کد خبر 1452734
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
پس از ۱۱ بار شکست پیاپی برای تعیین کرسی ریاست، مجلس آمریکا تعطیل شد

آغاز به کار یکصد و هجدهمین کنگره آمریکا که با شکست در یازدهمین دور رای گیری و انتخاب برای تعیین رئیس مجلس نمایندگان، یکی از تاریخی ترین ناکامی ها طی ۱۶ قرن گذشته را در این زمینه تجربه کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه (روز گذشته) در رای گیری های متعدد و پس از ۱۱ بار رای گیری بدون نتیجه در تعیین رئیس مجلس نمایندگان، در سومین روز آغاز به کار خود ناگزیر به تعطیلی شد، این موضوع طی ۱۶۴ سال گذشته امری بی سابقه بوده است.

بنابراین گزارش یکصد و هجدهمین کنگره آمریکا که سوم ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد با وجود آنکه جمهوریخواهان برتری اندکی نسبت به حزب رقیب دارند اما با وجود گروهی از مخالفان درون حزبی قادر به تعیین رئیسی برای مجلس نمایندگان نشدند.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی افزود: هر دور رای گیری که برای تعیین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شکست می انجامد فشار مضاعفی را برای کنار رفتن «کوین مک کارتی»، رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان وارد می سازد، مک کارتی که خود را نامزد ریاست مجلس نمایندگان ساخته تنها به ۲۱۸ رای از اعضای مجلس نمایندگان نیاز دارد که تاکنون موفق به حصول آن نشده است.

سی ان ان افزود: هم اکنون صبر درمیان اعضای میانه مجلس نمایندگان در حال به سر آمدن است و این پرسش بوجود آمده که حزب جمهوریخواه که در تعیین رئیس مجلس با وجود اختلاف داخلی با مشکل مواجه است، چگونه خواهد توانست در آینده بر این مجلس حکم براند.

مک کارتی در ارتباط با شکست های پیاپی در تعیین وی بعنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به سی ان ان گفت: وضع به همین منوال خواهد بود تا (سرانجام) توافقی حاصل شود، این کار خیلی راحت خواهد بود اگر همگی بتوانیم به توافقی دست یابیم.

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک، اختلاف بین نمایندگان جمهوریخواهان ادامه دارد و طبق قوانین، کنگره آمریکا تا زمانی که رئیس مجلس نمایندگان انتخاب نشود، نمی‌تواند فعالیت خود را آغاز کند؛ کوین مک کارتی رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان تاکنون بدین علت توانسته است آرای لازم را کسب کند چراکه گروهی متشکل از ۲۰ جمهوریخواه تندرو که کمتر از ۱۰ درصد از اعضای مجلس تشکیل می دهند، با ریاست وی مخالفت کرده اند.

ترنت کلی، نماینده جمهوریخواه به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ۲۰ نفر وجود دارند که می‌خواهند ۲۰۱ نماینده بدون قید و شرط تسلیم آنها شوند. من تسلیم نمی شوم.

مخالفان مک کارتی معتقدند که وی پس از انتخاب به دنبال مقابله با سیاست های دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا نخواهد بود.

رالف نورمن، نماینده جمهوریخوا که شش بار به مک کارتی رای منفی داده است، گفت: آیا او برای ما می جنگد؟ آیا او مایل است دولت را تعطیل کند؟ سابقه او اینگونه نبوده است.

جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای هشتم نوامبر ۲۰۲۲ توانستند ۲۲۲ کرسی کسب کنند و اکثریت مجلس نمایندگان و دموکرات ها نیز ۲۱۲ کرسی را بدست آوردند.

۱۷ نماینده دیگر جمهوریخواه نیز از این بن بست ابراز ناراحتی کرده اند. جان جیمز یک نماینده جمهوریخواه دیگر اعلام کرده که این ۲۰ نماینده " با ایجاد ترس، حکومت" می کنند.

کوین مک کارتی مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا است که سابقه دو استیضاح را درکارنامه دارد و از سوی کمیته ویژه تحقیق ۶ ژانویه متهم به ایجاد تحریک و آشوب شناخته شده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    7 1
    خیلی هم عالی. ان شاء الله کلّ یانکیستان تعطیل و به زودی به 50 ایالت تقسیم بشه!!!
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    8 0
    باید به افول، سلام کنه...
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    4 0
    اگر ایران بود الآن اینترنشنال ویژه برنامه می ذاشت که جمهوری اسلامی وارد بحران شده و سلبریتی‌ها هم می گفتن کجای دنیا نمی تونن یه رئیس مجلس انتخاب کنن و ما خیلی بدبختیم!
  • علی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    4 0
    طی ۱۶ قرن گذشته!؟ مگر آمریکا چه قدر قدمت دارد!!!؟؟
  • حسین IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 0
    زیر عکس به اشتباه زدید 16 قرن. در صورتی که 16 دهه صحیح است.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    2 0
    «تاریخی ترین ناکامی ها طی ۱۶ قرن گذشته را در این زمینه تجربه کرد.» ۱۶ قرن آمریکا مجلس داشته؟ 😂
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    3 0
    تاریخ کوتاه آمریکا به 16 قرن نمی خوره!
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    2 0
    یکی از تاریخی ترین ناکامی ها طی ۱۶ قرن گذشته... ۱۶ قرن گذشته؟؟؟
  • DE ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    ژن ژندگی آژادی ما عضو حزب بادیم چه زود بند رو آب دادیم ... در رای گیری نبودیم و به کسی رای ندادیم....فقط شلامتی رییش مجلش میخوای برای چی فقط ژن ژندگی آژادی به شلامتی والا. مواد برشون من خودم با سر میرم تو شطل آشغال برات ژنده باد ژن ژندگی آژادی....
  • DE ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    ژن ژندگی آژادی ما عضو حزب بادیم چه زود بند رو آب دادیم ... در رای گیری نبودیم و به کسی رای ندادیم....فقط شلامتی رییش مجلش میخوای برای چی فقط ژن ژندگی آژادی به شلامتی والا. مواد برشون من خودم با سر میرم تو شطل آشغال برات ژنده باد ژن ژندگی آژادی....
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    خداروشکر احمقها ادعای آزادی بیان دارن اما چند تا پیرمرد احمق بازمانده از جنگ ویتنام و عراق و افغانستان شدند کدخدای دنیا در نظم نوین جهانی باید خودتون رو برای تحمل قدرت‌های نوظهور منطقه آماده کنید چه بخو این چه نخواین ایران در این نظم نوین قدرت اول منطقه است خودتون هم اینو خوب میدونید برای همینه که میلیاردها دلار از مالیات مردمتون رو هزینه دشمنی باهاش کردید سیاست کثیفتون که تو غرب آسیا قراربود اجرا بشه الان شده کابوس زندگیتون
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    مگر Hمریکا بیش از 200 سال عمر دارد که گفتید 16 قرن؟
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 0
      قرن16
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    به امید نابودی آمریکای جنایتکار.
  • کامبیز IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    من جای شما بودم روزی هزار مرتبه دعا می کردم تگزاس از آمریکا جدا نشه.
  • ایرانی با غیرت IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    به جهنّم، به درک که مجلس ( بخوانید زباله دونی) این یانکی های رذل و پست فطرت و آشغال، تعطیل شد.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    تسلیت به نکراشون: امثال علی کریمی ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس