کد خبر 1463081
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
رونمایی گاردین از یک اتفاق جدید در زندان ایران/ ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟

آرمیتا عباسی و ندابیات فقط مشتی از خروار هستند.از پرت کردن معترضان کرد با هلی کوپتر به خلیج فارس گرفته تا حضور حشدالشعبی در سرکوب اعتراضات ایران!

به گزارش مشرق، «نیروهای امنیتی ایران چطور از تجاوز جنسی برای سرکوب اعتراضات بهره می‌برند؟» این تیترِ گزارش ویژه شبکه سی.ان.ان (CNN) آمریکا در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۱ است و عبارت ذیل اولین سکانس‌های ادعایی این داستان می‌باشند:

  • «هشدار: این گزارش حاوی جزئیات تعرض‌های جنسی است. آن‌ها (منظور نیروهای امنیتی) زنانی را انتحاب می‌کردند که متناسب با اشتهایشان باشد. افسر یکی از آن‌ها (منظور یکی از دختران جوان) را از سلول به اتاقی کوچکتر و شخصی می‌برد. آنجا بود که به آنان تعرض جنسی می‌کردند.»

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس
چهار سکانس ابتدایی داستان تجاوز CNN آمریکا

شبکه CNN در ادامه سوژه خود را آرمیتا عباسی معرفی کرد و اینگونه ادامه داد: «او قریب به یک ماه پس از شروع تظاهرات‌ها در کرج بازداشت شد. حکومت در بیانیه ۲۹ اکتبر (۷ آبان) مدعی شد که او لیدر شورش بود و پلیس از آپارتمان او ۱۰ کوکتل مولوتوف پیدا شد. این یک بیانیه دلهره آور بود که به نظر می‌رسید معنای [بیانیه این] است که دستگاه قضایی ایران برای این جوان ۲۰ ساله مجازات سختی در نظر گرفته است.»

در ادامه گزارش ادعا شد که عباسی روز ۲۵ مهرماه به همراه نیروهای لباس شخصی به بیمارستان امام علی در کرج برده شد در حالی که موهای او تراشیده شده بود و به شدت نیز می‌لرزید. در ادامه نیز با استناد به مکالمات به اصطلاح افشا شده کادر پزشکی آمده است که آن‌ها از وحشتی صحبت می‌کردند که با دیدن شواهد تجاوز وحشیانه به آرمیتا عباسی احساس کردند. [۱]

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

شبکه CNN در ادامه نوشت که یکی از افراد داخل بیمارستان امام علی صحت این اطلاعات را تایید کرد. حال او کیست؟ CNN نوشت او به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود! همین گزارش مبنای ادعاهای بعدی شد.

ادعای تجاوز در حالی است که مادر آرمیتا عباسی در یک استوری نوشت: «یه سری اخبار کذب از سی ان ان پخش شده که صد در صد ردش می‌کنم. چون شخصاً با آرمیتا صحبت کردم. دوستانی که نگران وضعیت جسمی آرمیتای من هستید، لطفاً به این اخبار زرد اهمیت ندید. آرمیتا خوبه، در زندان کرج هست. به طور متوسط روزانه هم برام زنگ میزنه. دلتنگی من و آرمیتا از جدایی و طولانی شدن فاصله ایجاد شده است و اینکه هنوز حکمش معلوم نیست.»

امّا در اخبار متعددی که پس از گزارش CNN در رسانه‌های لندنی-سعودی پیرامون آرمیتا عباسی کار شد، پیش فرض بر این بود که او یک زندانی است که مورد تجاوز قرار گرفته؛ سند آن چیست؟ CNN نوشته است!

رادیو فردا در همین رابطه نوشت: «سی‌ان‌ان می‌گوید درز اطلاعات پرونده به دست پنج عضو کادر درمانی انجام شده و بررسی مدارک پزشکی آرمیتا در خارج از ایران، موضوع تجاوز جنسی به وی را تایید کرده. آرمیتا عباسی هم‌اکنون در زندان فردیس نگهداری می‌شود. سی‌ان‌ان می‌نویسد که نتوانسته با او یا اعضای خانواده وی صحبت کند.»

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

تندخوانی یک متن حفظ شده توسط مجری ایران اینترنشنال!

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

در ادامه ایران اینترنشنال با یک «آئورا بولدرینی» که به اصطلاح کفیل سیاسی آرمیتا عباسی شده بود، مصاحبه‌ای انجام داد. این مقام ایتالیایی(!) با نشان دادن تصویری گفت: «این هم دختری ۲۱ ساله است؛ آرمیتا عباسی که متاسفانه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و خشونت‌های زیادی را متحمل شده است. »

شبکه سعودی در روز نهم بهمن نیز همین ادعا را مجدداً به این صورت تکرار کرد: «می‌دانیم که آرمیتا در مهرماه بازداشت شده و تحت شکنجه جنسی هم بوده است!»

تا اینجا سه گزاره ادعا شد: اول؛ موهای آرمیتا تراشیده شده بود. دوم؛ به او تجاوز جنسی شده بود. سوم؛ تحت شکنجه شدید قرار گرفته است. چهارم؛ دستگاه قضایی مجازات فوق‌العاده سنگینی برای او در نظر گرفته است.

ویدئوی زیر لحظه آزادی آرمیتا عباسی از زندان در روز چهارشنبه ۱۹ بهمن است که از BBC منتشر شد. فیلم و بخشی از واکنش‌های مجازی به آن را ببینید:

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟+ عکس

روز دوشنبه ۱۷ بهمن نیز روزنامه گاردین (The Guardian) انگلیس با ۱۱ معترض زن و مرد مصاحبه کرده و تجاوزات گسترده در ایران پرداخته است. این گزارش در سلسه روایت‌های بدون سند با کلیدواژه مشترک تجاوز از سوی نیروهای امنیتی است. گاردین گفته که به دلایل امنیتی نام مصاحبه‌شوندگان را تغییر داده است!

دویچه وله (DW) فارسی نیز وظیفه برگردان فارسی آن را برعهده گرفت. گاردین درباره مصاحبه با یکی از این افراد تحت عنوان ادعایی درسا نوشت: «درسا در اتاق بازجویی تنها شد و می‌توانست فریاد دوستان مرد را بشنود که در نزدیکی ‌آن‌جا شکنجه می‌شدند. در بازجویی او را مورد ضرب و شتم قرار داده، برهنه‌اش می‌کنند و می‌گویند، یک پزشک زن می‌آید معاینه‌اش می‌کند. اما در عوض، یک مرد وارد شد و به او تعرض و تجاوز جنسی کرد. درسا که می‌گوید دچار پیامدهای روانی شده ... تحت روان‌درمانی قرار دارد، دارو مصرف می‌کند و هر بار که به بیمارستان می‌رود دچار پنیک (هجوم ناگهانی ترس و اضطراب) می‌شود.»

نکته اینجاست که چگونه تجاوز جنسی در زندان منجر به پیامدهای روانی برای آرمیتا عباسی نشده است و او دچار پنیک نمی‌شود؟ این در حالی است که هم مورد تجاوز قرار گرفته و هم وحشیانه طی دوران سه ماهه بازداشت شکنجه شده بدون آنکه نشانه‌ای ظاهری در ظاهر یا نوع گام برداشتن عباسی ایجاد شده باشد!

موضوع فقط ادعای تجاوز نیست. مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس روز چهاردهم آبان گزارشی درباره عملکرد ۵ رسانه بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو و صفحات مجازی آنها منتشر کرد و نوشت: « این رسانه‌ها در ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) مجموعا ۳۸۰۰۳ دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند. »

دروغ‌هایی که به سمت داستان‌ها تخیلی میل پیدا کرده است. داستان‌ آرمیتا عباسی فقط مشتی از خروار دروغ آوار شده بر اذهان عمومی است.

تقریباً اظهارنظر شاذ و عجیبی نمانده که طی چهار ماه اخیر از آن رونمایی نکرده باشند. از ادعای پرت کردن معترضان کردستانی با هلی کوپتر به خلیج فارس گرفته تا حضور نیروهای حشدالشعبی در سرکوب اعتراضات و تظاهرات ۳۰-۴۰ میلیونی در ایران!

قبل از مورد آرمیتا عباسی نیز موارد نظیر شخصیت خیالی ندا بیات وجود داشت که ادعا می‌شد مورد تجاوز قرار گرفته است! فارس پلاس طی چهارماه اخیر به بخشی از این ادعاها پرداخته است که لینک آن در ادامه آمده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 45
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    91 17
    مرده شور اون قیافش مفت خور مزدور
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    40 17
    بی حجابانی در سطح شهر هستن که دیگر با امر به معروف و نهی از منکر قوانین کشور را رعایت نمیکنن لطف کنید کارشناس حقوقی برای رسیدگی به این بی قانونی در دادگاه‌ها بگذارید مردم دیدن بدون حرف و بحث و گفتگو به آن کارشناس اطلاع دهند و کارشناس ها طبق قانون برخورد کند
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    56 15
    یعنی فقط ننگ بر خانواده اش که در برابر این شایعات ساکتند و چیزی به نام آبرو براشون مهم نیست !!
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      19 67
      به خودشون مربوطه فکر نمیکنم به تو و امثال تو مربوط باشه
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 2
      فکر کنم اشتباه رپیلای کردم🫠
    • سعید IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      34 5
      اشتباه میکنی اصلا چیزی به نام ننگ برای اين جماعت وجود نداره، این چیزا براشون افتخاره
    • قریشی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      2 0
      این بی اخلاقی ها از بستر خانواده هاشون بیرون زده، فکر نکن والدین امثال اینها از خودشون سالم ترند
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    36 14
    حالا که آزاد شده با این رسوایی قضیه ی ...میخاد چیکار کنه؟ 😱 بی بی سی و عنترنشنال آبروشو بردن، حالا چجوری تو چشای خانوادش نگاه کنه..
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      31 5
      خانوادش مثل خودش و بدتر از خودش
    • mahjobmohsen@yahoo.com IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      32 3
      اینها همشون روشنفکرن مگه ندیدی بقل همه رفت .زن زندگی آزادییعنی همین برای همه آماده باش
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      26 3
      این موجودات آبرویی ندارند که عنترنشنال بخواهد ببره...
  • ح IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    11 1
    اروپا:دختری یک هفته مورد شکنجه و آزار جنسی قرار گرفت و جان خود را از دست داد. ایران:دختری یک هفته مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفت و شاد و شنگول آزاد شد!! ما مثل هم نیستیم!!
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    24 4
    در اغتشاشات اخیر بسیار بسیار دروغ منتشر کردند نامردها
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 0
    خبر مرگش حالم به هم میخوره .فقط اومدم فحش بدم برم
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 0
    باید طرف حسابش پلیس نازنین کانادا می بود. تا قبل از هر حرکتی با یک فن فیتوی ناقص مغزش پخش زمین میشد.
  • پرویز IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 0
    این مزخرفاتی که به نظام جمهوری اسلامی نسبت می‌دهند غربی ها تنها شایسته خودشونه وقتی شرافتی در بین نباشه می‌شود این فرهنگ مبتذلی که تنها شایسته خودشونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس