روسیه پهپادهای اوکراین در خرسون و زاپروژیا را منهدم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن هشدار به کشورهای غربی درباره تبعات ارسال تسلیحات به اوکراین اعلام کرد که سرنوشت این تسلیحات، نابودی یا مصادره است.

به گزارش مشرق، تشدید کمک‌های تسلیحاتی آمریکا و متحدانش به اوکراین واکنش هشدارآمیز «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه را به دنبال داشت.

منابع رسانه‌ای از مسکو پایتخت روسیه خبر دادند که سخنگوی وزارت خارجه روسیه به غرب درباره تبعات تداوم کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین هشدار داده است.

شبکه «تی‌آرتی» ترکیه خبر داد، ماریا زاخاروا هشدار داد که همه تسلیحات ارائه شده به اوکراین توسط غرب، اهداف قانونی روسیه هستند (و آنها) یا نابود می‌شوند یا مصادره.

هشدار تازه این مقام مسکو به غرب در شرایطی مطرح شده که آمریکا و متحدانش از زمان آغاز جنگ اوکراین در حال ارائه انواع حمایت‌های نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی به اوکراین هستند و طی هفته‌های اخیر کمک تسلیحاتی به کی‌‎یف را شدت داده‌اند.

در خبرها آمده بود که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در نظر دارد که به زودی سامانه پدافندی «پاتریوت» به اوکراین بفروشد.

این خبر با واکنش روز گذشته دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین مواجه شد و او به آمریکا هشدار داد: اگر سامانه‌های پاتریوت به کی‌یف تحویل داده شوند، مطمئناً به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهند شد.

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» بامداد پنجشنبه (امرز به وقت تهران) گزارش داد که کاخ سفید در حال برنامه‌ریزی جهت ارسال تجهیزات به اوکراین برای تبدیل کردن مهمات معمولی به مهمات هوشمند است.

مقام‌های ارشد آمریکایی به این روزنامه گفتند این تجهیزات الکترونیکی می‌تواند بمب‌های معمولی و غیرهدایت‌شونده را به بمب‌های هوشمندی تبدیل کند که اهداف را با دقت بالاتری ازبین می‌برند.

واشنگتن پست همچنین خبر داد، بسته حمایتی جدید آمریکا از اوکراین شامل تجهیزات مکان‌یابی جهانی است که می‌تواند به انواع سلاح‌های مختلف الصاق شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خبرمرگش روسیه الان میبایست همه فرودگاههای اوکراینو شخم کرده بود وهر محموله ای را هنوز نرسیده به اوکراین منهدم میکرد .خیلی خیلی ضعیفه.تعجب اوره که چرا روسیه اینقدر ضعیف عمل کرد
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    پوتین باید بسیج مردمی روسیه را تحت نظارت مستقیم خودش باید تاسیس نماید و تا نابودی امپریالیسم ان را حفظ نماید به این شکل هزاران نفر از مردم روسیه که فعلا نمی توانند به ارتش روسیه کمک کنند به آن می پیوندند برخی از اطرافیان پوتین وی را تحت فشار قرار می دهند که بسیج نسبی را لغو کند
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    پوتین باید بسیج مردمی روسیه را تحت نظارت مستقیم خودش باید تاسیس نماید و تا نابودی امپریالیسم ان را حفظ نماید به این شکل هزاران نفر از مردم روسیه که فعلا نمی توانند به ارتش روسیه کمک کنند به آن می پیوندند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس