شمار شهرک‌نشین‌های اسرائیلی در کرانه باختری از مرز نیم میلیون گذشت

منابع صهیونیستی گفتند که شمار شهرک‌نشیان اسرائیلی حاضر در کرانه باختری در حال حاضر از مرز ۵۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

به گزارش مشرق، منابع صهیونیستی خبر داد که با توجه به سیاستهای کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو، احتمالا بر تعداد صهیونیستهای حاضر در کرانه باختری افزوده خواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از این منابع گزارش داد، شمار شهرک‌نشینان اسرائیلی حاضر در کرانه باختری در حال حاضر از مرز ۵۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

با استناد به آمارهایی که رژیم صهیونیستی ارائه می‌کند، تعداد دقیق صهیونیستهای کرانه باختری ۵۰۲ هزار و ۹۹۱ نفر است که طی ۱۲ ماه گذشته، دو و نیم درصد و طی پنج سال نیز ۱۶% افزایش یافته است.

این در حالی است که در کابینه جدید صهیونیستی، حزبهای افراطی حضور دارند که نه تنها مخالف تشکیل کشور فلسطین هستند، بلکه تلاش دارند گسترش شهرک‌سازی را در صدر اولویتهای خود قرار دهند.

کابینه صهیونیستی پنجم بهمن ماه جاری، با اجرای طرح بی‌سابقه‌ای در شهرک‌سازی، گامهایی اساسی برای مشروعیت‌بخشی و افزایش شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری بر می‌دارد.

کابینه نتانیاهو در حال تدارک یک طرح بی‌سابقه شهرکسازی در کرانه باختری است. مهمترین مسأله در طرح مذکور، «تصویب هزاران طرح ساخت و ساز و ثبت رسمی اطلاعات میلیونها فلسطینی، حذف اداره مدنی از وزارت امنیت است. انتظار می رود شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت و ساز در یهودا و السامره، ۱۸۰۰۰ واحد مسکونی جدید را در ماه‌های آینده تصویب کند».

از این به بعد، این شورا به جای هر سه ماه یک‌بار، هر ماه جلسه تشکیل خواهد داد و هدف از آن، تصویب آپارتمان‌سازی و احداث موسسات عمومی است. یک کمیته کوچک شورای عالی نیز برای تصویب احداث ساختمان‌های آموزشی و صنعتی تشکیل می شود که هر دو هفته یک‌بار جلسه خواهد داشت.

کلیه طرح‌های ساخت‌وسازی که به واسطه کابینه سابق متوقف شده بود، تکمیل و از سرگرفته خواهد شد و اجرای قوانین زیست محیطی، به ویژه در جوامع عرب محدودتر و سختگیرانه‌تر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ذکرذرات عالم لبیک یابقیه الله IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    2 1
    سعودی ودرباریهای تاپاله انگل الحرمین فاسدخلیج فارس کلاه بی ناموسیشون روبندازن هواکه یه مشت هرزه تابع شیاطین استکبارعالم باجنایت وابراهیمی کشی اشغال میکننند
  • ناشناس IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    1 0
    یه بارحمله میکنیم کاراسرائیل روتمام میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس