وزیر یمنی: جامعه بین‌الملل با خون مردم یمن تجارت می‌کنند

وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن گفت که جامعه بین‌الملل و شورای امنیت سازمان ملل، مشکل اصلی در پرونده حقوق بشر هستند و این دو نهاد با خون مردم یمن، تجارت می‌کنند.

به گزارش مشرق، علی الدیلمی وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن امروز دوشنبه تأکید کرد که نقش امریکا و انگلیس در جلوگیری از مسائل مربوط به مطالبه برای محاکمه جنایتکاران در یمن از همه خطرناکتر است.

شبکه خبری المسیره به نقل از الدیلمی گزارش داد، جامعه بین‌الملل و شورای امنیت، مشکل اصلی در پرونده حقوق بشر هستند و این دو نهاد با خون مردم یمن، تجارت می‌کنند.

وی همچنین تأکید کرد، بیش از ۱۷۰ نهاد بین‌المللی و عربی، بیانیه‌های صادر کردند و خواستار مجازات کشورهای ائتلاف سعودی هستند؛ زیرا این کشور در یمن، دست به جنایت زده‌اند.

«طلعت الشرجبی» سخنگوی شورای عالی امور انسانی یمن هم چند روز پیش گفت: «سازمان ملل درباره قربانیان سوءتغذیه حرف می‌زند بی‌آنکه برای متوقف کردن این فاجعه انسانی قدمی بردارد.»

سخنگوی شورای عالی امور انسانی یمن اضافه کرد: «یونیسف از ۱۱ هزار کودک کشته و زخمی سخن گفت که یک سوم آن‌ها فقط به دنبال حملات هوایی کشته و زخمی شده بودند. این در حالی است که آمار و ارقام ما نشان می‌دهد ۹۰۰۰ کودک در پی حملات هوایی مستقیم کشته و زخمی شده‌اند.»

او ادامه داد: «سازمان‌های وابسته به سازمان ملل همواره فرار می‌کنند و از علت مستقیم این فاجعه انسانی در یمن نه سخن می‌گویند و نه کشورهای متجاوز را مسئول می‌دانند. سازمان ملل عربستان را از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرده و برای فرار از مجازات با این کشور همکاری کرده است و [از طرف دیگر]، بهانه فرار از مجازات را تقویت کرده است.»

الشربجی در پایان افزود: «ما از بیش از ۱۲۰ هزار شهید و زخمی به دنبال تعرض [به خاک یمن] و محاصره سخن می‌گوییم حال آنکه سازمان ملل سعی دارد افکار عمومی را با کم کردن آمار و ارقام گمراه کند. ما با برخی سازمان‌های حقوقی و فعالان خارج از کشور ارتباط برقرار می‌کنیم تا آمار حقیقی شهدا، مجروحان و قربانیان تجاوز [به خاک یمن] را به اطلاع آن‌ها برسانیم.»

این در حالی است که «کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گفت که ۱۱ هزار کودک یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس