کد خبر 1447270
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
اوکراین

اوکراین که طی ۱۰ماه جنگ باحمایت‌های غرب به سرکردگی آمریکا، در برابر روسیه مقاومت کرده است، اکنون بانزدیک شدن آغاز فعالیت یکصد و هجدهمین کنگره آمریکا، نگران تغییر تحولات داخلی در آن کشور است.

به گزارش مشرق، حزب جمهوریخواه که با هیاهوی موج قرمز در انتخابات میان دوره ای کنگره حضور یافته بود امروز با یک برتری ضعیف در مجلس نمایندگان و شکست در مجلس سنا خود را برای مدیریت کنگره جدید آماده می کند و قرار است یکصدو هجدهمین کنگره آمریکا با اعضای جدید در مورخ سوم ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کند، جمهوریخواهان همچنان امیدوارند که با سنگ اندازی در راه برنامه های دولت بایدن، شماری از تصمیمات و سیاست های کاخ سفید بخصوص حمایت های نظامی و مالی واشنگتن از کی‌یف را تحت تاثیر قرار دهند.

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» نیز در این باره نوشت:«کوین مک کارتی» نماینده جمهوریخواه از ایالت کالیفرنیا که انتظار می رود رئیس بعدی مجلس نمایندگان آمریکا باشد، با اشاره به مشکلات داخلی کشور، امیدوار است که نظارت و حسابرسی از هزینه های واشنگتن درخصوص اوکراین را شدت بخشیده و افزایش دهد؛ درهمین حال « مارجوری تیلور گرین » (Marjorie Taylor Greene) نماینده راست افراطی جمهوریخواه از ایالت جورجیا نیز قول داده تا این حزب بطور کامل به اختصاص بودجه دفاعی آمریکا درخصوص اوکراین در مقابل روسیه پایان دهد.

کی‌یف به ظاهر نگران نیست

این گزارش در ادامه به نقل از «اوکسانا مارکارووا» (Oksana Markarova)، سفیر اوکراین در آمریکا نوشت: کی یف نگران افزایش نظارت جمهوری خواهان در مورد هزینه های اوکراین (کمک های مالی و نظامی کاخ سفید) نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌یف نگران تغییر توازن قدرت در واشنگتن دی.سی و افزایش نظارت بر حمایت های (مالی و نظامی) از اوکراین نیست، گفت: نه، در واقع ما از تمامی شفافیت، حسابرسی و پاسخ‌گویی دراین زمینه استقبال و با کنگره آمریکا بنابر دو حزب مهم آن همکاری می‌کنیم.

سفیر اوکراین در واشنگتن با اشاره به حمایت های ناتو در این جنگ نیز افزود: امروز سیستمی بعنوان پاسخگویی ناتو و ارائه گزارش های کامل بودجه حمایتی از کی‌یف وجود دارد، بنابر این ما مشتاقانه در انتظار ادامه چنین امری بوده و در حقیقت بر روی حمایت های مستمر کنگره، به ویژه برای سال ۲۰۲۳، حساب می کنیم.»

این گزارش می افزاید: دولت بایدن ماه گذشته میلادی از کنگره آمریکا درخواست تصویب کمک ۳۷میلیارد دلاری به اوکراین را بعنوان بخشی از بودجه دولت مطرح کرد. بنابر اعلام اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی»، دولت آمریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۵۰ میلیارد دلار را در قالب حمایت های مالی، دفاعی و بشردوستانه به اوکراین اختصاص داده است.

بخشی از کمک های نظامی آمریکا و ناتو از اوکراین در مقابل روسیه

مسکو بدنبال نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی خود از سوی غرب به سرکردگی آمریکا، در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد، طرف های غربی طی این مدت نه تنها مسیر دیپلماسی برای پایان دادن به این جنگ را کنار گذارده اند بلکه با حمایت های مالی و نظامی بر روشن نگاه داشتن آتش این جنگ پرداخته و اکنون کار بدانجا رسیده که به تازگی واشنگتن ، کی‌یف را به به بازپس گیری شبه جزیره کریمه از مسکو، ترغیب کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    1 0
    پوتین باید بسیج مردمی روسیه را تحت نظارت مستقیم خودش باید تاسیس نماید و تا نابودی امپریالیسم ان را حفظ نماید به این شکل هزاران نفر از مردم روسیه که فعلا نمی توانند به ارتش روسیه کمک کنند به آن می پیوندند
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    همه می دانند اوکراین قصد تشکیل اسرائیل دوم را دارد و متحد بزرگ صهیونیزم بین الملل است چرا سپاه ایران از توقیف کشتی انگلیسی و سرنگونی هواپیمای امریکایی و اسرائیلی نمی ترسد اما وزارت خارجه از ارسال سلاح به روسیه می ترسد و مرتب تکذیب می کند چرا وزارت خارجه با نیروهای ارزشی همسو نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس