کد خبر 1446101
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
تسلیحات نظامی

رویترز اعلام کرده است که ویتنام علی رغم یک دهه روابط نظامی با روسیه، اکنون درحال مذاکره با آمریکا برای خرید تسلیحات نظامی است

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، این مذاکرات اولیه میان مقامات ویتنام و آمریکا اگرچه هنوز به امضای توافقنامه منتهی نشده است، پس از آن صورت گرفت که هانوی که بیش از یک دهه است شریک نظامی روسیه به شمار می آید به دلیل آغاز جنگ اوکراین و تحریم های اعمال شده بر مسکو نمی تواند به همکاری های تسلیحاتی خود با مسکو ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، این مذاکرات در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات دفاعی ویتنام ۲۰۲۲ انجام شده که پنجشنبه هفته گذشته ۱۸ آذر ماه در هانوی ویتنام افتتاح شد .

به باور نگوین دی فونگ کارشناس نظامی دانشگاه نیو سوت ولز، این اقدام ویتنام برای خرید تسلیحات نظامی از آمریکا آغاز رویکردی روشنفکرانه از سوی هانوی است که در دراز مدت می تواند همکارهای نظامی دو طرف را افزایش دهد.

ویتنام و روسیه روابط تاریخی دیرینه ای دارند که به دوران شوروی باز می گردد. روسیه نخستین شریک استراتژیک ویتنام و یکی از سه به اصطلاح "شرکای استراتژیک جامع" این کشور آسیای جنوب شرقی در کنار چین و هند است. مسکو همچنین تا زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و بلوک شرق بزرگترین پشتیبان هانوی محسوب می شد.

به باور کارشناسان، جنگ به رهبری روسیه در اوکراین، انتخاب سختی را برای هانوی بین حفظ اصل اساسی احترام به استقلال و تمامیت ارضی یک کشور مستقل و حفظ روابط خوبش با روسیه- یک تامین کننده کلیدی تسلیحات و شریک اصلی اکتشاف نفت و گاز این کشور در دریای چین جنوبی ایجاد کرده است.

گفتنی است روسیه در نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات دفاعی ویتنام ۲۰۲۲ عرضه گسترده‌ای از محصولات نظامی و غیرنظامی را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، روسیه در نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات دفاعی ویتنام ۲۰۲۲ بیش از ۴۰۰ محصول ارائه کرد که توسط شرکت‌های پیشرو روسی از جمله شرکت‌های وابسته به شرکت فناوری دولتی روستِک، توسعه یافته و تولید شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    5 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 4
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    پوتین باید بسیج مردمی روسیه را تحت نظارت مستقیم خودش باید تاسیس نماید و تا نابودی امپریالیسم ان را حفظ نماید به این شکل هزاران نفر از مردم روسیه که فعلا نمی توانند به ارتش روسیه کمک کنند به آن می پیوندند برخی از اطرافیان پوتین وی را تحت فشار قرار می دهند که بسیج نسبی را لغو کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس