کد خبر 1452520
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
گزینه نهایی و وسوسه کننده تاج برای جانشینی کی روش/ فدراسیون فوتبال قید ریسک بزرگ را زد!

در شرایط فعلی به‌نظر می‌رسد مجموعه فدراسیون فوتبال به ۲دلیل تصمیمش را برای برگزیدن مربی بومی گرفته است.

به گزارش مشرق، شنیده‌ها از فدراسیون فوتبال حاکی از آن است که درصورت قطع همکاری کارلوس کی‌روش با تیم ملی ایران، نیمکت این تیم به یک مربی ایرانی خواهد رسید. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که در تمام طول دهه۹۰، هدایت تیم ملی در اختیار مربیان خارجی؛ کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ بود. آخرین بار، در نیمه دوم دهه۸۰، ۳سرمربی ایرانی؛ علی دایی، امیر قلعه‌نویی و افشین قطبی روی نیمکت تیم ملی نشستند و حالا به‌نظر می‌رسد فوتبال ملی ایران از این منظر در آستانه بازگشت به چیزی حدود ۱۵سال پیش قرار گرفته است.

اینکه آیا انتخاب مربی ایرانی در تیم ملی کار درستی است یا نه، مجال بحثی مفصل را می‌طلبد، اما در شرایط فعلی به‌نظر می‌رسد مجموعه فدراسیون فوتبال به ۲دلیل تصمیمش را برای برگزیدن مربی بومی گرفته است و حتی گفته می‌شود فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی از شانس بیشتری به این منظور برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید:

اصولی: برای تیم ملی گزینه‌های متعدد داریم

دلیل اول: مهدی تاج یک خاطره تکان‌دهنده از انتخاب سرمربی خارجی دارد. دیگر نیازی به بازگویی نیست که او با داستان معروف «ویلموتس‌گیت» چه بلایی بر سر فوتبال ایران و البته اعتبار و جایگاه خودش آورد. انتخاب مربی بلژیکی در آن مقطع، ضربه بسیار بزرگ مالی و فنی به فوتبال ایران زد. تاج در بازگشت به فدراسیون بار دیگر تصمیم به تغییر کادرفنی گرفت و این بار کارلوس کی‌روش را جانشین دراگان اسکوچیچ کرد که این یکی هم موفق نبود.

در چنین شرایطی عجیب نیست که او و همکارانش دنبال انتخاب مربی ایرانی باشند و نخواهند آن ریسک بزرگ را تکرار کنند.

دلیل دوم: واضح است که فوتبال ایران از مشکلات شدید مالی رنج می‌برد. هر چه پاداش در جام‌جهانی گرفتیم (تازه اگر به‌خاطر تحریم بانکی قابل وصول باشد) صرف طلب ویلموتس و دستمزد کی‌روش و انبوه دستیاران خارجی‌اش خواهد شد. بنابراین دیگر پولی در بساط نیست که قرارداد درشت دلاری بسته شود. وزارت ورزش هم در شرایطی قرار ندارد که کمک‌های همیشگی را انجام بدهد. بنابراین انتخاب سرمربی داخلی می‌تواند گزینه نهایی و وسوسه‌کننده‌ای باشد؛ کادری که به ریال پول بگیرد و دغدغه نوسانات ارزی را هم به فدراسیون تحمیل نکند.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    این آقای تاج که هیچکس هم ازش راضی نیست با پشتوانه کدام رانت مرتب رئیس فدراسیون می شود؟
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    فقط مربی فتنه‌گر نباشد
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    هیچ یک از مربی ایرانی سواد سر مربی گری ندارند فوتبال را فدا نکنید اول بفرستید در اروپا کلاس فوتبال مدرن را ببینند سپس مسئولین بدهید در حال یک مربی با سبک خارجی
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 3
    استراماچونی
  • علی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    سرمربی ایرانی خوب کم نداریم اگر از فاز سیاسی کاری خارج بشیم و برای بزرگان ورزش کشور ارزش قائل شویم.
  • ایرانی با غیرت IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    مسئوولین محترم فدراسیون فوتبال : اگر پول برای سرمربی به درد بخور دارید در ان صورت یک سرمربی مطرح نظیر تیته یا سانتوس یا دالیچ که در رزومه انها شکست تیمهای اسیائی در جام جهانی 2022 قطر وجود دارد را به خدمت بگیرید . اگر هم پولی در بساط نیست بهترین گزینه با توجه به سوابق در لیگ برتر و اسیا جناب امیر قلعه نوعی است. بیخود وقت را تلف نکنید زیرا گزینه های دیگر تجربه لازم یا رزومه به درد بخوری ندارند.
  • محقق IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    اگر قرارداد نامناسبی با مربیان خارجی منعقد می شود، دلیلی نمی شود که لبرویم سراغ مربیان داخلی، با تمام احترامی که برای مربیان زحمت کش داخلی قائل هستیم، ولی باید قبول کنیم در صورتی که یک مربی با دانش و به روز دنیا را بیاوریم )بخصوص در این زمان که عنقریب باید سراغ مسابقات جام ملت‌ها برویم) خیلی بهتر از مربیان داخلی است. وجود تاکتیک های متعدد و متنوع تیمی، روش‌های مختلف چینش و قرارگیری و آرایش تیمی بازیکنان در زمین،بدلکاری و هنر تغییر روش بازی و تعویض بازیکنان بخصوص زمانی که تیم بلحاظ گل عقب می افتد و همچنین نقشه خوانی و خواندن فکر مربی تیم مقابل از دلایلی می تواند باشد که وجود مربی با دانش خارجی بر مربی داخلی ارجح است.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    به نظرم فرهاد مجیدی با دستیار ایتالیایی و چندتا کمک مربی خارجی خوب عالی میشه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس