حکم دادگاه بدوی تبعه بلژیک صادر شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای چهار عنوان اتهامی تبعه بلژیک که چندی پیش دستگیر شده بود، حکم بدوی صادر کرد.

به گزارش مشرق از مرکز رسانه قوه قضاییه، بر اساس حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران، «الیویر وند کاستیل» فرزند برنارد، متولد سال ۱۹۸۱ با چهار عنوان اتهامی در دادگاه محاکمه شده است که در پایان دادگاه انقلاب اسلامی تهران در هر چهار عنوان اتهامی وی را مستحق مجازات دانسته است.

بر اساس کیفرخواست صادر شده الیویر وند کاستیل به جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و پولشویی به همین میزان متهم بوده است.

دادگاه پس از برگزاری جلسات دادگاه با حضور معاون دادستان، متهم و وکیل مدافع وی در نهایت در رابطه با اتهام اول، جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، تبعه بلژیک را به ۱۲.۵ سال حبس محکوم کرده است همچنین دادگاه انقلاب اسلامی تهران در مورد اتهام دوم، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، نیز وند کاستیل را به ۱۲.۵ سال حبس محکوم کرده است.

در مورد اتهام سوم، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار، رئیس دادگاه برای تبعه بلژیک ۲.۵ سال حبس، ضبط ارز قاچاق، پرداخت جزای نقدی معادل ۲ برابر بهای ریالی دلارها به قیمت روز و ۷۴ ضربه شلاق حکم صادر کرده است.

در مورد اتهام چهارم، پولشویی به میزان ۵۰۰ هزار دلار، هم دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این فرد ۱۲.۵ سال حبس و مصادره اصل مال درآمد و عواید حاصل از ارتکاب جرم منشا و جرم پولشویی در نظر گرفته است.

حکم صادر شده بدوی و ظرف ۲۰ روز در دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    10 1
    آفرین. ببینیم عمرش برای 40 سال زندان قد میده یا سر پیری میاد بیرون داستان خصومت رژیم بلژیک با ایران رو تو رسانه هاشون تعریف میکنه
    • تک سوار DE ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      ساده نباش. اولم دادگاه بعدی حکم رومی رسونه به ۱۰ سال دوما دوباره مبادله می شه اونم در کمتر از دو سال. این فرمول رو هم ما می دونیم هم بلژیک و هم جاسوسش
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      سلام، اولا که قطعی نشده دوما قانون اشد مجازات هم حساب کن
    • حیدر صالح IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 1
      چند حکم حبس با هم گذرانده می شود اما تخفیف نخواهد داشت
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    داداش ۴۰ سال کجا بود سنگین ترین حکمش فقط اجرا میشه یعنی همون ۱۲.۵ سال
  • محمد IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 1
    خدا را شکر ، هرچند حقش بود به عنوان جاسوس و خیانت اعدام می شد
  • ح IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 1
    بلاخره یک برخورد درست دیدیم!! دمتون گرم!! فقط ای کاش یه خدمات عمومی هم بهش اضافه می‌کردید!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس