ماجرای هلدینگ یاس از زبان طائب

حجت الاسلام طائب در برنامه «بدون توقف» با اشاره به اینکه نفوذ یکی از جنگ‌هاست، یادآور شد: البته برای ما هم فرصتی پیش آورده که از این طرف هم به آن طرف در حوزه نفوذ اقداماتی انجام دهیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام «حسین طائب» مشاور فرمانده کل سپاه، در برنامه «بدون توقف» که از شبکه سوم سیما پخش شد، در خصوص فعالیت شبکه نفوذ در ایران عنوان کرد: سال ۷۲ وضعیت قدرت نفوذی‌ها در ایران به حدی بود که حتی قصد داشتند در وزارت نفت وزیر تعیین کنند، برنامه این بود که در حوزه شیمی یک نفر را مرد علمی سال معرفی کنند و همراه با نخبگانی که به کشور برمی‌گردند وی را داخل کشور کنند تا در وزارت نفت به بالاترین جایگاه دست پیدا کند، در واقع به این شکل نفوذ را برنامه‌ریزی کردند، تا حدود سال ۲۰۰۵ نفوذ، فردی و جاسوسی بود اما بعد از آن شروع کردند به شبکه‌سازی.

وی ادامه داد: حتی آن سال‌ها وزرا می‌رفتند با آقای هاشمی دعوا می‌کردند که وزارت اطلاعات نمی‌گذارد ما کارمان را بکنیم، من رفتم پیش آقای هاشمی گفتم اشکال ندارد ما به آنها اطلاع می‌دهیم که در پروژه‌های‌شان چه اتفاقی می‌افتد، پیشگیری کردند که هیچ نکردند صبر می‌کنیم بعد از پروژه، کار که تمام شد ما ورود پیدا می‌کنیم و موضوع را جمع می‌کنیم و دوباره پول را برمی‌گردانیم و شبکه‌ها را شناسایی می‌کنیم، آقای هاشمی قبول کردند، وارد پروژه‌ها شدیم اولی را زدیم، دومی را زدیم تا رسیدیم به بچه رئیس‌جمهور، در پروژه نفتی دعوای‌مان شد، رفتیم معاون ارزی بانک مرکزی را بگیریم که به خانه‌نشینی کشیده شد.

این کارشناس امنیتی با تأکید براینکه به عقیده من روند فساد کاهشی و روند مبارزه با فساد افزایشی است، گفت: اما تصویر جامعه این نیست و این را عکس می‌بیند، آن موقع اگر نیروهای امنیتی با مهره‌های مشکل‌دار برخورد می‌کردند با خودشان برخورد می‌شد، اما دیدید که در یک دوره‌ای با برادر رئیس‌جمهور و برادر معاون اول هم برخورد شد و هیچ اتفاقی نیفتاد، دادگاه برگزار شد و رسیدگی هم شد. در این دولت اولین کاری که آقای رئیسی کرد این بود که همه دستگاه‌های نظارتی را جمع کرد و گفت هر کجا فسادی بود نظارت کنید، اطلاع دهید و برخورد کنید.

طائب همچنین یادآور شد: نفوذ با پورسانت و آلوده‌سازی شروع شد تا جایی که مقام معظم رهبری به من که آن زمان، معاون ضدجاسوسی بودم فرمودند این مبارزه‌ای که در برخورد با مفسدان اقتصادی شروع کردی جدی بگیر و کوتاهی نکن، حضرت آقا علنا بحث ثروت‌های بادآورده را مطرح کردند و همه جا پشتیبان ما بودند.

وی در پاسخ به این سؤال که «این نمونه‌ها نشان‌دهنده این است که فساد در سیستم است یا نشانه فسادستیزی است» اظهار کرد: این نشان می‌دهد که ممکن است افرادی در جایگاه‌هایی قرار بگیرند که از آن سوءاستفاده کنند، فساد سیستمی مثل دوره شاه است که نفت و امکانات ما را می‌بردند اما یک موقع است که یک عنصر نفوذی باعث این فساد می‌شود. من در طول چندین سال فعالیتم در سرویس‌های امنیتی با فساد برخورد کرده و در ۹۰ درصد موارد پول‌ها به بیت‌المال و بانک‌ها برگشته، اما افکار عمومی می‌گوید چرا اعدام نمی‌کنید و دیگر اینکه تصاویری که از دادگاه‌ها و صدور احکام پخش می‌شود افکار عمومی را اقناع نمی‌کند.

این مقام امنیتی در پاسخ به این سؤال که «چرا برخوردها گزینشی است و برخی با وجود فساد ثابت شده همچنان مسؤلیت می‌گیرند» گفت: اعتقاد من این است که ما در سیستم اطلاعاتی گزینشی نداشتیم، مثلا اتفاقی که در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی رخ داد گزینشی نبود، پس فرقی نمی‌کرد که رئیس‌جمهور باشی یا در مجلس باشی، ما همان زمان در مجلس هم دستگیری داشتیم.

به گفته طائب، حتی ما در قوه قضائیه در جایگاه ویژه این برخوردها را داشتیم که نمونه آن آقای طبری است، مبارزه با فساد همیشه جزء مطالبات جدی حاکمیت در همه مقاطع بوده و حضرت آقا همیشه از این برخوردها حمایت کردند، اما تصویرسازی ما در این موارد موفق نبوده و اغلب تصویری که دشمن و دعواهای جناحی خواسته بیرون آمده است.

وی در بخش دیگری از برنامه یادآور شد: در حوزه نفوذ از بدنه انقلاب تا اینجا آمدیم تا جایی که نفوذ شبکه‌ای شده، شبکه نفوذ را در خبرنگاران ببینید، در دوره اوباما یکی از شبکه‌هایی که راه انداختند همین بود که در فضای مجازی یک سیستم امن ارتباطی نوشتند، نیرو استخدام می‌کردند و هر یک نفر دو نفر را دعوت می‌کرد، این شبکه بین‌المللی بود و کافه تیتر، کافه محتوا و کافه سؤال داشت که اگر امروز مسؤلی را دیدید چه سؤالی از او بکنید، به این وسیله می‌خواستند موضوعات مدنظرشان را روی آنتن نگه دارند.

طائب همچنین عنوان کرد: همین شبکه را در حوزه‌های مختلف راه انداختند و بودجه خاص خودش را در زمان اوباما داشت، به هر حال نفوذ پابه پای انقلاب پیش آمده و یکی از جنگ‌هاست و البته برای ما هم فرصتی پیش آورده که از این طرف هم به آن طرف در حوزه نفوذ اقداماتی انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که «ماجرای آقای لوینسون چه بود» نیز توضیح داد: این ماجرا یک ادعا و دروغ است، مگر ما جیسون رضائیان را دستگیر نکردیم، مگر ما اعلام نکردیم؟ ما تعارف نداریم، اگر آمریکایی‌ها یا دو تابعیتی‌ها به قصد جاسوسی وارد کشور شوند و اخلال کنند برخورد می‌کنیم و تعارفی نداریم، اما اگر هم مثل توریست بیایند، مشکلی با آنها نداریم. مثلا جیسون حتی در زمینه برجام هم عملیات و شبکه‌سازی می‌کرد، حتی در جاهایی که تحریم‌ها شل‌تر بود به آمریکایی‌ها اطلاعات می‌داد که بعد دستگیر شد و آمد در تبادل‌ها.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در ماجرای تبادل جیسون، آمریکایی‌ها ۱۶ زندانی‌ ما را آزاد و چند بانک را از تحریم خارج کردند و در مقابل ما چهار زندانی آنها را آزاد کردیم، تصریح کرد: یکی از دوستان وزارت خارجه بعد از برجام گفت من می‌خواهم به آمریکا بروم، به نظر شما تا کجا برای سرمایه‌گذاری پیش بروم، گفتم اگر توانستی کسی را از آمریکا بیاوری که یا سرمایه‌گذاری کند یا تکنولوژی بیاورد که ما نداریم ما حمایت می‌کنیم، هنوز هیچ خبری نشده، چون آمریکایی‌ها برجام را درست نکردند به ما تکنولوژی و پول بدهند.

وی با توضیح اینکه در ماجرای جیسون بحث خودمان بر سر این بود که اینها ۴۰۰ میلیون دلار را می‌دهند یا همراه سودش حساب می‌کنند، گفت: چون توافق‌مان اصل و فرع بود، قرار بود در چند پرواز پول بیاید و ما گفتیم پس از راستی‌آزمایی بانک مرکزی تبادل انجام می‌شود، که همین‌طور هم شد و اصل و فرع پول برگشت و بعد جیسون را تحویل نماینده سوئیس دادیم، و با قدرت ما به ازای خوبی هم گرفتیم، در این ماجرا سیاست خارجی با سیاست امنیتی تلفیق شد و مبادله خوبی هم انجام شد، چون علی‌رغم تهدیدات آمریکا برای لغو مذاکرات تا زمان مبادله جیسون، ما باز هم کوتاه نیامدیم و مذاکرات از سر گفته شد.

طائب در ادامه اضافه کرد: اینکه می‌گویند باید دشمن را بشناسیم برای همین است، ما از برجام بیرون آمدیم یا آنها؟، خوب یا بد عهد بستیم، اما دیدند که عهدی که بستند به ضررشان است از برجام بیرون آمدند، دوباره دموکرات‌ها فکر کردند به نفع‌شان است پیام مذاکره دادند، اما دوباره عقب انداختند، چراکه آنها به فکر منفعت خودشان هستند و هیچ زمان منفعت ما برای آمریکایی‌ها منفعت ایجاد نمی‌کند مگر اینکه بفهمند با توان خودمان حرکت می‌کنیم و به کسی گوش نمی‌دهیم.

وی در پایان گفت: مثلا در مورد انرژی اتمی چقدر گفتیم که انرژی اتمی صلح‌طلبانه می‌خواهیم، اینکه این‌قدر روی دانشمندان هسته‌ای ما کار کردند برای این بود که از هیچ هسته‌ای به دانشمند هسته‌ای رسیدیم، در نانو، زیست‌شناسی یا در حوزه علوم دیگر و پزشکی هم همین‌طور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    13 4
    اگر ادعای دارین بازار ارز رو کنترل کنین. این واقعا پذیرفته نیست که قیمت ارز همینطوری بالا بره و هزینه های سربارش روی مردم خراب بشه
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      13 6
      می‌خواستید سال‌های پیش رای کنسرتی ندید
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 5
      الان که رای انقلابی دادیم که نتیجه اش از رای کنسرتی بدتر شد
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    3 9
    چرا اینقدر از ایشان خبر درج می‌کنید؟
    • علی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      مشاور
    • مریم IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 0
      ایشون مدنی از اطلاعات و تحلیل هاست که تا چند وقت پیش بخاطر مسئولیتش نمیتونست رسانه ای بشه. اتفاقا باید قدر این اخبار رو بدونیم
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    4 8
    اگه پولها رو نمیگرفتیم الان دلار چند شده بود؟
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      7 0
      به قیمت بی شرفی تو
    • محمدایوب IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 0
      ۱۶/۳۹ اگر پول رانمی گرفتیم نهاده دامی وارد نمی شد عده ای از گرسنگی می مردند برو خدا راشکرکن
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    فقط خدا ميدونه
  • کوروش SE ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 2
    روزی فرا خواهد رسید که...........
    • ایرانی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      1 0
      آری روزی فرا خواهد رسید که به لطف الهی پرچم مبارزه با ظلم و استکبار را به حکومت جهانی مهدی فاطمه سلام الله علیها تحویل خواهیم داد و تمام شیاطین بزرگ و کوچک و مزدورانشان به درک و زباله دان تاریخ واصل خواهند شد.
  • محمد IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 1
    همه این ها درست اما چرا بازار ارز رو با این همه اشرافی که دارید درست نمیکنید تا سو تفاهمات یک مملکت با مسولینش درست و رفع بشع تمام مواردی که هست یک سرش متاسفانه اقتصاد مردمه
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    3 0
    باید یاد بگیریم که مسئولان را نه با حرف و شعار و ادعا بلکه براساس نتایجی که کسب کرده اند بسنجیم
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    تا جایی که من میدونم اکبر طبری به خاطر پیگیریهای وزارت اطلاعات و یا اطلاعات سپاه دستگیر تشد.بلکه از بس که گندش در اومده بود و در یک جلسه متاظره زاکانی قول پیگیری داد و چون دیگه به رسانه ها کشیده شد اکبر طبری دستگیر شد.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      2 0
      باید یکی باشه حکم به دستگیری بده و گرنه اژای زبونش براحتی نمیچرخید بگه طبری فاسد بوده میگفت بر ما مسلم نشده بود بشین تا بهت مسلم بشه
  • DE ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 2
    400 میلیون دلار پول مبادله رضائیان را چه کردید ؟؟؟؟
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      3 1
      در پناه پرچم اجنبى باش شايد چيزكى دستو بگيره،،،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس