بایدن: عدم انتخاب رئیس مجلس نمایندگان، آبروریزی برای آمریکا است

رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از شکست جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در انتخاب رئیس مجلس و آغاز به کار این مجلس، آن را یک آبروریزی برای کشورش و خجالت آور خواند و گفت که این ناکارآمدی بازتاب منفی دارد.

به گزارش مشرق، بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت که تحولات مجلس نمایندگان یک آبروریزی است زیرا این تحولات باعث تاخیر طولانی در آغاز به کار این مجلس می شود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: این یک آبروریزی و شرم آور است و زمان زیادی طول می کشد. نحوه برخورد آنها (قانونگذاران جمهوری خواه) با یکدیگر خجالت آور است.

بایدن ادامه داد، عدم موفقیت مجلس نمایندگان برای انتخاب یک رئیس در روز اول صد و هجدهمین کنگره ، برای آمریکا امری خوب نیست.

بایدن تاکید کرد: امیدوارم آنها بتوانند عمل کنند. جهان درحال تماشا است.

صد و هجدمین کنگره آمریکا در حالی روز سه شنبه سوم ژانویه به وقت محلی کار خود را آغاز کرد که کوین مک کارتی رهبری جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان، در سه دور انتخابات برای ریاست این مجلس ناکام ماند.

رهبر جمهوری‌خواهان در سه دور انتخابات ریاست مجلس نمایندگان آمریکا اکثریت آرای لازم را به دست نیاورد و این جلسه به روز چهارشنبه موکول شد.

جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای در ماه نوامبر ۲۰۲۲ توانستند ۲۲۲ کرسی کسب کنند و اکثریت مجلس نمایندگان را بدست آورند.

در این انتخابات دموکرات ها ۲۱۲ کرسی بدست آوردند. برای انتخاب رئیس مجلس در مجموع ۲۱۸ رای موافق لازم است. این درحالی است که در دور اول انتخابات که امروز سه شنبه برگزار شد، ۷ نماینده جمهوری خواه به کاندیدهای دیگر از جمله اندی بیگز رای دادند.

این اولین بار در یک قرن گذشته است که مجلس نمایندگان آمریکا نتوانسته است در دور اول یک قانونگذار را به عنوان رئیس انتخاب کند.

مک کارتی پیش از برگزاری انتخابات اعلام کرده بود که حدود ۲۰ جمهوری خواه با ریاست او مخالف هستند.

کوین مک کارتی رهبر جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا برای تصاحب صندلی ریاست و جلب حمایت ها، با قانونگذاران زیادی گفتگو کرده و حتی حاضر به ارائه امتیازات فوق‌العاده‌ای شده است تا بتواند بر صندلی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا تکیه بزند.

تعداد انگشت شماری از قانونگذاران جمهوری خواه بصورت علنی مخالف مک کارتی هستند اما اعضای ارشد تیم او گفته اند که به نتیجه تلاش های مک کارتی خوش بین هستند.

به گزارش آکسیوس، مک کارتی روز یکشنبه بسته ای از تغییرات قوانین را برای دوره جدید کنگره معرفی کرد که تلاشی در جهت جلب نظر جمهوری خواهان و کسب حمایت آنها برای ریاست خود محسوب می شود.

تغییرات قوانین به منزله امتیاز دادن به محافظه کاران است که پیش از این خواهان تغییرات در کنگره بودند. از جمله این تغییرات پیشنهادی شامل مواری می شود که قبلا خط قرمز مک کارتی بوده است.

قوانین پیشنهادی مک کارتی به جمهوری‌ خواهان اجازه می‌دهد در هر زمانی برای اخراج او رای گیری کنند.

مک‌کارتی هفته‌ها است برای جلب حمایت با قانونگذاران جمهوری خواه گفتگو می کند. این درحالی است که وی عملکرد ضعیفی در انتخابات میان دوره ای داشت و به فاصله کمی توانست به پیروزی برسد.

پیش از این، اعلام شده بود که مک کارتی در انتخابات غیررسمی انتخاب رهبر مجلس نمایندگان جمهوریخواه بر اندی بیگز نماینده محافظه کار تندرو با ۱۸۸ رای در مقابل ۳۱ رای، غلبه کرد.

وی مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و شماری از اعضای اصلی فراکسیون آزادی از جمله «جیم جوردن» و «تیلور گرین» است. اما دیگر اعضای محافظه کار این مجلس ساز مخالفت با او را سر داده اند. برخی هشدار می دهند تعداد مخالفان او حتی بیشتر از این عده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس