کد خبر 1466321
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
تراموا

مدیر عامل شرکت متروی تهران در مورد سرانجام راه اندازی «تراموا» درتهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، محسن هرمزی مدیر عامل شرکت متروی تهران در مورد سرانجام ساخت تراموا در تهران، اظهار کرد: مطالعاتی از ۱۰ سال پیش برای احداث خطوط «تراموا» انجام شده است. از آنجایی که ما به دنبال خلق خدمات جدید در پایتخت هستیم، بار دیگر انجام مطالعات احداث «تراموا» را مورد بازنگری قرار داده‌ایم تا علاوه بر تکمیل و ساخت خطوط جدید مترو از ظرفیت «تراموا» هم برای کاهش بار ترافیک استفاده کنیم.

وی با بیان آنکه ما به دنبال راهکارهای جدیدی هستیم که بار ترافیک شهر را کاهش دهیم و پروژه‌هایی که احداث می‌شود هزینه خود را از محل اجرای همان پروژه تأمین کند، تصریح کرد: در حال حاضر مشغول مطالعه ساخت «تراموا» در مسیرهای مشخص جمهوری - بهارستان و آزادی تا ترمینال شرق (خیابان دماوند) هستیم تا به جای خطوط بی آر تی موجود از «تراموا» استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اضافه کرد: کارشناسان امر در حال بررسی ابعاد مختلف احداث «تراموا» در تهران هستند و اگر پیوست‌های فنی و اقتصادی آن پاسخگو باشد ، پروژه ساخت «تراموا» را برای بررسی بیشتر به شورای شهر می‌بریم تا در صورت تأیید نمایندگان مردم ، اجرای آن را آغاز کنیم.

هرمزی در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان معتقدند بهتر است به جای احداث «تراموا» خطوط فعلی مترو تکمیل شوند، گفت: از منظری این صحبت درست است چرا که بهتر است ابتدا شبکه مترو کامل شود؛ اما ایجاد یک مسیر تکمیلی همچون تراموا که وسیله‌ای پاک است برای پوشش هر چه بیشتر ترافیک و کاهش آلودگی هوای تهران لازم است. البته تصمیم به شروع این پروژه نیازمند تکمیل مطالعات است و بعد از آن باید مجوزهای لازم از نهادهایی همچون شورای شهر اخذ شود.

به گفته وی، در واقع این گونه نخواهد بود که خلق‌الساعه یک روز تصمیم بگیریم که «تراموا» را در تهران بسازیم و بلافاصله این پروژه را آغاز کنیم . به تعبیر دیگر قطعا تکمیل خطوط موجود و تأمین ناوگان شبکه اولویت اول ما است؛ اما احداث «تراموا» با توان بخش خصوصی مغایرتی با توسعه مترو ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    هزینه تراموا از اتوبوس بیشتر ولی هم الودگی ندار هم دوام زیادی دارد و هم سطح پیشرفت یک شهر بالا میبرد در ولیعصر خیلی خوب جواب میده
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    چند نمونه نقطه منفی اش نسبت به اتوبوس برقی: ۱-صدای زیاد از حرکت چرخ ها رو ریل. ۲-قیمت زیادتر ۳-حضور دائمی سیم ها در خیابان ها و خط خطی شدن آسمان
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      1 0
      اضافه کن به همه اینها موتورسیکلتهایی که در خط ویژه تردد میکننو از حمایت پلیس برخوردارند
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    ایستگاه های اتوبوس بی آر تی رو بزرگتر (یعنی طولانی‌تر) کنند تا همزمان مثلا ۲ تا اتوبوس جا بشه و همزمان هردوشون بتونند مشغول سوار کردن و پیاده کردن مسافر بشن و تعداد کل اتوبوس های مسیر هم بتونه بیشتر بشه، و پشت سرهم. به اتوبوس ها هم بگن انقدر تند نرن. مثلا ماکزیمم ۶۰ کیلومتر بر ساعت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس