کد خبر 1465603
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
‌

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر تردد روان در مسیر رفت و برگشت‌ محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه، همچنین آزادراه قزوین-رشت‌ و آزادراه تهران-شمال نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر آشوری در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور بیان کرد:‌ بر اساس اطلاعات بیش از 2323 دستگاه سامانه ترددشمار برخط‌ و 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

تردد روان در آزادراه‌ تهران-شمال‌ و هراز و فیروزکوه

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر تردد روان در مسیر رفت و برگشت‌ محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه، همچنین آزادراه قزوین-رشت‌ و آزادراه تهران-شمال نشان می‌دهد.

ترافیک سنگین در برخی مقاطع آزادراه قزوین-کرج-قزوین‌

وی درباره وضعیت ترافیکی فعلی دیگر جاده‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر دوربین‌های نظارت تصویری ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج محدوده پل فردیس و ترافیگ سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا نشان می‌دهد.

افزایش 11.7 درصدی تردد در جاده‌های کشور

آشوری تصریح کرد: کل تردد ثبت‌شده جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته‌ براساس آخرین اطلاعات‌ حاصل از رصد 2492 دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 11.7 درصد افزایش نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 12.8 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 16 تا 17 و کمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 صبح ثبت شد.‌

باران و برف در برخی جاده‌های 3 استان‌

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های گلستان‌، خراسان شمالی و خراسان رضوی داریم.

وی یادآور شد: با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی و مناطق سردسیر، مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند همچنین رانندگان باید زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو خود مطمئن باشند؛ در محورهای برف‌گیر تردد حتما باید با زنجیرچرخ انجام شود.

15 محور به دلیل شرایط ‌جوی‌ مسدود است

آشوری با اشاره به انسداد تعدادی از جاده‌های کشور به دلیل کاهش ایمنی و شرایط جوی، افزود:‌ در حال حاضر محور رامیان-اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، جاده فرعی شمشک-دیزین و محور شهداد-نهبندان‌ هم به دلیل نبود ایمنی کافی و مداخلات جوی مسدود ‌است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد:‌ ‌محور لاسم - ارجمند در استان مازندران، محور ریگان - ایرانشهر، محور وازک- بلده در استان مازندران، محور قدیم خرم‌آباد-پل‌دختر، به دلیل نبود ایمنی کافی و مداخلات جوی مسدود است.

وی ادامه داد: محور جدید پاوه-سروآباد، محور جدید هشتگرد-طالقان، جاده سی‌سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، محور گنجنامه-تویسرکان و جاده پونل-خلخال، به دلیل نبود ایمنی کافی و مداخلات جوی تا اطلاع بعدی مسدود است.‌

آشوری افزود: محور خوانسار-بوئین در استان اصفهان‌، محور کوهرنگ-مسجد سلیمان‌ در استان چهارمحال و بختیاری (گردنه چری و گردنه‌ شاه‌منصوری)، محور دندی-تخت سلیمان‌ در استان زنجان، ‌محور ایرانخواه-تکاب، در استان کردستان و محور ایذه-دهدز در استان خوزستان تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی و مداخلات جوی مسدود است.

3 جاده پرتردد کشور در شبانه‌روز گذشته‌

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها اظهار داشت:‌ در شبانه‌روز گذشته آزادراه ‌کرج‌-قزوین با 136 هزار تردد، آزادراه ‌قزوین-کرج با 123 هزار تردد و آزادراه‌ تهران-کرج با 118 هزار تردد پرترددترین جاده‌های کشور بود.

ممنوعیت تردد کامیون در هراز/‌ کندوان و هراز امروز و فردا یک‌طرفه می‌شود

‌تردد موتور سیکلت تا ساعت 6 صبح روز یکشنبه 30 بهمن در محورهای هراز، کندوان‌، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع ‌است.

‌در محور کندوان ‌تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 تا 24 امروز و فردا از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است، در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل‌، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 24 ‌از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

در محور هراز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 امروز و فردا از رودهن به سمت آمل ممنوع است در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل‌، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 24 ‌از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

‌در محور کندوان‌ تردد انواع تریلر و کامیون‌ کماکان ممنوع است همچنین در محور هراز تردد تریلرها کماکان ممنوع ‌است.

‌تردد کامیون غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی‌ از ساعت 6 تا 24 امروز و روزهای‌ شنبه و یکشنبه پیشِ‌ رو در محور هراز ممنوع ‌است.

در ‌محور تهران-فیروزکوه-قائمشهر ‌تردد ‌تریلر غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 امروز و فردا ممنوع ‌است.

در محور آستارا-اردبیل و بالعکس‌ تردد تریلرها و کامیون غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 ‌شنبه پیشِ رو ممنوع ‌است.

در محور قدیم رشت-قزوین و بالعکس‌ تردد ‌تریلرها و کامیون غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 امروز و فردا ممنوع است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس