اختصاصی| درگیری بین مقامات آمریکایی بر سر هزینه حفاظت قاتلان شهید سلیمانی

تعدادی از مقامات آمریکایی در انتقاد از هزینه اندک حفاظت شخصی خود در مقایسه با برخی مقامات دولت «دونالد ترامپ»، نامه‌ای اعتراض‌آمیز خطاب به نهادهای پلیسی و امنیتی آمریکا نوشته‌اند.

به گزارش مشرق، تعدادی از مقامات آمریکایی در انتقاد از هزینه اندک حفاظت شخصی خود در مقایسه با برخی مقامات دولت «دونالد ترامپ»، نامه‌ای اعتراض‌آمیز خطاب به نهادهای پلیسی و امنیتی آمریکا نوشته‌اند.

در بخشی از این نامه که رونوشتی از آن نیز در اختیار «جان کاتر» مسئول میز ایران در پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز قرار گرفته و نشان‌دهنده شدت نگرانی آن‌ها از انتقام سخت ایران است، آمده است: «پاسخ رسمی آمریکا پس از تهدیدات ایران، امیدوارکننده اما بیشتر زبانی بوده؛ اقدامات تحریک‌آمیز فزاینده و بدون وقفه ایران نشان می‌دهد آن‌ها دلسرد نیستند و حتی مصمم به انجام اقدامات خصمانه فزاینده هستند.»

نویسندگان این نامه با ابراز ترس و وحشت از تشدید تحرکات ایران برای گرفتن انتقام شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» افزوده‌اند: «شبه‌نظامیان نیابتی ایران، به حمله به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه ادامه می‌دهند و مقامات ایرانی تهدید می‌کنند عملیات‌های تروریستی را داخل ایالات متحده و سایر نقاط در سراسر جهان انجام خواهند داد.»

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ماه گذشته تهدید کرده بود: «برای آمران این صحنه غم‌انگیز، داستان انتقام باقی است و دیر یا زود، انتقام خون شهید سلیمانی را خواهیم گرفت.»

مقامات آمریکایی مذکور در ادامه نامه، با طرح این ابهام که «مشخص نیست چه شخصی در دولت آمریکا باید مسئول تأمین حفاظت ما باشد!» نوشته‌اند: «دولت فعلی، اطمینان یافته که تهدیدات ایران علیه مایک پامپئو و یکی از دستیاران ارشد او همچنان معتبر است و با گذشت حدود دو سال از خروج آن‌ها از مناصب خود هنوز ادامه دارد.

وزارت خارجه آمریکا کنگره را مطلع کرد که هم «مایک پامپئو» و هم «برایان هوک» همچنان هدف «تهدید جدی و معتبر از سوی یک قدرت خارجی یا عامل یک قدرت خارجی» هستند که ریشه در اقدام آن‌ها در هنگام حضور در دولت دارد.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «تهدیدات خاص، معتبر و قریب‌الوقوع علیه ما و خانواده‌های ما از سوی ایران و افرادی که از طرف آن‌ها عمل می‌کنند، وجود حفاظت شخصی و سایبری فوری را می‌طلبد. هرچند که مقامات بلندپایه، ممکن است اولویت انتقام ایران باشند اما امنیت شخصی‌شان تأمین شده و ممکن است [این سطح از حفاظت‌شان] مانع تهدیدات شود ولی توجه آن‌ها (ایران) را به طرف کسانی از ما که سطح حفاظتی مشابهی برای‌شان تأمین نشده، معطوف کند.»

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، چندی پیش فاش کرد که «مارک اسپر» وزیر دفاع سابق آمریکا، مایک پامپئو وزیر خارجه سابق این کشور، برایان هوک نماینده ویژه سابق آمریکا در امور ایران، «جان بولتون» و «اوبرایان» مشاوران سابق امنیت ملی و نیز ژنرال «مک‌کنزی» فرمانده سابق فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) افرادی هستند که به‌طور خاص، تحت تهدید دائمی هستند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که ماهانه بیش از دو میلیون دلار برای تأمین امنیت ۲۴ ساعته «پامپئو» و «هوک» که هر دو با تهدیدات جدی و معتبر از سوی ایران مواجه هستند، پرداخت می‌کند.

این وزارتخانه در گزارشی به کنگره اعلام کرد هزینه حفاظت از پامپئو و هوک، تنها بین اوت ۲۰۲۱ و فوریه ۲۰۲۲ میلادی به ۱۳.۱ میلیون دلار رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 0
    همین خودش بهترین شکنجه برای این جانیان است که مجبورند همواره از سایه خودشان هم بترسند تا آن که اجل شان سر رسد و هلاک شان کند!
  • علی افصحی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    4 0
    فتوای واجب العمل عینی امام خامنه‌ای به انتقام سخت از آمران و عاملان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی ، در سطح طرح یک مسئله سیاسی نیست بلکه یک امر دینی و ایمانی است که عمل به آن ثواب داشته و بی اعتنایی به آن گناه خواهد بود چرا که انتقام و قصاص یک فرمان قرآنی برای تضمین حیات بشری است. قرآن در سوره بقره در آیات صدو هفتاد و هفت و هشت می فرماید :«یا ایهالذین امنوا کتب علیکم القصاص فی القتلی ای مومنان قصاص برای شما در حق کشته شدگان واجب است و بعد «و لکم فی القصاص یا اولی الالباب ای صاحبان خرد در قصاص زندگی بشری تضمین است.روی سحخن قرآن صاحبان خرد است نه سفیهان آمریکایی. ضمن این که ماهیت انتقام از قاتلان شهیدسلیمانی نیز حکومتی است نه شخصی و هیچ احد الناسی نمی تواند با حق حکومتی معامله کند در فتوا، حق حکومت و خونخواهی شهید ترورشده به دستوردولت متخاصم ،فقط عملی شدن انتقام رافع مسئولیت یک شیعه در سطح فرد یا تشکیلات است. یا انتقام می گیریم یا از ترس انتقام قاتلین وحشی آمریکایی قالب تهی کرده و یا دست به خودکشی می زنند راه چهارمی نیست. هر مقدار که می توانند در هرسطحی حفاظت جنایت پیشه گان را تأمین کنند اما بدانند که ایمان و اراده ایمانی شکافنده همه دوائر حفاظتی است. چرا که مومنین ایمان به آیه صدو بیست و شش سوره نساء دارند که فرموده «..وکان الله بکل شیئ محیطا همه چیز تحت احاطه الله بوده و خدواند مسلط بر هر چیز است چه رسد به تروریست ها و حافظانشان!باهمین نگره ایمانی است که امام خامنه‌ای فتوای انتقام سخت از آمران و عاملان شهادت حاج قاسم را داده اند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    بعید نیست آخر خودشون کارشونو تموم کنند از زیر بار این همه هزینه خلاص بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس