محمد بن سلمان جایزه «ارتکاب بدترین جنایات ضد بشری» را دریافت کرد

یک اندیشکده انگلیسی به طور کنایه دو جایزه «ارتکاب بدترین جنایات حقوق بشری» و «جنایت علیه کودکان» را به ولی‌عهد سعودی داد.

به گزارش مشرق، اندیشکده «ایکلسیا» (Ekklesia) مستقر در لندن و فعال در حوزه حقوق بشر، در یک مراسم نمادین جایزه «ارتکاب شنیع‌ترین جرائم حقوق بشری» و «جرائم ضد کودکان» را به «محمد بن سلمان» داد و ولی‌عهد سعودی را در رتبه اول ناقضان حقوق بشر دانست.

در وبسایت اطلاع‌رسانی این مؤسسه آمده است که در مراسم «دشمنان صلح در جنگ یمن» این جایزه برای کسانی که بیشترین سهم را در طولانی شدن جنگ دارند و مانع تحقق صلح شده و عامل کشتار و مصیبت‌های مردم یمن هستند، اعطا شده است.

اندیشکده «ایکلسیا» همچنین اعلام کرده که هدف از اعطای این جایزه نمادین، جلب توجه جامعه جهانی به ادامه‌دار شدن جنگ یمن و طرف‌هایی است که مرتکب جنایات شنیع می‌شوند. جنگی که به عقیده این مؤسسه یک ننگ و عار برای جامعه جهانی است.

در این مراسم همچنین «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز جایزه «برهم زنندگان صلح» را به دلیل ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی دریافت کرد.

تجاوز نظامی دولت سعودی و امارات به یمن وارد هفتمین سال خود شده، جنگی که با محاصره کامل دریایی، هوایی و زمینی همراه است. محاصره و بمباران یمن موجب به وجود آمدن بدترین بحران انسانی جهان در یمن شده است. دهها هزار نفر کشته و زخمی و میلیون‌ها تن آواره شده‌اند. قربانیانی که بخش قابل توجه آنان را زنان و کودکان بی دفاع تشکیل می‌دهد.

جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در ماه اکتبر در نشست خبری سازمان ملل در ژنو گفته بود: «جنگ یمن به تازگی به مرحله‌ای شرم آور رسیده است. ما اکنون ۱۰ هزار کودک داریم که از مارس ۲۰۱۵ کشته یا معلول شده‌اند. به عبارتی هر روز، چهار کودک کشته و یا زخمی می‌شوند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس