طائب

حجت‌الاسلام «حسین طائب» در برنامه «بدون توقف» به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص جنگ ترکیبی و امنیتی دشمن و تأثیرات مهم اینترنت در راستای تحقق اهداف این جنگ پرداخت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام «حسین طائب» در برنامه «بدون توقف» که از شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به اینکه مشکل ما این است که برخی می‌خواهند حل مشکلات را به روابط بین‌الملل و دیدن کدخدا گره بزنند و اعتقادی به توانمندی داخلی ندارند، گفت: در حالیکه هواپیمایی ما که باید هرساله برای اداره خود از سازمان برنامه و بودجه پول می‌گرفت امروز به همت جوانان ایرانی به جایی رسیده که درآمدزایی می‌کند و حتی امروز مذاکرات برای ساخت هواپیمای مسافربری مشترک در حال انجام است. رویکرد عوض شده، من سر دولت جدید بحث دارم و نمی‌گویم ضعف وجود ندارد، اما تغییر ریل انجام شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا «انتقام سخت اِعمال شد»، اظهار کرد: در انتقام سخت آن چیزی که سریع‌السیر انجام شد، زدن پایگاه نظامی آمریکا و بعد از آن اخراج آمریکا از منطقه آن هم با فلاکت بود تا جایی که شبکه امنیتی‌اش را هم به همراه گروه نظامی‌اش خارج کرد و به صورت موردی هم انتقام سخت حتما انجام می‌شود.

این مقام امنیتی کشورمان در پاسخ به این سؤال که «اگر بازدارندگی هست چطور ژنرال دو ستاره ما را در کشور همسایه و دانشمند هسته‌ای مان را در داخل شهید می‌کنند و ما نه در رسانه و نه در محافل در مورد عاملان این موارد صحبتی نمی‌کنیم»، یادآور شد: ما در بخش دفاعی و نظامی به بازدارندگی رسیدیم، اما در حوزه امنیتی وضعیت فرق می‌کند و بزن بزن است، آنها مدت‌ها برای شهادت سردار سلیمانی عملیات‌های مختلف طراحی می‌کردند، حتی می‌خواستند در کرمان و در دهه محرم ایشان را با حفر تونل بزنند که به فضل الهی همه کشف شد، این عملیات که با چند هواپیمای جنگی عملیات امنیتی بزند برای دولت بزرگی که می‌گوید من سالانه ۸۵۰ میلیارد دلار بودجه دفاعی دارم برد نیست.

نظر مشاور عالی فرمانده کل سپاه در مورد محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ

به گفته طائب، سردار سلیمانی برای ما ویژه ویژه بود ولی ‌ده‌ها نفر مثل خودش تکثیر کرده، سردار سلیمانی دو ویژگی داشت یکی در باب امنیتی و دیگری در باب تصویری، جایی که در جنگ امنیتی می‌رویم سرویس می‌فهمد و ما هر دو طرف هم می‌فهمیم داریم جنگ می‌کنیم، آخرین کار امنیتی اسرائیل کار اصفهان است که آن هم عقبه دارد، در واقع اسرائیل برای اینکه آمریکا پشت آنها را خالی نکند یک رزمایش مشترک ترتیب داد.

وی در ادامه تصریح کرد: بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ هواپیما و کشتی آوردند، اسرائیلی‌ها گفتند بگذار در ذیل این عملیات دفاعی یک عملیات امنیتی هم انجام دهیم تا پای آمریکایی‌ها را هم به این حوزه باز کنیم، لذا آمدند عملیات اصفهان را انجام دادند به ۲۴ ساعت نرسید پنتاگون اطلاعیه داد ما هیچ نقشی در موضوع اصفهان نداشتیم، یعنی آمریکا دیگر حاضر نیست خودش را برای اسرائیل هزینه کند.

طائب همچنین توضیح داد: موضوع این مانور هم از اینجا آغاز شد که موقعی که انصارالله در پاسخ به حملات موشکی عربستان و امارات حمله کرد، عربستان و امارات گفتند ما میلیاردها دلار به آمریکایی‌ها پول دادیم پدافند یکپارچه غربی، عربی برای ما درست کند، پس چطور انصارالله می‌تواند ما را بزند، لذا آمریکا مجبور شد بیاید به اسرائیل و عربستان کمک مالی کرده و همه را دور هم جمع کند بگوید بیائید یک پدافند یکپارچه درست کنیم.

وی افزود: حتی اسرائیل، آمریکا و کشورهای عربی در جلسه‌ای اذعان می‌کنند ما این کار را انجام می‌دهیم و میلیاردها دلار از کشورهای منطقه پول می‌گیریم و یک ارتقای پدافند می‌دهیم اما طرف مقابل ما با میلیون دلار تکنولوژی‌اش را بالا می‌برد و باز هم این پدافند برای ما بازدارندگی ندارد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سؤال که «آیا ما عملیات اصفهان را پاسخ دادیم یا خیر» گفت: برای پاسخ این سؤال ما باید برویم در خصوص تفاوت مدل امنیتی ما با آنها صحبت کنیم، قرار بین آنها این است وقتی دموکرات‌ها فشار اقتصادی وارد کرده و ناامنی ایجاد می‌کنند، اسرائیلی‌ها بیایند فشار امنیتی وارد کنند، آنها ۱۲ بار به کشتی‌های ما تعرض کردند و هفت بار به تیغ غیب گرفتار شدند، با جنگ سایبری پمپ بنزین‌های ما را زدند و بلافاصله روی گوشی یکی از مسؤلان پیام دادند و گفتند این اول کار است در داخل اسرائیل کمتر از سه ساعت به ۱۰ مسؤل‌شان پیام داده شد دست از شرارت بردارید این اول راه است.

طائب با بیان اینکه موضوع اصلی آرایش جنگی کشورها برای دهه جدید است، عنوان کرد: همه برای این دهه برنامه دارند، اسرائیلی‌ها، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها برای این دهه برنامه دارند و اسرائیل یک بازیگر منطقه‌ای برای آمریکاست.

وی در پاسخ به این سؤال که «چرا در زمان جنگ رسانه‌ای با محدودیت‌های اینترنتی نیروهای خودتان را خلع سلاح کردید» اظهار کرد: اِن اِس اِی یک شبکه امنیتی آمریکایی‌هاست که اینترنت در کنترل آنهاست، این شبکه از هر گوشی یک پرونده دارد و علاقه شما را در می‌آورد، دفترچه تلفن شما را کنترل و تماس‌های شما را آنالیز می‌کند و متناسب با آن برای شما محتوا می‌فرستد و امروز دیگر متناسب با علائق و سلایق خودش برای شما پیام و محتوا می‌فرستد.

نظر مشاور عالی فرمانده کل سپاه در مورد محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه یادآور شد: ما در این جنگ هستیم و از این طرف هم خیلی کار نکردیم و کوتاهی داشتیم، اینترنت هم مثل توان هسته‌ای است که اگر تبدیل به انرژی اتمی شد می‌شود بقای بشریت اما اگر در استخدام دولت درآمد می‌شود بمب اتم، من می‌گویم اینترنت یک فرصت برای انقلاب است، نظر مقام معظم رهبری هم این است که اهمیت اینترنت اگر از اهمیت انقلاب بیشتر نباشد کمتر نیست.

طائب در پایان افزود: اما دشمن جنگ ترکیبی را به مسئله امنیتی رسانده تا هیجان را بیشتر کند، در این جنگ یک جمعیت هیجانی دارید که در جنگ تصویری هیجانی شده، یک جمعیت خشونت‌زا دارید و گروهی که شبکه‌سازی می‌کنند، حالا در این جنگ نرم که او موشک می‌زند من تک‌تیرانداز می‌خواهم با توئیت او را بزنم معلوم است که نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    الان گوشی آیفون ۱۴ با اخرین نسخه سامسونگ چه فرقی دارد که رجیستر نشد ؟ بابا کاسبی خراب کردین قیمت ایفون ۱۳ بردین بالا ، برین مطالعه کنین ایفون ۱۴ به ماهواره برای دیتا کاربرد نداره فقط sos است
    • علی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      3 7
      آیا لزومی به برگزاری این برنامه بود؟؟؟؟؟ آیا صدا و سیما بهش نیاز داشت؟؟؟ آیا تغییری در دیدگاه مخاطب ایحاد شد؟ آیا امری تبیین نشده و خاص وجود داشت؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    9 7
    ما گفتیم زدیم شمام بگو زده!!! آره و اینا خیلییی بودیم! خخ
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    5 7
    لطفا لینک "ویدئوی باکیفیت" صحبت های یک هفته اخیر حاج آقا طائب در برنامه بدون توقف رو بگذارین تو سایت. دانلود از تلویبیون مصیبته. آپارات هم یه سایت بی نظمه. حاج آقا طائب یه آدم امنیتی کارکشته س. کاش میشد ویدئوهارو تو سایت بگذارین. کامل و باکیفیت 480.
    • سی دی فروش IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      2 3
      چرا 480 درخواست 8kبده خواستی پیام بده روی چند تا دیبسک بفرستم برات
  • یتک IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    13 1
    گوگل پلی اپ استور قطع هست این یعنی اینترنت بین‌المللی قطع هست و حتماً باید وی پی اس باشه وگرنه وی پی ان ها که از کار افتادن
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    21 37
    مسئولین ما هر وقت از شغلی به شغلی دیگر میرن به خاطر اینکه بگن ما هنوزم فعالیم هر روز یه حرفی میززنن اسمشون پر تکرار بشه توی اخبار
    • JP ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      4 0
      قشنگ گفتی
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    0 0
    دراخبار دنیا اگر توجه کرده باشیدازاین اتفاقها هرروزوحتی هرثانیه درتمام دنیا می افته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس