قالیباف: سران قوا بر صفر شدن مالیات دارو و تجهیزات پزشکی تاکید دارند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی یک درصد است که باید صفر شود و این موضوع در جلسه سران قوا پیگیری شد.

به گزارش مشرق،‌ در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درمورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی ومدیریت بازار دارویی کشور در دستور کار قرار گرفت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر اقتصاد و برخی از نمایندگان نظرات و گزارش‌های خود را در این باره بیان کردند.

در جمع بندی این گزارش، محمدباقر قالیباف در سخنانی با تاکید بر اینکه موضوع سلامت بسیار مهم است و باید هزینه‌ها هم در نظر گرفته شود، افزود: تامین کالای پزشکی هم دغدغه دیگری است به ویژه اینکه مجلس باید اضطراب و نگرانی مردم را در بخش سلامت و پزشکی بیش از سایر بخش‌ها مورد توجه قرار دهد چرا که بار روانی در حوزه سلامت روی مردم است و باید آن را کاهش دهیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راهبری،‌ سیاستگذاری و برنامه ریزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و طبق داده‌هایی که در ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته داریم، برنامه ریزی درحوزه دارو و مصرف دارو در یک هفته حتی روزهای قبل قابل برنامه ریزی است. ولی وقتی دارو در کشور کم می‌شود این مشکل به سیستم مدیریت در این حوزه مربوط است.

قالیباف با بیان اینکه موضوع ارز و ریال دارو طبق قانون بودجه باید به صورت دقیق انجام شود، تصریح کرد: در نشست با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این نکته تاکید کردم که همانطور که هدفمندی یارانه‌ها مهم است، تامین دارو و تجهیزات پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید سازمان برنامه و بودجه این کار را به بهترین شکل انجام دهد و موضوع واریزی‌های ارز در بخش دارو و تجهیزات توسط خزانه بانک مرکزی به موقع انجام شود.

وی با بیان اینکه وقتی واریزی ارز برای دارو از سوی خزانه بانک مرکزی با تاخیر انجام شود، روند کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم دچار تاخیر خواهد شد، ادامه داد: رییس بانک مرکزی متقاعد شده که به صورت فصلی سقف تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی انجام شود و امید است دقت لازم صورت گیرد تا این حوزه به بهترین شکل ساماندهی شود.

رییس قوه مقننه یادآور شد: باید مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی و موضوع دارو و تجهیزات پزشکی صفر شود در حالی که اکنون یک درصد است که قابل قبول نیست و در جلسه سران قوا این موضوع پیگیری شد تا این عدد به صفر برسد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر داورها و تجهیزات پزشکی در گمرک کشور انبار شده که این عامل سبب نرسیدن این کالاها به دست مردم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    2 0
    هنوز وعده های اقتصادی هیچ کدوم از رییس جمهور ها عملی نشده و هرکدوم اون یکی رو مقصر دونستن. بازم وعده میدین.در ضمن قیمت دارو بدون مالیات و بااحتساب حقوق ما و قیمت ارز اونقده بالاست که موقع مریضی باید بگیم حتما حکمت خداست و میخواد مارو امتحان کنه
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    از هر طرفمون مالیات میگیرین من سر هر ما هرچه در میارم کیبرم دارایی میگم به اندازه نیازتون بردارید اگه چیزیش موند ببرم حالا اقای فالیباف میخاد منت سرمون بزاره از یه جا نگیره
    • حاجی از سه راه جوبشور IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      0 0
      درآمد مفت پارو میکنی زورت میاد یک درصد رو مالیات بدی؟ کارمند جماعت و خرده کاسب فقط باید مالیات بدن؟
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    انشاالله با پیگیری ها محقق شود. قالیباف که نشان داده هم در عرصه اجرا توانمند هست هم تقنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس