فضائلی: «شناخت شبهه» و «توان پاسخگویی» از الزامات جهاد تبیین است

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: «شناخت شبهه» و «توان پاسخگویی» الزامات جهاد تبیین است.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به شاخصه‌ها و الزامات «جهاد تببین»، اظهار داشت: آنچه که در بحث جهاد تبیین مورد نظر است بحث روشنگری و مقابله با تلاش‌هایی است که در جهت القای شبه در حوزه‌های مختلف علیه کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش فضای ارتباطات یک تلاش بسیار سنگینی را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی علیه کشور شاهد هستیم و حتی این هجمه به بخش‌هایی که دستاورد بودن آنها جزو بدیهیات است هم صورت می‌گیرد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری تصریح کرد: جریانات مقابل نظام در حال ایجاد شبهه در مضوعات مختلف هستند و هدف مورد نیاز آنها ایجاد یاس و جلوگیری از کوچک‌ترین روزنه امید به آینده در میان مردم است.

فضایلی اظهار کرد: دشمنان حتی مبانی فکری و اعتقادی جامعه را مورد هجمه قرار داده اند و به دنبال القای شبهه در این موضوعات هستند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با بیان اینکه یکی از مقدماتی‌ترین اقدامات در راستای «جهاد تبیین» به هنگام بودن آن است، بیان کرد: هراقدامی که به موقع و در زمان خودش انجام نشود تبعات خاص خود را دارد لذا در موضوع تبیین نیز همینطور است و باید به موقع انجام شود.

وی تفکیک و مرزبندی را در امر تبیین جهت تشخیص تبیین درست از تبیین نادرست مهم دانست و گفت: علاوه بر به هنگام بودن، بحث توان انجام تبیین در ورای شناخت شبهه و توان پاسخگویی به آن شبه طبیعتاً جزو لوازم تبیین است.

جهاد تببین هزینه دارد و باید به قصد گره‌گشایی باشد

فضایلی عنوان کرد: اگر تبیین کنندگان آشنایی لازم با موضوع را نداشته باشند و نتوانند از ذهن مخاطب گره گشایی کنند تبیین شأن بی اثر خواهد بود و یا حتی ممکن است اثر بدی را برجای بگذارد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری رعایت مسائل اخلاقی در تبیین را نکته مهم دیگر دانست و افزود: کسانی که می‌خواهند وارد بحث تبیین باشند باید پایبند به اخلاق باشند وقصد و هدفشان از انجام این کار گره گشایی از افراد باشد.

فضایلی ادامه داد: وقتی عنوان «جهاد» را برای «تبیین» به کار می بریم نباید تبیین را به عنوان یک امر دم دستی و باری به هر جهت عنوان کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث جهاد نیز احتمال آسیب دیدگی وجود دارد همانطور که در جهاد نظامی احتمال مجروح و یا شهید شدن است لذا در جهاد تبیین نیز احتمال آسیب دیدن به تبیین کنندگان وجود دارد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین مجاهدینی که وارد این عرصه می‌شوند باید آماده پرداخت هزینه هم باشند. در شبکه‌های اجتماعی نیز چنین موضوعی بیشتر ملموس است که افراد مورد هجمه قرار می‌گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    بله بله جناب تحلیل گر درست می گید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس