کد خبر 1444768
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
بازتاب جهانی پیروزی شیران اطلس

شخصیت‌های ورزشی و رسانه‌های جهان به حضور تیم ملی فوتبال مراکش در جمع چهار تیم پایانی جام جهانی واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال مراکش شب گذشته با برتری یک بر صفر مقابل پرتغال به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی فوتبال رسید. این نخستین حضور یک تیم آفریقایی در این مرحله از ادوار جام جهانی فوتبال است. پیروزی شاگردان ولید الرکراکی با واکنش‌های زیادی در سطح جهان مواجه شد و البته این پیروزی تنها به جهان عرب ختم نمی‌شود بلکه در بین رسانه‌ها، هنرمندان و شخصیت‌های بزرگ ورزشی نیز بازتاب داشته است.

روزنامه الرایه قطر در گزارشی به بازتاب این پیروزی نوشت: یکی از سرشناس‌ترین هنرمندانی که در همان دقایق ابتدایی به برد مراکش واکنش نشان داد خواننده کلمبیایی - لبنانی و همسر سابق جرارد پیکه بود. وی با توئیت «زمان برای آفریقا فرا رسیده است» نسبت به برتری شیران اطلس واکنش نشان داد. این توئیت در کمتر از دو ساعت نیم میلیون بازدید کننده داشت.

محمد ابو تریکه اسطوره فوتبال دیگر شخصیت شناخته شده آفریقا بود که نوشت: رویایی خواهد بود که برای نخستین بار یک تیم عربی در کشوری عرب زبان جام جهانی فوتبال را بالای سر ببرد.

پیرس مورگان، روزنامه‌نگار و مجری تلویزیونی مشهور بریتانیایی بعد از درخشش مراکش در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی در توئیتی به زبان عربی نوشت: این جام جهانی بهترین جام جهانی تاریخ است.

بی بی سی انگلیسی هم نوشت: اشرف حکیمی بار دیگر مادرش را در میان هواداران دید. او برای رسیدن به او تلاش کرد و در نهایت موفق شد تا وی را ببوسد و این صحنه‌ها چه دیدنی بود. این رسانه در ادامه خطاب به بازیکنان تیم ملی مراکش نوشت:‌ کل قاره پشت شماست.

کاکا ستاره برزیلی فوتبال نیز در واکنش به برد شیران اطلس به BN Sports گفت: این پیروزی یک دستاورد تاریخی بود و نباید آن را معمولی قلمداد کرد. باید نیمه پر لیوان را ببینیم. به این تیم منظم تبریک می‌گویم، آنها تمرکز زیادی داشتند و در مسیر درست جنگیدند.

ساموئل اتوئو، رئیس فدراسیون فوتبال کامرون و مهاجم سابق تیم ملی کامرون نیز در توییتی نوشت: این شگفت‌انگیز است. مراکش اولین تیم آفریقایی است که به نیمه‌نهایی راه یافته است. تمام قاره پشت شماست.

گری لینکر یکی از برجسته‌ترین مفسران جهان فوتبال نیز در واکنش به برد مراکش و حضور این تیم در جمع چهار تیم برتر فوتبال جهان گفت:‌ وای، چه پیروزی شگفت‌انگیزی برای مراکش. جسور، آتشین، منظم، آرام و شایسته... فوتبال فوق‌العاده است. این بهترین است.

دیدیه دروگبا، مهاجم سابق ساحل عاج، با ابراز خوشحالی از پیروزی مراکشی‌ها در توییتر نوشت: آنها این کار را کردند، براوو مراکش برای این دستاورد. زنده باد آفریقا برادر ولید الرکراکی، برای شما بسیار خوشحالم.

محمد هندی، کمدین مصری در واکنش به بوسیدن سر پپه توسط بازیکن مراکشی نوشت: ما همه مغز شما را می‌بوسیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس