سفارت روسیه: قاطعانه اظهارات وزیر خارجه انگلیس علیه ایران را رد می‌کنیم

نماینده روسیه در سازمان ملل، گسترش ناتو را عامل قرار گرفتن اروپا در خطر درگیری عنوان کرده و گفت یکجانبه‌گرایی غرب باعث تضعیف نهادهای بین‌المللی شده است.

به گزارش مشرق، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که غرب، اروپا را در آستانه درگیری قرار داده که می‌تواند کل جهان را به آتش بکشد.

نبنزیا بامداد پنجشنبه طی نشست شورای امنیت با بیان اینکه غربی‌ها حق ناتو برای گسترش را مطلق می‌دانند، توضیح داد که به‌دلیل رویکردهای یکجانبه‌گرایی و حفظ نظام تک‌قطبی جهان توسط آنها، اعتماد به نهادها و قوانین بین‌المللی تضعیف شده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در ادامه اظهار داشت: «مشخص است که امروز در حال تصمیم‌گیری درباره مسئله آینده نظم جهانی هستیم؛ اینکه یک سلطه‌گر که قوانینی به‌نفع خود می‌گذارد را می‌پذیریم یا جهانی دموکراتیک، منصفانه و چندقطبی بدون باج‌خواهی، تسلط و استعمار نوین خواهیم داشت».

این دیپلمات روس با بیان اینکه غرب در حال اعمال خطوط تفرقه‌افکن در همه‌جای دنیا است، افزود: «آنها به‌دنبال گسترش دایره نفوذ خود به مناطق جدید هستند. بحران اوکراین نیز یک بحران نظام‌مند است که غرب تلاش می‌کند آغاز آن را به زمان عملیات ما تقلیل دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    11 8
    غرب همچنان با وعده برهنگی و آزادی جنسی، استعمار و استحمار ملتها را ادامه می دهد و با ترساندن مردم کشورها از فقر، آنها را در بند شیطانی خودش اسیر می کند و با نفرت افکنی، روشنفکران آزاده را حذف میکند و با دروغ رسانه ها، همه جرمهای خودش را گردن مخالفینش می اندازد.
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      2 6
      خوب برو شرق. ای بابا چین هم که راهت نمیده اصلا برو قطب جنوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس