کد خبر 1464064
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
خط ویژه| ناراحتی BBC و روزنامه شرق از فرمان عفو محکومان/ استقبال شبکه منتسب به بهاییت از گزارش روزنامه اصلاح طلب

اینکه یک روزنامه داخلی دقیقاً فردای راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، این شگفتانه را برای رسانه‌های معاند تدارک می‌بیند، قابل تأمل و البته قابل بررسی و پیگیری است.

به گزارش مشرق، اینکه یک روزنامه داخلی دقیقاً فردای راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، این شگفتانه را برای رسانه‌های معاند تدارک می‌بیند، قابل تأمل و البته قابل بررسی و پیگیری است.

*******

شگفتانه روزنامه اصلاح طلب برای اینترنشنال

شبکه سعودی-انگلیسی «اینترنشنال» با هزینه‌ای هنگفت و با پشتیبانی مالی آل سعود در انگلیس مشغول به فعالیت علیه مردم ایران است. این رسانه ضدایرانی، یکی از ابزارهای رسانه‌ای موساد علیه ایران است.

این شبکه ضدایرانی علیرغم بودجه هنگفت و تشکیلات عریض و طویل، یک نقطه ضعف بزرگ دارد، همان نقطه ضعفی که بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و رادیوفردا و دیگر رسانه‌های معاند با آن مواجه هستند و آن چیزی نیست جز عدم حضور خبرنگار رسمی در ایران.

این نقطه ضعف موجب می‌شود که تهیه گزارش در داخل کشور با دستورالعمل دشمنان ملت ایران با مشکلات عدیده مواجه شود. اما نکته مهم اینجاست که مدت‌هاست که این نقطه ضعف بزرگ، توسط برخی رسانه‌های فعال در داخل کشور که منتسب به جریان اصلاح طلب نیز می‌باشند، پوشش داده شده است.

بر همین اساس رسانه‌ای همچون اینترنشنال، بجای تقلا برای تهیه گزارش‌های مغرضانه و مسموم در داخل کشور، گزارش مدنظر خود را از میان صفحات روزنامه‌های اصلاح طلب شکار می‌کند.

شگفتانه روزنامه اصلاح طلب برای اینترنشنال

در جدیدترین نمونه، این رسانه ضدایرانی با آب و تاب به بازنشر گزارش روزنامه شرق اقدام کرده است. روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «۱۵ طرح جنجالی در ۱۲۰ روز گذشته» نوشته است: «چهار ماه گذشته برای خیلی از افراد به اندازه ۴۰ سال گذشته است؛ شاید حتی بیشتر. در این چهار ماه بیش از ۱۵ طرح از سوی دولت، مجلس یا سایر نهادهای مسئول ارائه شده که فصل مشترک همه آنها کنترل اوضاع اجتماعی است. نوعی کنترل که گاهی در شمایل محرومیت از خدمات شهروندی جلوه می‌کند و گاهی آزادی بیان و حضور در فضای مجازی را نشانه می‌گیرد.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه، با انتقاد از قانون حجاب، قانون‌مندکردن فضای مجازی، طرح پیگیری حقوقی اخبار کذب در فضای مجازی، مجازات برخورد با اظهارات فاقد سند از سوی افراد مشهور و فیلتر اینستاگرام، این موارد را مصادیق محروم شدن از حقوق اجتماعی قلمداد کرده است.

شگفتانه روزنامه اصلاح طلب برای اینترنشنال

ارسال پالس ضعف و زمزمه مجدد برجام موشکی و منطقه‌ای

طرف آمریکایی و اروپایی به دفعات ثابت کرده است که به هیچ عنوان حاضر نیست که تعهدات خود ذیل برجام را اجرا کند. طرف غربی همزمان با این بی مسئولیتی، مدعی است که ایران باید پرونده مذاکرات موشکی و منطقه‌ای را نیز باز کند.

نکته قابل تأمل اینجاست که برخی رسانه‌های اصلاح طلب در داخل نیز دقیقاً همین خط خبری را دنبال کرده و با عوض کردن جای طلبکار و بدهکار، مدعی هستند که ایران باید در مواجهه با آمریکا و اروپا، رویکرد منفعلانه را در پیش بگیرد.

در همین رابطه روزنامه آرمان ملی در مطلبی نوشت: «ایران و غرب در چند پرونده اختلافاتی دارند و تا زمانی که در این پرونده‌ها توافقاتی حاصل نشود، شاهد بهبود شرایط دو سویه نخواهیم بود، این پرونده‌ها عبارتند از هسته‌ای، حقوق بشر، منطقه و... در پرونده‌هسته‌ای ایران و غرب با یکدیگر اختلافاتی دارند. از جمله اینکه تهران خواسته‌هایی دارد که آمریکایی‌ها آن خواسته‌ها را زیر مجموعه مربوط به هسته‌ای نمی‌دانند اما تهران تاکید دارد که این مورد همزمان با مسائل مربوط به هسته‌ای باید رفع شود. از سوی دیگر البته پرونده دیگری بر پرونده هسته‌ای سایه افکنده است و آن مساله ادعای غربی‌ها مبنی بر کمک‌های ایران به روسیه در جنگ با اوکراین است.»

شگفتانه روزنامه اصلاح طلب برای اینترنشنال

در ادامه این مطلب آمده است: «جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود اشاره‌ای به مساله ایران برای آمریکا نکرد. از این منظر به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها نمی‌خواهند روزنه‌های باقی مانده برای احیای برجام بسته شود. آن‌ها می‌کوشند که ارتباطات را گسترده‌تر کنند اما در مجموع به نظر تهران باید تلاش بیشتری از خود نشان دهد. چرا که گفتمان و پیام واحدی از سوی ایران در پرونده هسته‌ای مخابره نمی‌شود. از سوی دیگر اروپایی‌ها هم با توجه به اتهامی که به ایران در مساله پهپادها می‌زنند شرایط را نسبت به قبل از جنگ اوکراین دشوار کرده‌اند. اکنون سایه تاریکی در روابط ایران و اروپا به وجود آمده است و ایران باید از دیپلماسی کامل و دقیقی در شرایط کنونی استفاده کند تا از سد موانع کنونی بگذریم. ایران بعد از چندین سال باید هنر دیپلماسی را پیاده‌سازی کند. در شرایط کنونی چه بهتر که ایران از کانال واحد به صورت جدی‌تر به مذاکره بپردازد و در اینجا نقش دیپلماسی قوی و قدرتمند قابل بررسی است. با تمام این مشکلات هنوز روزنه‌هایی برای احیا برجام وجود دارد.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    10 2
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
    • حسین IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      2 2
      اینطور نیست که باید جلوی اینارو گرفت.. اینا بهتره رو بازی کننکه قابل تشخیص باشن برای مردم دوسدار ایران... این جماعت کاسه لیس مثل شرق آرمان اقتصاد نیوز اقتصاد آنلاین و... خودشون به حق علی و اولادش سرشون به سنگ خواهد خورد .
    • سعيد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 0
      اين روزنامه ها اصلاح طلب در اصل مزدوران بي جيره و مواجب يا همان پايگاههاي دشمنان ايران هستند كه خوراك و مطالب زرد براي bbc , اينرنشنال و ,.. توليد مي كنند عليه ملت شريف ايران
  • سعید IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    3 2
    دقیقا این جریان خائن همیشه از ترفند بازی با افکار عمومی در حوزه مسائل اعتقادی مانند حجاب و عفت عمومی و مسائل اجتماعی و مواردی از این قبیل به دلیل ضعف شدید عملکردی در مدیریت کلان کشور ، استفاده نموده تا بتواند نگاه ها را به سمت خود معطوف سازد و از این ره آورد شانس برنده شدن نامزد های مورد نظر خود را در مقاطع مختلف انتخاباتی به دست آورد . باور آنان این است که ارزش های اخلاقی را بدهیم و قدرت سیاسی به دست آوریم . مردم نیز به همین راضی اند و نه معاش می خواهند و نه پیشرفت . واقعا این خط فکری نماینده شیطان نیست ؟؟؟؟؟
  • عطار IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    13 2
    به قول شیمون پرز صهیونیسم: اصلاح طلبان سرمایه های اصلی ما در ایران هستند
  • محمدایوب IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    3 2
    تا کی باید با این حرام خواران وطن فروش مماشات کنید در مرزها سربازان ونیروهای سپاه وبسیج برای دفاع وحراست از مرزها در سرمای استخوان سوز جان میدهند ویخ میزنند آنوقت این بی وطن ها نان انقلاب وکشور را خورده اند ووطن فروشی میکنند از سربازی که در سرما زیر برف می‌لرزید پرسیدند چرا دراین سرما گفت وطن ناموس ماست از ناموس مواظبت می کنیم
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 2
      خودتو ناراحت نکن بردار دنیا ارزش این چیزا نداره .خداوند خودش میدونه
  • علب افصحی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 4
    رسانه های اصلاح طلب فاسد چون از فرهنگ قرآنی بدورند، در خیال خود نیز نمی توانند تصور کنند که چگونه خداوند«پتۂ فتنۂ تجمیعی آن ها با شبه رسانه های مزدور تحت مدیریت سازمان های جاسوسی چون سعودی اینترنشنال رو آب ریخته»است . قرآن در سوره هود آیه پنج می فرماید«الآ انهم یثنون صدورهم لیستخفوا منه الآ حین یستغشون ثیابهم یعلم ما یسرون و ما یعلنون انه علیم بذات الصدور اصلاح طلبان فاسد با زبان بازی و پس وپیش کردن جملات،تلاش می کنند حقیقت مزدوریشان و کوچه بازکنی به دشمن و عوامل فراری اش را پرده پوشی کنندآگاه باشید هنگامی که این جماعت در پس پرده با دشمنان بده بستان ادراکی می کنند در همان لحظه خداوند بر همه سر و آشکار این جماعت آگاه بوده و خداوند است که از عمق جان فتنه انگیزشان با پوشش «رسانه»!آگاه است». رسانه های حاسوس پرور اصلاح طلبان و جاسوس -خبرنگاران فراری از همین شبه رسانه ها که مزدور شیطان بزرگ آمریکا و ابو اره اند در تلاشی جانفرسا و با تغذیه خبری و خبرسازی و شبه تحلیلی-تخیلی خود می خواهند خطای محاسباتی را بر نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمیل کرده و نتیجه القایی شیطان بزرگ آمریکا رامحقق کنند اما هیهات. که الله ولی الذین امنوا که الله دانش بی پایان خود را به روی مومنان گشوده و از پس پرده آنان مومنان را اگاه می سازد چنان که امام خامنه‌ای در باره برنامه های دشمنان می فرماید « نقشه دشمن برای ما روشن است یک مقدار خود دشمن افشا کرده و یک مقدار هم به دست مزدوران احمقش روشن می شودو مقداری هم توسط دستگاه هایی که در این زمینه مسئولیت دارند، ما باید نقشه دشمن را تحلیل و بعد تدبیر کنیم» یعنی هرگز نقشه دشمن برای عالی ترین مقام جامعه ایمانی یعنی ولی فقیه باذن الله مخفی نیست می ماند وظیفه مؤمنان که با دور اندیشی و روشن بینی امام خامنه‌ای تبیین می شود. بنابراین هر مقدار هم که اصلاح طلبان تلاش کنند در پستوها و تاریکخانه ها با دشمن بده بستان کنند کورخوانده اند دستشان خیلی پیش ترها رو شده ، نمی توانند به بهانه اطلاع رسانی نقش روابط عمومی رسانه های تحت مدیریت سازمان های جاسوسی را بازی کنند و نمی توانند خطای محاسباتی در حرکت نظام مقتدر اسلامی ایجاد کنند چرا که نقشه های شیطان بزرگ آمریکا و مزدورانش نزد ولی فقیه و انقلابیون روشن بوده و تحلیل و تدبیر مناسب نیز شده.سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    6 2
    خدا شر این غربگرا ها رو از سر این مردم و این نظام کم کنه
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 2
    خاک بر سر هر چی خاعن کثیف بی شرف بعد باپررویی تمام روحانی کذاب کم کم داره رخ خاعنش رو نشون میده افساد طلبها🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 2
    حتما باید این دیپلماسی قوی هم توسط افرادی چون ظریف اجرا و پیاده شود!!! واقعاً من به عنوان فردی از ملت ایران چرا نباید قانع شوم قوه قضائیه در حد اعلا داره اهمال می‌کنه و با این عقبه های صهیونیست در داخل کشور برخورد نمیکنه؟! چرا؟ این حد از اهمال والله دیگه عجیب نیست مشکوکه!
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 2
    خاک عالم بر سر آن مسلمانی که نگران اجرای قانون حجاب فرمایش خدا وپیامبر وائمه طاهرین است قدرت اجرایی مملکت دست دولت است یا دست خائنان به دین ومملکت؟
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 2
    چرا باوجود اینهمه مدرک درمورد خیانت این لانه های فتنه ، قوه ی قضائیه و نهادهای مسئول وارد نمی شوند و محاکمه نمی شوند ؟؟؟مردم تا کی باید بابت مزدوری به اصطلاح ، اصلاح طلبان ، خسارت ببینند؟؟؟
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    3 0
    چه اشکالی داره شما هم از مطالب روزنامه های اصلاحطلب برای سند آزادی بیان در ایران استفاده کنید.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    4 2
    هنر دیپلماسی بده تا بره
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    9 2
    ببین چقدر عصبانی خشمگین بودن که در این حالت مغز فندقی شون درست کارنکرده و همچین گاف و اعتراف کنن خواستن بزنن ولی خدا زدتشون،یعنی این مردم با همچین مشکلاتی بازهم پای کشور انقلاب رهبر شون ایستادند.
  • مجید IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    22 2
    هی به این روزنامه شرق و آرمان و اعتماد و هم میهن و سایت انتخاب و تیک هیچی نگید هرچی علیه نظام و رهبری و انقلاب هست دروغ و توطئه میکنن باز ساکت بنشینید یه برنامه دیگه با شرکتی آمریکایی خودشون تو ایران اجرا کنند مدیران مسوول و سردبیرها باید زندانی بشن
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 2
    خدایا این منافقین را لعنت ابدی کن. اینها اصلاح طلب نیستند بلکه خائن به مملکت هستند
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 4
    دوتاحزب گودال فساد وحزب بادی ونجومی بگیری وزدوبنددزدی دارن
  • احد IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 2
    اصلاح طلبان پلاتین برد اینترنشنال هستند .
  • خسرو IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 2
    کشورهای غربی و غرب گرا ها تنها نکته ای که باقی مانده و به اصطلاح برای شورش مردم دارند بالا بردن قیمت دلار میباشد تا به تبع آن قیمتها بالا رفته و نارضایتی و سپس مردم شورش کنند که کور خوانده اند ۲۲ بهمن را ببینند اگر کر و کور نیستند و فقط مواظب اصلاح طلبان و مزدوران آنها باشید تا بیش از این با دلار بازی نکنند
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    خدا عذاب شیطان طلبان و بالیدرشون زیاد کنه اینها واقعا منافقن ونفاق اینها بمراتب خطر ناکتر ازفاق دارودسته مریم هرزه گرده..دشمن واقعی دربین خودمونه.نمیدونم ضعف نظام دربرخورد لاعمله شیطان داخلی بچه دلیل اینقدر صعیفه
  • حجت IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود اشاره‌ای به مساله ایران برای آمریکا نکرد. از این منظر به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها نمی‌خواهند روزنه‌های باقی مانده برای احیای برجام بسته شود. چون اسم از ایران نیاورده یعنی با ما دوسته؟ حیف خر که به اینا بگی
  • ایثارگر IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    تاپای بی تابعیتها ازرسانه ها,اقتصاد وفرهنگ بریده نشود؟این حافظان منافع کندخودا برای ارباب تلاش خواهند کرد
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    لطفاً دعواتونو تو سوریه یا ونزوئلا ادامه بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس