کد خبر 1496145
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
بیش از ۱۲ میلیون کودک یمنی به کمک نیاز دارند

سازمان حقوق بشری «انتصاف» از نیاز بیش از ۱۲ میلیون کودک یمنی به کمک های بشردوستانه خبر داد.

به گزارش مشرق، موسسه حامی حقوق زنان و کودکان «انتصاف» روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی کودکان قربانی خشونت و جنگ در بیانیه ای اعلام کرد که کودکان یمن از بدترین مشکلات و آسیب های روحی، جسمی و بدنی، بهداشتی، قتل و آوارگی رنج می برند.

سازمان ملل متحد به وظایف خود در حمایت از کودکان عمل نکرد بطوری که از ابتدای تجاوز سعودی – آمریکایی به یمن تاکنون ۸ هزار و ۲۱۸ کودک در یمن جان خود را از دست داده اند و یا زخمی شده اند.

در این بیانیه آمده است: براثر تجاوز هشت ساله به یمن ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک یمنی به کمک های انسانی و یا حمایت نیاز دارند.

براساس آخرین داده ها، آمار فقر در یمن به ۸۰ درصد رسیده است و از هر ۱۰ کودک ۸ نفر در خانواده هایی زندگی می کنند که درآمد کافی برای برآورده کردن نیازهای ابتدایی و اصلی آن ها ندارند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات متحده عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که نتایجی برای این ائتلاف نداشت.

بیش از هشت سال است که یمن شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف که برای بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن تلاش کرده‌اند، بوده که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بر اساس توصیف سازمان ملل به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    ایران هم فرقی با یمن نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس