ماجرای هلدینگ یاس از زبان طائب

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: دولت برای مولدسازی سازوکار درست کرده تا هر سه قوه روی آن نظارت کنند، قصد دولت در این طرح، فروش، تغییر کاربری و یا به مشارکت گذاشتن اموال غیرمولد، هزینه‌بر و اضافی است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسین طائب در برنامه «بدون توقف» که از شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به اینکه ما در عناصر قدرت قوی هستیم ولی یک جاهایی باید قبول کنیم که ضعف‌هایی هم هست و نیاز به تغییر داریم، گفت: حرف ما این است که در یکپارچگی این تغییر در حال انجام است، در حوزه اقتصاد واقعا کارهایی در حال انجام است، راهبرد آمریکا این بود که در تقابلی که با فشارها انجام می‌دهد کاری کند که صادرات نفت خام ایران با واردات غذا و دارو برابری کند، آنها فکر می‌کردند که این مشکلات پیش می‌آید اما تغییر ریل انجام شد.

وی ادامه داد: در همین یک سال در غذا قطع ارتباط داخل به خارج انجام شده، ارز ۴۲۰۰ تومانی قطع شد و دولت این فرآیند را عوض کرد و گندم را به سه برابر قیمت از کشاورز خرید و تقاوت بین ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی را ماهانه در قالب یارانه به مردم می‌دهد، به همین واسطه در واردات صرفه‌جویی کردیم که پولش در زیرساخت هزینه می‌شود، این دولت تا سال ۱۴۰۴ برنامه دارد، زیرساخت است که کشور را درست می‌کند و نتیجه این می‌شود که وابستگی آب و غذا به نفت را کم می‌کنیم.

طائب با اشاره به اینکه تا دولت بحث مولدسازی را مطرح کرد، همان اول کار هجمه‌ها آغاز ‌شد، اظهار کرد: دولت باید از کجا منبع درآمدش را تأمین کند، یا باید صادرات غیرنفتی داشته باشد، یا نفت خام بفروشد، یا مالیات و گمرک بگیرد و اموال دولتی را بفروشد، دولت برای مولدسازی سازوکار درست کرده، سیستم درست کرده که هر سه قوه نماینده داشته باشند و همه روی آن نظارت کنند تا اموال هزینه‌بر فروخته شود، قصد دولت در این طرح، فروش، تغییر کاربری و یا به مشارکت گذاشتن اموال غیرمولد، هزینه‌بر و اضافی است.

طائب در خصوص این سوال که جنگ ترکیبی از کجا علیه ما آغاز شد، تصریح کرد: جنگ ترکیبی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد، جنگ ترکیبی عبارت است از یک راهبرد دفاعی آمیخته به جنگ سیاسی و کلاسیک، نامنظم و مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ دادگاهی، مداخله در انتخابات‌ها، برهم زدن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، ایجاد تضاد دینی و یورش فرهنگی که از قبل آمریکایی‌ها به دنبال همه اینها بودند.

وی در ادامه توضیح داد: مثلا در جنگ دادگاهی دو دادگاه در این مدت علیه ما برگزار کردند و برای افکار عمومی و دهه هشتادی‌های ما بحث اعدام‌های دهه ۶۰ را با تصویر و روایت خودشان نشان دادند. این دهه هشتادی که نمی‌داند که این افراد چه جنایت‌هایی در تجزیه‌طلبی و ترورها کردند و ما درگیر تروریست منافقین و مارکسیست‌های مسلح و انواع مشکلات بودیم، جنگ دادگاهی برگزار می‌کنند، تا جایی که در این آخرین راهپیمایی مجبور شدند از پرویز ثابتی هم رونمایی کنند. ثابتی که تا به حال مخفی بود و ما می‌دانستیم چه کار کرده و در کار امنیتی با آمریکایی‌ها همکاری داشته، این فرآیندی بود که اینها دنبالش بودند.

طائب ادامه داد: برنامه آنها این بود که اعتراضات را از دانشجویان شروع کنند و به اقشار دیگر از معلمان و دانش‌آموزان و اقوام‌ و مذاهب گسترش دهند، اما بازی‌شان به هم ریخت، حتی اینکه یک در زندان را باز کنند در طرح‌شان بود، این قرار بود آخرین مرحله باشد، اما چون نظم به هم ریخت هر کسی کار خودش را کرد و دست آخر موفق هم نشدند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سؤال که «عنصر نفوذ چقدر در اغتشاشات اخیر نقش داشت» گفت: من معتقدم نفوذ به اندازه تاریخ انقلاب ما قدمت دارد، اما شدت و ضعفش فرق دارد، زمان ویژه آن زمان جنگ هوشمند بود، شبکه‌سازی از زمان اوباما تقویت شد. مثلا در قبل از انقلاب غربی‌ها که شبکه نفوذ نمی‌خواستند چون در همه عرصه‌ها بودند، لذا شرقی‌ها شبکه استخدام زدند.

طائب گفت: مثلا گروهی از توده‌ها که دستگیر شده بودند اذعان کردند «که سال ۵۴ «کاگ‌ب» ما را خواست و گفت که از نظر اطلاعاتی برآورد ما این است که حکومت شاه سقوط می‌کند و هر دولتی سر کار بیاید غربی‌ها می‌روند، برای نفوذ باید بچه‌های محلات را شناسایی کرده و از حوزه‌های حزبی‌تان دور کنید اینها را در تخصص‌هایی که آمریکایی‌ها هستند در آلمان شرقی آموزش دهید تا بعد از آمریکایی‌ها جای آنها بنشینند».

وی همچنین یادآور شد: ما اغلب آنها را شناسایی کردیم، اما وقتی خواستیم به حوزه برق ورود کنیم، مسؤلان سیستم صنعت برق ما اجازه ندادند و گفتند اگر این فرد را دستگیر کنید صنعت برق مختل می‌شود تا جایی که ناچار شدیم یکی از عناصر مرکزیت حزب توده را بالای سرش ببریم تا هشدار دهد که شناسایی شدی و تعهد همکاری بگیریم تا زمانی که سیستم صنعت برق آدم جایگزین کند. بعد از انقلاب شبکه ساواکی رفت، اما بدنه تخلیه نشد، در جنگ هم افرادی داشتیم که به دشمن گرا می‌دادند.

وی با بیان اینکه جنگ که تمام شد، سال ۷۱ من شدم مسؤل معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، گفت: آن زمان یکی از راهبردهای دشمن و بیشتر غربی‌ها این بود که ایران جنگ را تمام کرد و می‌خواهد وارد سازندگی شود، توسعه هم پول و متخصص و تکنولوژی می‌خواهد و سرویس‌های اطلاعاتی‌شان برای این کار پیوست درست کردند.

طائب در پایان با تأکید بر اینکه اگر امروز فساد اقتصادی در می‌آید پایه‌اش از زمان پورسانت شکل گرفته، عنوان کرد: مثلا سرویس‌های انگلیسی مأموریت داشتند که دنبال کنند ایران چطور تحریم را دور می‌زند و دیگر اینکه ورود کنند و پروژه‌ها را در دست دوم و سوم بگیرند، مثلا حوزه نفت ما پاکسازی شده بود اما غربی‌ها بعد آمدند آلوده‌سازی در یک کشور واسط را آغاز کردند، آمدند با یک کشور واسط شبکه زدند و برای آموزش دوره گذاشتند و افراد را حلقه کردند تا نفوذی استخدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    15 2
    اقدامی بگو یک هفته جلو صعود قیمتها رو بگیره
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 16
      شما کامنت گذاران کاری نکنید وضع بهتر میشه چون بیشتر اوضاع شایعه است که پخش شده و خیلی‌ها هم از سر جهالت باور کردن
  • کارشناس IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    9 2
    حالا نقش سپاه در مولد سازی چیست
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 8
      نظارت بر عملکرد ،دستگیری سواستفاده گران. فضول شناسی ،🤣😂
  • کاظم IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    8 2
    پس چرا مصونیت قضایی براشون گذاشتن؟
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      5 5
      نذاشتن
  • BE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    2 3
    نفوذ
  • محسن .ف IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    2 2
    هرچقدر میتونید
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    7 1
    از ایلان ماکس چه خبر!!!‌ مملکت به چه روزی افتاده
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    5 1
    دلار رو یک روز نگه دار... فقط یک روز...
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    2 3
    نفوذ که بله حاج آقا
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    2 1
    کدام سازمان امنیتی و اطلاعاتی را دیده اید مسئول سابق یا اسبقش بیاید و از پروند های کارش رونمائی کند و... ؟
  • مولا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 2
    نفوذ به اندازه تاریخ انقلاب ما قدمت دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس