کد خبر 1455331
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
اردوغان: آزمایش موشکی ترکیه، یونان را نگران کرد

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که آزمایش های موشکی این کشور، یونان را نگران کرده است اما تا زمانی که آتن رفتار حکیمانه از خود نشان دهد، آنکارا با آن کاری ندارد.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که میانگین بومی سازی صنایع نظامی این کشور به ۸۰ درصد افزایش یافته است این در حالی است که این رقم طی ۲۰ سال گذشته ۲۰ درصد بود.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در منطقه موگلا در غرب این کشور افزود: جنگنده «قزل الما»، یک پهپاد است که قادر به حمل بمب هایی است که جنگنده های اف -۱۶ به آن مجهز هستند.

وی همچنین مدعی شد که آزمایش های موشکی ترکیه، یونان را نگران کرده است اما تا زمانی که آتن رفتار حکیمانه از خود نشان دهد، آنکارا با آن کاری ندارد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در عین حال ادعا کرد که هرچه توان صنایع نظامی این کشور بیشتر شود، گروه های تروریستی در هم کوبیده می شوند.

این در حالی است که رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با فروش جنگنده های اف -۱۶ به ترکیه مخالفت کرد.

سناتور «باب منندز» روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: همانطور که بارها اعلام کرده ام، به شدت با پیشنهاد دولت بایدن برای فروش هواپیماهای اف -۱۶ جدید به ترکیه مخالفم.

در حالی که در گزارش های رسانه ای زمزمه های موافقت آمریکا با فروش جنگنده های اف -۱۶ به ترکیه به گوش می رسد، رئیس کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه خود اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه حقوق بشر و هنجارهای دموکراتیک را نادیده می‌گیرد.

این سناتور آمریکایی، «رجب طیب اردوغان» را به در پیش گرفتن رفتارهای هشداردهنده و بی‌ثبات‌کننده در ترکیه و نیز علیه متحدان ناتو متهم کرد.

در بیانیه منندز آمده است که تا زمانی که اردوغان تهدیدات خود را متوقف نکند و همانند یک متحد مورد اعتماد رفتار کند، این فروش را تایید نمی کند.

پیش از این یک روزنامه آمریکایی گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انتظار موافقت کنگره برای فروش جنگنده‌های اف -۱۶ به ترکیه، به شرط موافقت آنکارا با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو است.

بر اساس این گزارش، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گفت که موافقت کنگره آمریکا با قرارداد فروش جنگنده‌های اف -۱۶ به ترکیه، به موافقت آنکارا با پیوستن فنلاند و سوئد به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بستگی دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    اردوغان اولش ادم خوبی بود یم انسان باهوش از تبار ایرانی که خوب هم برای وطن اصلیش ایران کار میکرد ولی بعدها نمیدونیم چی شد.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    آخِی، چه قدر نازه. خب بهش رأی بدین دیگه مگه نمیبینید موشک قوی داره
  • ش AE ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 1
    جدیداً این مردک، پیشگو هم شده.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    خوب ترکیه می داند که نه اف 35 و نه اف 16 هیچ کدام به ترکیه داده نخواهد شد و دنبال انتخابات و نتیجه آن است تا سوخو 35 از روسیه بخرد که بسیار بهتر از اف 16 است.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    خوب ترکیه با پذیرش سوئد و فنلاند سند تجزیه خودش را امضا نخواهد کرد مخصوصا که چند بار دروغ گفتن امریکایی ها در ماجرای اف 35 و کلاه گذاشتن امریکایی را مشاهده کرده است بهتر است امریکا دروغ دیگری برای ترکیه ببافد
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    یونان را مثل ارمنستان در برابر ترکها باد کردند - ارمنستان نخست یک موشک به قره باغ شلیک کرد حالا هم یونان هم همان راه ارمنستان و اوکراین را می پیماید یک هشتم ترکیه مساحت و یک هشتم ترکیه جمعیت دارد آخه بمب هم باشد کاری نمی تواند بکند دلم برای یونان بسیار می سوزد چرا کار احمقانه دارند می کنند ترکها اصلا رحم ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس