کد خبر 1473210
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
بی‌بی‌سی مقابل لینه‌کر زانو زد

برکناری گری لینه‌کر، ستاره سابق و مجری معروف انگلیسی، توسط بی‌بی‌سی همچنان داغ‌ترین خبر این روزهای فوتبال این کشور است.

به گزارش مشرق، مدیران شبکه بی‌بی‌سی در اقدامی عجیب تصمیم گرفتند که لینه‌کر را به خاطر توییتی که درباره سیاست‌های دولت این کشور در قبال پناهجویان به کار گرفته به صورت موقت برکنار کنند.

اما این اقدام آنها بحرانی باورنکردنی را کلید زد و با حمایت تمامی کارشناسان و گزارشگران و دیگر مجریان این شبکه از او باعث شد که مدیران بزرگترین شبکه خبری انگلیس با بحرانی جدی در این زمینه مواجه شوند.

روز گذشته اعلام شد که تیم دیوی، مدیر کل بی‌بی‌سی، خواهان بازگشت هرچه زودتر این ستاره سابق تیم ملی انگلیس به این شبکه شده و پس از آن تایید شد که مذاکرات بین آنها آغاز شده تا شرایط دو طرف برای همکاری دوباره مطرح شود.

مدیران این شبکه نگران بودند که شرایط برای آنها بسیار دشوارتر از چیزی که هست شود، چرا که اخباری مبنی بر تصمیم بازیکنان و مربیان لیگ برتری برای تحریم برنامه‌های آنها به گوش می‌رسید و این اتفاق ممکن بود کار را از چیزی که هست هم برای آنها سخت‌تر کند.

از سوی دیگر، واکنش مردم در شبکه‌های اجتماعی هم کاملا در جهت حمایت از لینه‌کر بود. این اتفاق زمانی بیشتر به چشم آمد که یکی از خبرنگاران این شبکه در حال تهیه گزارش در خیابان بود و یکی از عابران وقتی از کنارش گذشت فریاد زد:« لینه‌کر را برگردانید!»

بی‌بی‌سی مقابل لینه‌کر زانو زد

اما حمایت از او تنها به اینجا ختم نشد و حتی بسیاری از سیاستمداران انگلیسی هم که با اظهارنظر او درباره اقدامات دولت انگلیس در قبال پناهجویان موافق بودند به حمایت از او برخاستند تا در واقع موجی همه جانبه در جامعه این کشور علیه بی‌بی‌سی به راه بیفتد.

کار حتی به جایی رسید که صادق خان، شهردار لندن، هم در این باره صحبت کرد و مدعی شد: «گری لینه‌کر باید آزادی اظهارنظر درباره نظرات و سیاست‌های دولت را داشته باشد، خصوصا وقتی این سیاست‌ها ناکارآمد و غیراخلاقی هستند.»

فشارها به حدی به ریچارد شارپ، مدیر بی‌بی‌سی که این تصمیم را گرفت، زیاد شده که بسیاری انتظار دارند که او به زودی از سمتش استعفا دهد و این شبکه را ترک کند.

این در حالی است که لینه‌کر هنوز شخصا هیچ اظهارنظری درباره این اتفاقات نداشته و در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آینده‌اش در این برنامه تنها به گفتن این که حرفی برای زدن ندارد اکتفا کرده است. اما پسرش می‌گوید که او حاضر نیست حرف‌هایی که در توییت دردسرسازش زده بود را پس بگیرد چون به آنها اعتقاد دارد.

بی‌بی‌سی مقابل لینه‌کر زانو زد

او بیشتر از یک ربع قرن با برنامه Match of the Day در این شبکه کار کرد و توانست این برنامه را به یکی از موفق‌ترین برنامه‌های فوتبالی تلویزیون این کشور تبدیل کند و مخاطبان بسیار زیادی را برای بی‌بی‌سی جذب کند. دستمزد لینه‌کر در بین بالاترین دستمزدهای پرداختی از سوی این شبکه و سالانه ۱.۳۶ میلیون پوند است.

حالا بسیاری از رسانه‌های خبری این کشور از جمله اسکای نیوز مدعی شده‌اند که مذاکرات دو طرف بسیار خوب پیش رفته و انتظار می‌رود که لینه‌کر نهایتا تا ۲۴ ساعت دیگر بار دیگر در برنامه معروفش حضور پیدا کند و به بحرانی که حالا تمام فوتبال انگلیس را دربرگرفته پایان دهد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    6 1
    الان اصلاح طلبان تیتر می زنند که چرا درباره برخی مجری ها این کار را از انگل ستان یاد نمی گیرید؟!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 7
    یاد فردوسی پور بخیر
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      2 0
      هیچ وقت لینه کر در برنامه ش با لیز تراس یا جانسون مصاجبه میکرد؟ نه خیلی مسخره س این کار برنامه ورزشی چه ربطی داره به این حرفا؟ ولی فردوسی پور این کارو کرد مصاحبه با ظریف. بررسی حادثه پلاسکو. نگاه سیاسی به اتفاقات ورزشی مثل افتتاح ورزشگاه ثامن. ابراز ارادت به مهر علیزاده به خاطر جناح سیاسش در برنامه زنده ورزشی! همه اینها نه در صفحه شخصیش بلکه در برنامه 90 اتفاق افتاد. فردوسی پور بین سیاست و ورزش باید یکی رو انتخاب میکرد که سیاست رو انتخاب کرد
  • قاسم کریمی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 1
    تو ایران هم برای فردوسی پور باید یه همچین کاری میکردند.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      1 0
      این که این اتفاق نیفتاده دو حالت داره 1- فردوسی پور اندازه لینه کر بزرگ نیست 2- مردم ایران شعور جمعی بالاتری دارن و مثل انگلیسی ها شخص پرست نیستن
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    خطاب به برخی که لینه کر رو با فردوسی پور مقایسه میکنن. لینه کر یه توییت انتقادی زد و از کار تعلیق شد ولی فردوسی پور یک جزیره خود مختار در صدا و سیما تشکیل داده بود . شبکه 3 گفت کل برنامه چون برند خود فردوسی پوره برا خودشه ما دیگه پشتیبانی نمیکنیم و تعطیل و یه برنامه دیگه زد نه اینکه مجریش رو عوض کنه. میثاقی جای فردوسی پور ننشست مجری برنامه جدید شد. همون وقت شبکه های دیگه حاضر شدن نود رو میزبانی کنن ولی فردوسی پور قبول نکرد
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    اصلاح طلب ها و لیبرال ها که نمیخوان فردوسی پور برگرده اتفاقا از تعطیلی نود استقبال کردن. اونا میخواستن حول فردوسی پور یک اجماع و نافرمانی از طرف مجری ها علیه صدا سیما شکل بگیره و شبکه سه مجبور به عذر خواهی بشه و از همین الگو در سایر زمینه ها هم استفاده کنن و به زعم خودشون حاکمیت رو مجبور به پذیرش خواسته هاشون کنن اون هم که نا کام موندن. به خاطر همین اینقدر با میثاقی و احمدی و... دشمن شدن و نویسده مقاله درباره لینه کر در سایت اصلاح طلب مینویسه " آری به اتفاق جهان میتوان گرفت! بله اینجوریاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس