جهاد تبیین راهبرد مقابله با جنگ شناختی دشمن است

راهبرد مقابله با جنگ شناختی دشمن را جهاد تبیین دانست و بر ضرورت یادگیری و ارتقای سواد رسانه‌ای عموم مردم تأکید کرد.

به گزارش مشرق، به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام والای زن «همایش بصیرت فاطمی» با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولان و کارکنان سازمان و خانواده‌های ایشان در سالن شهید طهرانی‌مقدم سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد.

سردار جلالی در این همایش ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) به نکاتی درباره حوادث اخیر کشور پرداخت و اظهار داشت: شرایط کنونی، لزوم توجه و آگاهی نسبت به شرایط کشور و انقلاب اسلامی و تکالیفی که در مواجهه با توطئه دشمنان برعهده داریم را پیش از پیش ضرورت می‌بخشد.

ولنگاری مدیریتی دولت قبل در زمینه فضای مجازی از زیرساخت‌های فتنه ۱۴۰۱ بود
وی با بیان اینکه در بررسی حوادث اخیر نیازمند جریان‌شناسی تحولات و رخدادها هستیم، گفت: تحلیل‌های بسیاری در مورد علل بروز این حوادث وجود دارد؛ اما مهم این است که این تحلیل‌ها بدون در نظر گرفتن نقش دشمن و جنگ پیچیده و شناختی که علیه ملت ایران به راه انداخته است، ساده‌اندیشی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: منکر مشکلات و کاستی‌ها نیستیم، اما اصلاح امور باید در یک فضای منطقی مطرح و انتقادات در جهت اصلاح امور پیگیری شود.

سردار جلالی با بیان اینکه دشمنان با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه و سایر ابزارها مانند شبکه‌های اجتماعی بر حوزه ذهن و فکر و باور مردم متمرکز شده و به دنبال تغییر باور و ذهنیت هستند، توضیح داد: نگاه سهل اندیشانه برخی مسئولان در دولت گذشته در موضوع شبکه‌های اجتماعی، فضایی را برای اجرای توطئه‌ها در اختیار دشمنان قرار داد و وضعیتی که امروز در زمینه انتشار خبرهای دروغ و حقیقت شاهد هستیم، نتیجه همان به حال خود رها کردن این فضاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به جنگ مدرن و تغییر فضای نبرد خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید ابزارهای این جنگ مدرن را بشناسیم.

وی با اشاره به لزوم آگاهی و شناخت از صف‌آرایی شکل گرفته از سوی دشمن در این جنگ شناختی، افزود: باید بدانیم که دشمن کیست، کجاست و ما کجا ایستاده‌ایم. در این صورت است که می‌توانیم راهبرد درستی در مواجه با تهدیدات اتخاذ کنیم.

به گفته سردار جلالی، در جنگ شناختی، میدان جنگ، ذهن و باور و فکر مردم است و ابزار آن شبکه‌های اجتماعی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه در جنگ شناختی، دشمن امید و اعتماد اجتماعی را هدف قرار داده است، گفت: عبور از فتنه‌های پیچیده و ترکیبی که نیازمند بصیرت فاطمی است.

وی با اشاره به اینکه درصد زیادی از حوادث اخیر تمام شده و دشمن تلاش بسیار زیادی می‌کنند که این غائله را به شکل‌های مختلفی ادامه دهد، افزود: اعتراف دشمن به شکست در غائله اخیر به معنای پایان اقدامات او علیه ما نیست و باید همواره مراقب بود.

سردار جلالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، راهبرد مقابله با این جنگ شناختی را جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم در این جنگ پیروز شویم و این فتنه را مهار کنیم، باید جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور شناسایی و تبیین راهبردهای دشمن و همچنین بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی را از مولفه‌های جهاد تبیین برشمرد و افزود: باید اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی را بازتعریف و شناسایی کنیم.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای گفت: یادگیری و ارتقای سواد رسانه‌ای بسیار حائز اهمیت است؛ ضمن اینکه دولت هم باید زیرساخت‌هایی را فراهم کند که استفاده از فضای مجازی با حفظ منافع ملی، سلامت و اسلامیت تأمین شود که خوشبختانه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

سردار جلالی اضافه کرد: تکلیف دیگر دولت نیز ارتقای ابزارهای سواد رسانه‌ای و نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی از طریق آموزش به مردم برای حفاظت از مردم و دارایی‌هایشان در این جنگ نوین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس