کد خبر 1465773
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کوهرنگ در حصار برف

تاکید رییس جمهور و معاون اول برای بسیج امکانات و حضور وزیر کشور به صورت میدانی، باعث تسریع و سرعت‌بخشی به عملیات برف‌روبی در شهرستان کوهرنگ و سایر نقاط برف‌گیر چهارمحال و بختیاری شده است.

به گزارش مشرق، با ورود احمد وحیدی وزیر کشور به کوهرنگ و بررسی میدانی روند خدمات‌رسانی در این شهرستان، دستگاه‌ها و تجهیزات برف‌روبی به منطقه وارد شده است.

از سوی دیگر گروه‌های جهادی، بسیج و سپاه، امدادگران هلال احمر، اورژانس و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در شهرستان کوهرنگ برای کمک به روستاهای گرفتار در برف فعال شده‌اند.

امدادرسانی و توزیع اقلام غذایی و دارویی در برخی از روستاهای گرفتار در برف از طریق پرواز بالگردها در حال انجام است.

با این وجود، برف به بخشی از زیرساخت‌های شهرستان کوهرنگ و برخی خانه ها در شهرستان بن خسارت‌زد و در منطقه گزستان موجب بالا آمدن رودخانه شد.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با افزایش تعداد تجهیزات مورد نیاز برف‌روبی این عملیات را سرعت بخشیده است.

خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری با بیان اینکه نیروهای این سازمان و سایر دستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند، گفت: بزودی راه ارتباطی ۳۰ روستای باقیمانده هم باز خواهد شد.

سرعت‌بخشی به عملیات برف‌روبی در شهرستان کوهرنگ

شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری از پایداری شبکه‌های برق‌رسانی در سطح استان با توجه به بارش سنگین برف خبر داد.

مجید فرهزاد مدیرعامل این شرکت در برنامه بازدید هوایی از شبکه‌های برق‌رسانی شهرستان کوهرنگ که با اعزام بالگرد شرکت توانیر به استان انجام شد، گفت: با تلاش شبانه نیروهای عملیاتی این شرکت، تمام شبکه‌های برق‌رسانی استان پایدار است.

فرهزاد اعلام کرد: برای اصلاح کج‌شدگی چند پایه برق در برخی از مناطق نیز برنامه‌ریزی لازم انجام خواهد شد.

وزیر کشور در پایان سفر خود به چهارمحال و بختیاری گفت: راه ارتباطی بسیاری از روستاهای محاصره در برف شهرستان کوهرنگ بازگشایی شده و برای معدود روستاهای محاصره در برف کمک‌رسانی‌ها از طریق بالگرد در حال انجام است.

احمد وحیدی اظهار داشت: با اضافه شدن ماشین‌آلات جدید بازگشایی محورهای روستایی محاصره در برف شهرستان کوهرنگ تسریع شده و در حال حاضر تعداد اندک روستای سخت‌گذر همچنان راه ارتباطی ندارند که به طور نمونه گردنه چری تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود.

سرعت‌بخشی به عملیات برف‌روبی در شهرستان کوهرنگ

وی تصریح کرد:بالگردهای هوانیروز و هلال‌احمر در حال امدادرسانی به مردم مناطق سخت‌گذر هستند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با وارد شدن ماشین‌آلات جدید معابر شهرها و روستاهای شهرستان کوهرنگ نیز با اولویت و به تدریج برف‌روبی می‌شود.

وزیر کشور روز پنجشنبه ۲۷ بهمن به منظور بازدید میدانی از وضعیت استان چهارمحال و بختیاری در پی بارش سنگین برف وارد این استان شد.

احمد وحیدی در روز نخست سفر خود به شهرستان کوهنرگ رفت و از نزدیک مشکلات را بررسی داد که با وارد شدن ماشین‌آلات کمکی و بالگردها روند خدمات‌رسانی در این شهرستان سرعت داده شد.

یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه هفته گذشته مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت و خسارت‌هایی به بخش‌های گوناگون وارد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس