کد خبر 1449110
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
آش آنقدر شور شد که صدای آشپز هم درآمد!

تعیین چهره های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» حزب دینی «عوتسما یهودیت» در کابینه رژیم صهیونیستی کار را به جایی رسانده که صدای خود صهیونیستها را هم درآورده است.

به گزارش مشرق، «گدعون لوی» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست بن گویر رهبر حزب «عوتسما یهودیت» را به «آرییل شارون» و «دیوید بن گورین» نخست وزیران پیشین رژیم صهیونیستی تشبیه کرده که بر اساس دیدگاه برتربینانه خود، فلسطینیان را کشتار و آنان را از خانه و کاشانه خود آواره کردند.

لوی از بن گویر به عنوان «نماد واقعی کنونی تمام ایده های جنبش صهیونیسم» نام برد که "یهود را نژاد برتر" می داند.

این تحلیلگر همچنین بن گویر را جزو « اراذل و اوباش آشوبگر، بد دهن، قانون شکن و قلدرمآب» و «عامل خطرناکی» برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

یک وزیر بلندپایه کابینه موقت رژیم صهیونیستی به ریاست «یائیر لاپید» نیز اذعان کرد که سیاست های افراطی بن گویر منجر به شروع انتفاضه سوم فلسطینیان خواهد شد.

«عومر بار لیو» وزیر امنیت داخلی کنونی رژیم صهیونیستی با تکرار سخنان خود افزود که به راه افتادن انتفاضه سوم در پی سیاست های افراطی بن گویر بسیار محتمل است.

پیشتر نیز «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات رژیم اسرائیل گفته بود که بن گویر متحد نتانیاهو هیچ تجربه‌ای ندارد و خاورمیانه را به آتش خواهد کشید.

بن گویر اکنون در کابینه بنیامین نتانیاهو وزیرمکلف امنیت داخله شده است.

یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی نیز، کابینه جدید این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو را خطرناک، افراطی و غیرمسئول ارزیابی کرده و گفته است: کابینه جدید، اسرائیل را به سمت نابودی خواهد برد.

لاپید درباره دستور کار ائتلاف بنیامین نتانیاهو هشدار داده و وی را ضعیف و تحت تاثیر شرکای خود از احزاب افراطی ارزیابی کرده است.

وی افزوده است: حزب لیکود به ریاست نتانیاهو کابینه جدید را تشکیل نداد بلکه دیگران (احزاب افراطی) آن را تشکیل دادند و ایتمار بن گویر رهبر حزب عوتسما یهودیت و بزالل اسموتریچ رهبر حزب صهیونیسم دینی و آریه درعی رهبر حزب شاس دستور کار خود را به نتانیاهو تحمیل کرده اند.

لاپید گفته است: این اولین کابینه اسرائیل در تاریخ است که آمریکا آن را متحد نزدیک خود نمی داند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه به اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم اعلام کرد که با مشارکت "حریدی‌ها" و جریان صهیونیسم دینی، کابینه خود را تشکیل خواهد داد.

براساس این گزارش، نتانیاهو در نامه‌ای رسمی به «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم این مسأله را اطلاع داده و کابینه جدید حداکثر تا دوم ژانویه ۲۰۲۳ سوگند خواهد خورد.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اواسط آبان ماه گذشته برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی تحت رهبری نتانیاهو با کسب ۶۴ کرسی بر اردوگاه رقیب خود متشکل از ائتلاف «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور و «بنی گانتس» وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی پیروز شد. ائتلاف لاپید و گانتس در این انتخابات ۵۱ کرسی را کسب کردند.

در پارلمان آینده رژیم اسرائیل که بیست و پنجمین دوره خواهد بود و نیز در ائتلاف حاکم آینده، بیشتر "کیپا" پوشان (یهودیان مذهبی که کلاهی به نام کیپا برسر می‌کنند) و بیشترین تعداد شهرک نشینان صهیونیست و تعداد بسیار کمی از زنان حضور خواهند داشت.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و شکاف های داخلی در مرحله پیش رو در رژیم صهیونیستی به شدت گسترش یابد و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 1
    به به به به "مغرب نيوز" با صفا !!!!!!!!!!!!!!!!! قدرت پول ملی‌ کشور جنگ‌زده سوریه 8 برابر ایران است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس