کد خبر 1464103
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیل گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

اهل حکمت، شیطان را "کلب معلَّم" (سگ دست آموز خداوند) خوانده اند که بودنش، اگر برای کافران مایه گمراهی و هلاکت است، برای مومنان موجب رشد و تعالی است.

تصورش را بکنید. هر گاه برخی از ما آحاد ملت دچار ملال و خستگی یا غفلت در پیمودن مسیر تابناک انقلاب شدیم، مشاهده نیرنگ ها و عداوت های جاری شیاطین مستکبر جهانی و شیطانک های جیره خوار آنها، اسباب تقویت اراده و ایمان مان شد و در دفاع از گوهر انقلاب اسلامی، رشید تر از گذشته درخشیدیم؛

درست مانند همین ۲۲ بهمن معجزه آسا و تماشایی امسال -از پس فتنه انگیزی و آشوب افکنی و تحریم های ایذایی شیاطین- که موجب شد بوقچی های اردوگاه دروغ، در عجز و حیرت و لکنت زبان فرو بروند. "اَم یُریدونَ کَیدا؟ فَالَّذین کَفَروا هُمُ المَکیدون". اهل باطل هنگام نیرنگ در مدار مکر الهی هستند.

به تعبیر رسای امیر مومنان در خطبه ۹ نهج البلاغه: "وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَیْنِ الْأَمْرَیْنِ الْفَشَلُ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّی نُوقِعَ وَ لَا نُسِیلُ حَتَّی نُمْطِرَ. دشمنان غرّش کردند و با این همه فشل ماندند. و ما غرّش نمی کنیم، مگر که بباریم و نمی باریم مگر اینکه سیل جاری سازیم".

آیت الله جوادی آملی در کتاب عرفان و حماسه، درباره نقش رشد دهنده شیطان می نویسد:

"هرگز عارف نمی گوید شیطان نباید باشد، بلکه می گوید در مجموعه نظام هستی شیطان هم چیز خوبی است و باید باشد؛ زیرا هر کس به هر مقامی رسید از برکت جنگ با شیطان رسید. اگر شیطان خلق نمی شد، وسوسه ای نمی بود و جنگ مصاِف اکبر نمی رسید.

شیطان سگ تربیت شده نظام آفرینش است. بنابراین اوّلاً: کار ابتدایی او در حدّ پارس کردن و کار پایانی او احیاناً گزیدن است، نه بیشتر. لذا شیطان با همه قدرتی که به نظر بعضی‌ها در وسوسه کردن دارد، در عین حال نمی ‌تواند کسی را مجبور به پذیرش را ه ضلالت کند.

ثانیاً: برای هر کسی پارس نمی ‌کند و هر کسی را به دندان نمی ‌گیرد: (إنّه لیس له سلطان علی الذین امنوا وعلی ربّهم یتوکلون إنّما سلطانه علی الّذین یتولونه والّذین هم به مشرکون). او سگ درِ خانه خداست که نسبت به آشنایان یعنی مخلَصین پارس نمی‌ کند، بلکه فقط نسبت به غیر آشناها و تازه ‌واردها پارس می‌ کند. لذا باید کاری کرد که آشنای در خانه خدا و مُخْلَص شد تا از پارس و اغوا کردن او خلاصی یافت.

... تعبیر قرآن کریم این است: (إنّ کید الشیطان کان ضعیفاً) یعنی مکر و کید شیطان از اول ضعیف بوده... اگر کید شیطان در رابطه با خدا ضعیف است، نسبت به انسانی که با خدا رابطه دارد، متخلّق به اخلاق الهی شده و کارهای او رنگ خدایی پیدا کرده نیز، ضعیف خواهد بود. اما اگر رابطه‌ ا ی با خدا نداشته باشد یا رابطه ‌اش ضعیف و کم‌رنگ گردد، مکر شیطان به همان مقدار، برای او قوی خواهد بود".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    12 0
    قشنگ بود
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    7 0
    ضعف مدیریت اتصادی داریم یاعمدیاغیرعمد
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    شماها
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      17:45 اتفاقأ اشتباه میکنی اغتشاشو ، شماها...... و.........!! میدونستم منتشر نمیشه خودم سانسور کردم!!!!
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 4
    تایید ملت بر افزایش قیمت دلار و گرونی ...
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 3
      تو رو سنه نه منافق اجنبی
    • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 1
      تأیید ملت بر مخالفت با اغتشاشو ها و غربگداهای مزدور!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس