چاووش اوغلو: احتمال دیدار اسد و اردوغان مشخص نیست

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد که در سفر هفته جاری به آمریکا درباره پرونده خرید اف ۱۶ از آمریکا با مقامات این کشور رایزنی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، امروز (دوشنبه، ۱۶ ژانویه) اعلام کرد که اواخر هفته جاری به واشنگتن سفر خواهد کرد و رایزنی درباره جنگنده‌های اف ۱۶، یکی از محورهای دیدارش با همتای آمریکایی خواهد بود.

به نوشته تی آر تی، وی به رایزنی‌ها برای خرید جنگنده اف ۱۶ از آمریکا در سطح نظامی میان دو کشور اشاره کرد و گفت که هیأت‌های نظامی دو کشور دیدارهایی در این خصوص انجام داده‌اند و کار در این مرحله پایان یافته است. درخواست آنکارا برای خرید این نوع جنگنده، در حال حاضر به کنگره ارسال شده است.

تابستان گذشته بود که وزارت دفاع ترکیه از اعزام هیأتی به آمریکا برای مذاکره به منظور واردات و نوسازی جنگنده های « اف ۱۶ » خبر داد. ترکیه پس از ناکامی در خرید جنگنده‌های اف - ۳۵، مدتهاست که تقاضای خرید ۴۰ فروند اف ۱۶ را به آمریکا ارائه کرده است.

دو روز پیش، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی از مشروط شدن فروش جنگنده های اف-۱۶ به ترکیه و منوط کردن آن به موافقت آنکارا با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو خبر داد.

پیشتر، ترکیه درخواست خرید یکصد فروند جنگنده اف - ۳۵ ساخت همان شرکت را ارائه داده بود، اما پس از این که ترکیه سامانه دفاع هوایی اس - ۴۰۰ را از روسیه خرید، ایالات متحده درخواست ترکیه را رد و این کشور را در سال ۲۰۱۹ از برنامه ساخت آن جنگنده‌ها کنار گذاشت.

مولود چاووش اوغلو، امروز همچنین در کنفرانس خبری مشترک با «بیسرا ترکوویچ» وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین بر ضرورت حمایت این کشور از آنکارا در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی تصریح کرد: ما از دولت بوسنی انتظار داریم در مبارزه با تروریسم از ما حمایت کند.

وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین نیز گفت: ما از آنکارا برای حمایت از صلح و ثبات در بالکان تشکر می‌کنیم و منتظر حمایت ترکیه از درخواست ما برای پیوستن به ناتو هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس