کد خبر 1313825
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
۴ کشته و ۱۰ زخمی در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، در حملات هوایی ائتلاف سعودی به استان‌های تعز و الحدیده یمن چهار غیرنظامی کشته و ۱۰ تن نیز زخمی شدند.

به گزارش مشرق از المسیره، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی منطقه البرح واقع در شهرستان مقبنه استان تعز را بمباران کردند که بر اثر آن ۲ غیرنظامی از جمله یک کودک کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی، منطقه المریر واقع در شهرستان الحیس استان الحدیده نیز را هدف قرار دادند، که ۲ کودک در این حمله کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی همچنین روستای المرابید واقع در شهرستان الجراحی استان الحدیده را بمباران کردند که بر اثر این حمله ۲ کودک زخمی شدند.

طی روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس