اشرف

موفقیت بزرگ مراکش و قرار گرفتن در سطح چهار تیم برتر فوتبال دنیا، آن هم بعد از حذف بسیاری از مدعیان اروپایی و آمریکای لاتین، شدیدا موجب آزردگی «چشم آبی‌ها» شده است.

سرویس ورزش مشرق- اوایل اسفندماه امسال، در شروع جنگ روسیه و اوکراین، خبرنگار شبکه آمریکایی سی بی اس، با اظهارنظری نژادپرستانه جنجالی شد. چارلی داگاتا در حال گزارش از کی‌یف پایتخت اوکراین بود که گفت:

"با تمام احترام باید بگویم اوکراین مکانی مانند عراق یا افغانستان نیست که چندین دهه شاهد درگیری‌های نظامی در آن‌ها بوده‌ایم. این یک شهر نسبتا متمدن و اروپایی است. شهری که انتظار وقوع جنگ را در آن ندارید یا امیدوار نیستید که چنین اتفاقی در آن بیفتد. "

مقارن با آن، دانیل هانان گزارشگر روزنامه بریتانیایی «تلگراف» و سیاستمدار سابق، نوشت:

"آنها (اوکراینی‌ها) خیلی شبیه ما هستند، این موضوع بسیار شوکه کننده‌تر است".

یا سیاستمداری اوکراینی، در مصاحبه با بی بی سی گفت:

" کشته شدن اروپایی‌های چشم آبی با موهای بلوند برای من بسیار سخت است. "

و واکنش مجری نیز به این صحبت‌ها جالب بود که گفت "من درک می‌کنم و به آن احترام می‌گذارم. "

حالا اما، در حوزه‌ای متفاوت، یعنی فوتبال، باز اظهارنظر یک مجری خبری در تلویزیون دانمارک در مقایسه شادی اعضای تیم فوتبال مراکش با خانواده‌هایشان در جام جهانی 2022 قطر با میمون ها خشم و واکنش شدیدی هم در جهان عرب و هم در خود اروپا برانگیخته است.

نژادپرستی مجری دانمارکی خبرساز شد! / مقایسه حرکت انسانی بازیکنان مراکشی با میمون‌ها+عکس و فیلم

نژادپرستی مجری دانمارکی خبرساز شد! / مقایسه حرکت انسانی بازیکنان مراکشی با میمون‌ها+عکس و فیلم

نژادپرستی مجری دانمارکی خبرساز شد! / مقایسه حرکت انسانی بازیکنان مراکشی با میمون‌ها+عکس و فیلم

در این برنامه، در اخبار کانال 2 تلویزیون دانمارک، مجری تصویری از خانواده میمون‌ها را نشان می دهد و به نحوی وقیحانه و خبیثانه، با این مقایسه می کندکه چگونه تیم مراکش با خانواده ها و مادران خود برای رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی جشن گرفته اند.

کریستین هاگ اندرسن مجری TV 2 NEWS مقایسه ای بین کنار هم ماندن به عنوان یک خانواده با موضوع بعدی در مورد حیوانات انجام می دهد. ناخواسته، این تبدیل به مقایسه ای بین تیم ملی فوتبال مراکش و خانواده های آنها می شود.

نژادپرستی مجری دانمارکی خبرساز شد! / مقایسه حرکت انسانی بازیکنان مراکشی با میمون‌ها+عکس و فیلم

نژادپرستی مجری دانمارکی خبرساز شد! / مقایسه حرکت انسانی بازیکنان مراکشی با میمون‌ها+عکس و فیلم

نژادپرستی مجری دانمارکی خبرساز شد! / مقایسه حرکت انسانی بازیکنان مراکشی با میمون‌ها+عکس و فیلم

اخبار کانال 2 تلویزیون دولتی دانمارک، به دلیل "نظر نامناسب و توهین آمیز یک مجری این شبکه، عذرخواهی کرده است.

جام جهانی قطر در واقع داستان های مختلفی از جمله دستاوردهای تاریخی برای تیم ملی مراکش نوشته است. حتی اقدامات بازیکنان بعد از بازی در کانون توجه قرار گرفت و در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.

نژادپرستی مجری دانمارکی خبرساز شد! / مقایسه حرکت انسانی بازیکنان مراکشی با میمون‌ها+عکس و فیلم

تیم ملی مراکش در مسابقات جام جهانی با مادران خود همراهی می‌کردند و فرصتی را برای قدردانی از مادران خود را از دست ندادند.

مراکش در سطح جهانی مورد تحسین قرار گرفته است و افتخار آفریقا و جهان اسلام بوده و اولین تیمی است که از آنجا به نیمه نهایی جام جهانی رسیده است. شیرهای اطلس در نیمه نهایی روز چهارشنبه 2-0 مقابل فرانسه مدافع عنوان قهرمانی شکست خوردند و در بازی رده‌بندی روز شنبه 2-1 مقابل کرواسی شکست خوردند و چهارم شدند. ظاهرا این موفقیت بزرگ مراکش و قرار گرفتن در سطح چهار تیم برتر فوتبال دنیا، آن هم بعد از حذف بسیاری از مدعیان اروپایی و آمریکای لاتین، شدیدا موجب آزردگی «چشم آبی‌ها» شده و به اصطلاح مصطلح این‌روزها، حسابی «فشار» می خورند!

عمران فیروز، روزنامه‌نگار اتریشی-افغانی در توییتی نوشت:

"جامعه اروپایی به شدت نژادپرست است، اما آنها در پذیرش این حقیقت مشکل بزرگی دارند. آنها به همه چیز می‌گویند طنز، اما حقیقت این است که خودشان را به یک شوخی نفرت انگیز تبدیل می‌کنند و بقیه دنیا آنها را مسخره می‌کنند. "

یکی دیگر از کاربران توییترنوشت:

"رسانه های غربی اعراب را با میمون ها مقایسه می کنند. این یک دنیای به اصطلاح متمدن است. "

توئیت دیگری گفت:

"چه راهی برای اعلام به دنیا، که نه تنها نژادپرست هستید، بلکه از مادرتان متنفر هستید. "

پیش‌تر، در اوایل ماه جاری، یک خبرگزاری آلمانی اظهارات جنجالی را در علامت توحید برخی از بازیکنان مراکش در بازی مقابل پرتغال مطرح کرد. علامت توحید نوعی اشاره دست است که از آن استفاده می شود و با بالا بردن انگشت سبابه انجام می شود و اشاره به وحدانیت الله دارد. این خبرگزاری آلمانی، به این بهانه، بازیکنان مراکش را به داعش منتسب کرده بود!

نژادپرستی مجری دانمارکی خبرساز شد! / مقایسه حرکت انسانی بازیکنان مراکشی با میمون‌ها+عکس و فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    65 5
    بی شرفی تو خون اروپاییاست
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      32 0
      آدم سیاه باشه اشکال نداره اشکال اینه کشورش 60درصدش حرمزاده باشه
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      3 0
      تازه اون شصت درصد اماریه که منبعش از زبون خودشونه ،از مایه خجالتشون جلوی بقیه کشورها این عدد زدن .......باید دید که عدد واقعی چیه؟معلوم نیست واقعا به چیشون انقدر مینازن؟امار تجاوزات و فسادشون که غوغا ،امار تولد بچه های بی پدر که وامصیبت، توی جنگ و کشتار بقیه کشورها که نفر اول دعوا، استفاده غیر مجاز از سلاح و قتل و جنایت و قتل‌های زنجیره‌ای پیچیده و در نهایت تامین امنیت که تاسف بار، اینم که وضع تامین سوخت که از سیاستهای غلط سردمداران مردم بیچاره برگشتن به عهد پارینه سنگی ،همه جا هم هی تبلیغ میکنن مردم هیچ مشکلی ندارن با بازیهای رسانه ای و تبلیغات دروغ خودشونو موفق جلوه میدن،فقط یکی از اینا در کشورهای دیگه کافی بود که تا ابد علیهش جنگ رسانه ای راه بیندازن ولی کور خودشون شدن بینای کار بقیه
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    41 1
    نژاد پرستان پیروان حقیقی شیطان هستند چون شیطان اولین نژاد پرست بود
  • DE ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    3 42
    به نظر خودتون اگر به عنوان يك مسلمان شيعه دست يك مراكشي بيافتيد چه سرنوشتيدر انتظارتون هست؟
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      38 2
      هیچی/ به اینکه هم ما و هم اونا پشتیبان درجه یک فلسطین هستیم افتخار میکنند. همین!!!
    • رضا IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      28 0
      شیعه و سنی با هم متحد میشیم، پدر اسرائیل و داعش رو درمیاریم
    • فردین FR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      22 0
      اکثریت قریب به اتفاق مراکشی ها عاشق ایران، سید حسن نصرالله و مقام معظم رهبری هستند.
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      18 0
      من از نزدیک با مراکشی ها در ارتباط بودم. مشکلی با شیعیان ندارند
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      6 0
      با احترام برخورد میکنند. داعشی ها رو امریکا ساخت از هر جا که تونست عضو گرفت. گول رسانه های معاند رو نخورید که میگن سران داعشی مراکشی هستند و سایر مزخرفات
  • عباس آقا DK ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 5
    خیلی خوب ترجمه نکرد او گفت و درست مثل مسلمان ها که فامیل و زن خود را از کشورهای مسلمان به اینجا میآورند و یعنی فرهنگ آنها با ما دانمارکی فرق دارد توجه کسی که تو تلفن صحبت میکرد ضد مسلمان و خواهان خروج همه مسلمان ها و نژاد پرست است و در کشور آلمان و سوید تو پارلمان ویا در حکومت
  • sadra IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    16 1
    هر دم از این باغ (باغ اروپا !!) بری می رسد ... خخخخخ
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    18 1
    اینا مهر مادری نمیدونن چیه چون ....
  • رضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    25 4
    واقعا برای من جای تعجب است که در مغز معیوب این اروپایی های متوحش و متوهم چه می گذرد؟ واقعا این سابقه شرارت و جنایت جای افتخار دارد؟!!!
  • حسن IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    21 1
    غرب گدا ها وامثال علی کریمی تمدن غربی را ببینند. تعهد واحترام به خانواده از نظر آنها چه تحلیلی دارد.ببرید فرزندانتان را در آن شهر فرنگها بزرگ کنید.!!!!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    6 0
    با سلام نژاد پرستی نمادی از حیرت و گمراهی اروپائیان است. ریشه این گمراهی نکبت بار در بطن انتخابی بود که در دوره موسوم به رنسانس نهفته شده بود. آنها با بازگشت به ادبیات اساطیری یونان باستان کفر و الحاد را بردین و توحید ترجیح و انتخاب کردند. الحاد دروازه ای به جهنم و شیطان است و شیطان تنها موجودی است که در جهان خلقت و در مقابل خالق هستی خود را موجود برتر دانسته و از سجده بر انسان اجتناب کرد. این عقده خود برتربینی همان نژاد پرستی است که زندگی در کره زمین را دستخوش خون و فساد و نکبت کرده است‌. این احساس برتری جهنمی فقط با عبودیت قابل درمان و مدیریت است. این فتنه و بلای عظیم در ظهور بقیه الله الاعظم ص است. فعلا تا آن زمان این موجودات خطیر و پست و شیطان صفت را تحمل کرد و در صورت تعدی بشدت سرکوب کرد. کاری که از عهده اهل ایمان بر می آید.
  • سروش IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    8 0
    اروپاییها باغ ندارند در واقع باغ وحشی دارند که خودشان را از دیگر نقاط دنیا جدا کرده اند توی باغ وحش اروپایی نژاد هایی خاص نگهداری می شوند که حصارهای خاصی هم دارند و در آن درندگانی چون شارمانی و دزدان و غارتگران وایکینگ و کمی مدرن تر موسولینی، هیتلر و چرچیل و کفتار چون ملکه الیزابت رو در آن پروش داده اند و جنگ های اروپای اول و دوم را به راه انداخته و تفکرات باغگونه خودشان را برای به آشوب کشاندن جهان کهن و متمدن دیگران به دنیا عرضه کردند و آشوب در جهان کهن و متمدن ایجاد کرده اند. و هنوز هم دست بردار نیستند
  • DK ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    3 7
    من که چیز در دانمارک ندیدم، اگر چنین چیزی بود حتما مجری اخراج میشد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    8 0
    این ها را باید به غرب گراها و عشاق غرب نشان داد بلکه بفهمن غرب حتی شما غربگراها را هم داخل آدمیزاد حساب نمی کند حالا برای منافع غربی ها سگ دو بزنید حقارت از این بیشتر نمی شود .
  • حسن GB ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    6 1
    من نمیدونم انتظارات ما بر چه اساسی شکل گرفته ا‌ند. من در یک کشور اروپایی زندگی می‌کنم و میدانم که با آموزشی که به آنها داده میشود چه نگاهی نسبت به سایر اقوام دارند. شاید جالب باشه که بدانید که انگلیسی‌ها حتی آمریکأییها را بچه‌های مستعمره مینامند.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    10 0
    وقتی یک سوم نوزادان اروپایی پدر و مادرشون رو نشناسن کیه، دیگه چه توقعی داری ازین حرومزاده ها
  • محسن IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    1 12
    فعلا که مراکش با اسراییل رابطه داره با ایران هم ارتباط دیپلماتیک نداره
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    والله این اروپایی ها هستن که معتقدا جدشون میمون بوده تکامل حاصل کرده شده انسان نه ما ؛ ما بر مبنای آموزه های اسلامی معتقد هستیم جد همه انسان ها آدم بوده که خداوند او را به عنوان برترین خلق آفریده و جانشین خود در زمین قرار داده است.
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    2 0
    نژادپرستان اروپایی همیشه برتری جوی بی دین و بی هویت که ظاهراً تنها مباهات و افتخارشون داشتن چشم ابی ولی کور از دیدن حقایق هست ،تعجب نکنید اینها حق دارند که علاقه یک مادر به پسرش رو مسخره کنند چون اکثرا از واژه مادر چیزی بجز زنی که اغوش خواب مردان متعدد هست، چیز دیگری ندیده اند، احتمالا خبر ندارند وقتی که برهنه میشن و خودشون رو به شیوه حیوانات در طبق عرضه و جلب نظر جنس مخالف می‌ذارن بیشتر از هر زمانی به حیوانات شباهت پیدا میکنند، شاید علت اینهمه علاقه احمقانه اروپاییان به لخت شدن برهنگی و لخت کردن سایر ملت های متمدن الهی و حریص بودن همیشگی به استعمار و تجاوز و درندگی و ایجاد جنگ هم همین مسئله ذات حیوانیشون باشه
  • CA ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    3 1
    انگشت اشاره نشان شماره یک یا نامبر وان هست خیلی از ورشکارها بعد از گل زدن و موفقیت انگشت اشاره رو بعنوان پیروزی و اول شدن بالا میبرن و مراکشیها هم مثل همه تیمها با پرچمشون 1# رو نشون میدن. حالا این احمقها انگشت اشاره این فوتبالیستها رو به داعش ربط دادن نشان از مرض قلبی این بربرهای نژاد پرسته.
  • Fara hare IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    2 0
    خب این حرومزاده ها مثل که نه خود خوک هستند که با بچه و مادر هاشون هم میخابن.اگه مجری الجزیره عرضه داشته باشه یک عکس از آمیزش جنسی خوک ها رو میگذاره کنار یک عکس از بازیکنان فوتبال دانمارک بغل خونواده شون و توییت میزنه حرکات و زندگی اینها چقدر شبیه خوک هاست.
  • CA ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    5 0
    نوچه های رژیم صهیونیستی دارن انتقام بالا بردن پرچم فلسطین رو از مراکشی ها میگیرن.
  • ز IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 0
    این دانمارکی داره فشار میخوره تیمش همون اول حذف شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس