لاپید: دولت جدید نتانیاهو فاسدترین دولت در تاریخ اسرائیل است

یاییر لاپید، نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی گفت: دولت جانشین بنیامین نتانیاهو، حتی قبل از تشکیل، ثابت کرد که فاسدترین دولت در تاریخ اسراییل است.

به گزارش مشرق از الخلیج الجدید، لاپید روز سه‌شنبه در حساب توییتری خود نوشت: این دولت حتی قبل ازشکل گیری، عنوان فاسدترین دولت را به دنبال خود یدک می کشد.

وی افزود: نخست وزیر این دولت درگیر روند دادگاه و در حال محاکمه شدن به خاطر جرایم سنگین جنایی است، یعنی شما در این دولت، مجرمی که در زندان بوده و دوباره محکوم شده است را به عنوان وزیر ارشد مسئول دارایی خود منصوب می کنید، یک مجرم دیگر محکوم به حمایت از تروریسم را هم در جایگاه رییس پلیس قرار می‌دهید.

وی ادامه داد: این وضع دولت جدید، مایه شرمساری هر صهیونیست محترم دوستدار کشور، است .

لاپید به محاکمه نتانیاهو در ۲۴ می ۲۰۲۰ به اتهام رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت اشاره کرده است.

اشاره لاپید همچنین به آریه درعی رئیس حزب مذهبی شاس و بزالل اسموتریچ رئیس حزب صهیونیسم مذهبی نامزدهای تصدی پست وزارت بهداشت و وزارت کشور و وزارت دارایی است که سابقه ۲۲ ماه حبس در فاصله سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ را در کارنامه خود دارد، اسموتریچ بخاطر دریافت رشوه در زمان تصدی وزارت کشور محکوم شده بود، وی امسال نیز بار دیگر به اتهام فرار مالیاتی محاکمه و به حبس تعلیقی محکوم شد.

لاپید در توئیت خود همچنین به ایتامار بن گویر، عضو افراطی ارتدوکس کنست، رئیس حزب قدرت یهود اشاره دارد که نامزد پست وزیر امنیت ملی در دولت نتانیاهو با اختیارات گسترده ای است؛ وی پیش از این به اتهام حمایت از یک سازمان تروریستی ( "کاخ" ) محاکمه و محکوم شده بود.

بن گویر خود را شاگرد مئیر کهانا خاخام افراطی و عضو سابق کنست و موسس گروه موسوم به کاخ می داند. فعالیت این گروه افراطی، در دهه ۱۹۸۰ در اسرائیل و ایالات متحده ممنوع و به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شد.

پارلمان رژیم صهیونیستی با تصویب نهایی یک قانون جنجالی به شکل رسمی مجوز حضور افراد فاسد در کابینه درحال تشکیل این رژیم را صادر کرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» امروز اعلام کرد که کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دوشنبه شب در یک جلسه طولانی سرانجام با قانون اصلی درخواستی شرکای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه این رژیم موافقت کرد.

تصویب این قانون به آریه درعی رهبر حزب شاس اجازه می‌دهد که با وجود اتهام فساد، به عنوان وزیر در کابینه نتانیاهو حضور داشته باشد.

لاپید به عنوان رهبر حزب «یش عتید» در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، باز گذاشتن دست حزب صهیونیسم دینی در امور کرانه باختری را عامل تضعیف وزارت جنگ این رژیم اعلام کرد و گفت که وزارت جنگ اختیاراتش را در کرانه باختری از دست خواهد داد و معلوم نخواهد بود چه کسی مسئول چه کاری است و این وضعیت موجب انفجار منطقه خواهد شد.

نتانیاهو نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته به اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم اعلام کرد که با مشارکت "حریدی‌ها" و جریان صهیونیسم دینی، کابینه خود را تشکیل خواهد داد.

براساس این گزارش، نتانیاهو در نامه‌ای رسمی به هرتزوگ این مسأله را اطلاع داده و کابینه جدید حداکثر تا دوم ژانویه ۲۰۲۳ سوگند خواهد خورد.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اواسط آبان ماه گذشته برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی تحت رهبری نتانیاهو با کسب ۶۴ کرسی بر اردوگاه رقیب خود متشکل از ائتلاف «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور و بنی گانتس وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی پیروز شد. ائتلاف لاپید و گانتس در این انتخابات ۵۱ کرسی را کسب کردند.

در پارلمان آینده رژیم اسرائیل که بیست و پنجمین دوره خواهد بود و نیز در ائتلاف حاکم آینده، بیشتر "کیپا" پوشان (یهودیان مذهبی که کلاهی به نام کیپا برسر می‌کنند) و بیشترین تعداد شهرک نشینان صهیونیست و تعداد بسیار کمی از زنان حضور خواهند داشت.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • v IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    به نظر شما لاپید راست میگه یا نتانیاهو . این وسط شما چه وظیفه ای برای انتشار نظر اون کثافتها دارید؟ بعد بگید نفوذی نداریم.
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    صهیون های نجس وحرامزاده های بی تاریخ به تاریخ نداشته استنادمیکنند!تاریختون کجابود؟؟؟؟؟!!!!!!! همتون یه .....هی بوده وهستید!
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    مگه ما صهیونیست غیر فاسد هم داریم؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس