کد خبر 1464448
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

وضعیت ماه های اخیر اسرائیل، حکایت همان مثل معروف است که "سگ می زنه و گربه می رقصه". چنان به هم ریخته و نا امید کننده که هر چند وقت یک بار، یک مقام سابق یا فعلی هشدار می دهد: "ممکن است اسرائیل، ۸۰ سالگی خود را نبیند".

اکنون ۷۵ سال از اشغال فلسطین و تاسیس رژیم صهیونیستی می گذرد. در کمتر از ۵ سال، ۵ بار پارلمان منحل شده و دولت سقوط کرده است.

تظاهرات هفتگی علیه دولت نتانیاهو که وارد دومین ماه شده، با چند ده هزار نفر آغاز شد، به ۱۰۰ هزار نفر رسید و شنبه گذشته شاهد حضور بیش از ۲۰۰ هزار نفر بود. معترضان که در میان آنها مقامات فعلی و سابق هم دیده می شود، خواستار سرنگونی نتانیاهو هستند.

او به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت، تحت محاکمه قرار دارد؛ اما می خواهد با تغییرات گسترده در دستگاه قضایی و افزایش اختیارات دولت، پرونده خود را مختومه کند.

همین موضوع موجب شد نمایندگان کنست (پارلمان) با یکدیگر درگیر شده و ۱۴ نفر از مخالفان نتانیاهو از جلسه اخراج شوند. در همین حال ژنرال "دان حالوتس" فرمانده سابق ستاد کل ارتش، در واکنش به رفتار کودتا گونه نتانیاهو گفته:

"افسران و نیروها به خود اجازه نمی دهند که به ارتشی از مزدوران تبدیل شوند و یک دیکتاتور آن ها را رهبری کند. این تغییرات منجر به نابودی نظام قضایی و نافرمانی ارتش خواهد شد".

این رویداد ها در حالی است که صاحب خانه های مظلوم فلسطینی، هفته ای نیست که چند عملیات شهادت طلبانه علیه اشغالگران تدارک نکنند. در چنین شرایطی، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، هشدار داده که ممکن است حکومت یهودی نتواند ۸۰ سال باقی بماند:

"همه ما احساس می کنیم که در آستانه یک برخورد خشونت‌ آمیز هستیم. بشکه باروت در آستانه انفجار است و ما در موقعیت جنگ داخلی هستیم

من التماس می کنم به همه شما، تهدیدات خارحی به اندازه کافی بزرگ است. خشونت از هر نوع، خصوصا خشونت علیه کارمندان دولت و مقامات منتخب آنها، بدترین نوع خشونت است.

اگر فقط یک طرف پیروز شود، فرقی نمی کند کدام طرف است، اسرائیل از بین خواهد رفت. ما دیگر در یک بحث سیاسی نیستیم، ما در آستانه فروپاشی اجتماعی و قانون اساسی هستیم".

بیچاره، اپوزیسیون جمهوری اسلامی که روی دیوار رژیم صهیونیستی و شبکه وابسته به موساد (از جمله ایران اینترنشنال) یادگاری نوشت. یاد دیالوگ محسن تنابنده در مجموعه پایتخت می افتم که منطبق با حال و روز اپوزیسیون جمهوری اسلامی و حامیان صهیونیست آنهاست:

"آخه چرا دارین منو بازی می‌دین شما. چرا می‌خواین شما همه چی رو عادی جلوه بدین. چرا دارین منو صحنه‌سازی درست می‌کنین. من باختم، بدم باختم. هیچ داغی بزرگ‌تر از این نیست! هیچ ننگی از این بزرگ‌تر نیست، من دارم به قهقرا می‌رم؛ فقط بذارید برم من"!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 12
    آقای ایمانی یک ریال بده آش به همین خیال باش
    • عابری از جوبشور قم IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      7 2
      انچه عیان است چه حاجت به بیان است . حال و روز اسرائیل گویاست . حالا تو چرا دست و پا میزنی ؟؟؟
    • ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      6 2
      صهیونیست ها هم کامنت میگذارند رسوایی شما ها که اظهرو من الشمس است ناراحت نباش و جلز و لز نکن
    • مناخیم از تلاویو IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      یه شقل دادی آش، آشغال دادن جاش
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      درپاسخ حاجی چی‌چی قمی : آینه
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    7 1
    گور باباى اسرائيل و هرچى مثل نتانياهو !
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 2
    هر کشور مثل اسرائیل که بر مردم خودش تکیه کنه هزار سال بعدی را خواهد دید
    • ح IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      یه کشور شاید!! اینکه که کشور نیست!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس