشته و هم اینک نیز در جایگاه مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران به فعالیت می‌پردازد در یک برنامه تلویزیونی را درک کرده و البته این تعامل را به فال نیک می‌گیریم و همچنان امیدوار به ادامه چنین روندی هستیم، روندی که قطعا موجب شفاف‌سازی‌ها و سرعت عمل بیشتر در اطلاع‌رسانی، نقل روایت‌ها و تحلیل اتفاقات و وقایع مهم و حساس خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس