۳ انتصاب جدید در شهرداری تهران

شهرداری تهران در اقدامی جالب و در خور تحسین، برای "زنان معتاد متجاهرِ دچار اختلال اعصاب و روان" مرکز نگهداری ویژه ایجاد کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اقدام جالب شهرداری تهران در نگهداری از زنان معتاد متجاهرِ دارای اختلال اعصاب

تفاوت‌های زن اجتماعی و زنِ خانه از نظر عباس آخوندی! / دفاع جبهه اصلاحات از سربازانی که به میدان محاربه فرستاد

مصطفی هادیزاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره نگهداری از زنان معتاد متجاهر دارای اختلالات اعصاب و روان به ایلنا گفته است:

"شهرداری تهران یک مرکز برای نگهداری این زنان نیز آماده کرده است و ۴۷ مددجو نیز پذیرش شده‌اند."

به گفته وی براساس برآوردهایی که از زنان معتاد متجاهر در سطح استان تهران صورت گرفته است، حدود هزار زن در استان تهران حضور دارند که البته ظرفیت پذیرش برای آنها وجود دارد و اگر زنی معتاد متجاهر باشد و در طرح‌ها جمع آوری شود ظرفیت برای نگهداری آن در مراکز وجود دارد.[1]

*این از ثمرات حکمرانی پیشرفته‌ی اسلامی است که یک کشور حتی برای جمع‌آوری معتادان متجاهری که دچار اختلال اعصاب هستند نیز مرکز نگهداری در نظر می‌گیرد و آنها را رها نمی‌کند.

امتیازی منشأ گرفته از ذات نجیب و همزادپندار ایرانی که شایسته است خواص کشور و رسانه‌ها در راستای الزام تأکید بر مثبتات کشور؛ اشاره‌ای درخور به آن داشته باشند.

***

"بستن سنگ و رها کردن سگ"!

دفاع جبهه اصلاحات از سربازانی که به میدان محاربه فرستاد

تفاوت‌های زن اجتماعی و زنِ خانه از نظر عباس آخوندی! / دفاع جبهه اصلاحات از سربازانی که به میدان محاربه فرستاد

جبهه اصلاحات، اخیراً در بیانیه‌ای اعتراضی خطاب به قوه قضائیه نوشته است: اجرای حکم اعدام جوان ۲۳ ساله، محسن شکاری، موجب حیرت و تأسف عمیق شد. همه کسانی که از شکل‌گیری چرخه خشونت در جریان اعتراضات اخیر بیمناک هستند، عواقب این تصمیم عجولانه و تبعات آن را با نگرانی دنبال می‌کنند.

به گزارش جماران، این بیانیه می‌افزاید: به حکم وظیفه ملی، پیش از این در هنگام ملاقات با دبیر محترم شورایعالی امنیت ملی و رئیس محترم قوه قضائیه هشدار داده بودیم که مبادا احکام اعدام صادره برای معترضان به مورد اجرا گذاشته شود، چرا که با آگاهی از میزان نارضایتی در بین مردم و خشم انباشته در بین معترضان قابل پیش بینی بود که این اقدام همچون ریختن بنزین بر آتش، نارضایتی‌ها را گسترش داده و آن خشم را شعله‌ورتر خواهد ساخت. به ما گفته شد بعضا شاکی خصوصی و حکم قصاص وجود دارد و چاره‌ای نیست. تأکید کردیم در این صورت، در اجرای احکام تعجیل نکنید تا امکان اخذ رضایت از شاکیان خصوصی و اولیاء دم وجود داشته باشد تا بر اساس آن، جامعه در عمل به سمت صلح و گذشت و پرهیز از خشونت رهنمون شود. اما گویا تأثیر خیرخواهی ما به اندازه‌ای نبود که بتواند اثرگذاری مراکز ذی‌نفوذ در این زمینه را خنثی‌کند، به طوری که اولین حکم اعدام در مورد کسی اجرا شد که جرمش نه تنها حکم قصاص نداشت بلکه به نظر کثیری از صاحبنظران حقوقی و شرعی، نمی‌توانسته است مشمول جرم محاربه باشد. باید دانست که وقتی وجدان عمومی جامعه با مجازاتی همراه نباشد، آن مجازات اثر بازدارنده نخواهد داشت.

اصلاح‌طلبان همچنین در بیانیه خود آورده‌اند: اکنون که تبعات این اعدام عجولانه در سطح داخلی و بین المللی مشخص شده و رو به فزونی است، لازم است که اجرای موارد دیگر احکام اعدام متوقف شود تا بر آتش التهابات دمیده نشود. از قضات و مقامات قضائی انتظار می‌رود در امور کیفری قانون را به نفع شهروندان تفسیر کنند و نه حاکمیت! [2]

*البته قابل پیش‌بینی بود جریانی سیاسی که دست به تحریم انتخابات می‌زند و فریب‌خوردگان خود را به سمت خیابان و برداشتن اسلحه سوق می‌دهد؛ از روی غریزه در مقام دفاع از مسلحین و سربازان خود نیز برآید و خواستار بستن سنگ و رها کردن سگ شود.

در بحث اشاره اصلاح‌طلبان به جلساتشان با رئیس قوه قضائیه و تأکید بر اینکه در مجازات تعجیل نکنید یا کسی را اعدام کردید که حکمش محاربه نبود! (محسن شکاری) نیز مشخص نیست که چرا این افراد خواستار رواداری اغتشاش و تعلل در مجازات کسانی هستند که امن و امان ایرانی‌ها را برای 70 روز سلاخی کردند!؟

ضمن اینکه گویا مراد اینان از "کثیری از صاحبنظران حقوقی و شرعی"! که قائل به حکم محاربه برای محسن شکاری نبوده‌اند هم امثال علی کریمی و تعدادی آدم مسئله‌دار و چند فعال توییتری بوده‌اند!

وگرنه قانون، قوه قضائیه و صاحبنظران مبرّز دینی و قانونی یکصدا تأکید کرده‌اند که برکشیدن سلاح سرد یا گرم در خیابان به قصد ارعاب مردم؛ صراحتا مصداق محاربه است. خواه قتلی رخ بدهد و خواه ندهد.

مقامات قوه قضائیه باید بدانند که این ملامت‌ها و تأکیدات شیطنت‌آمیز بر توقف روند مجازات‌ها صرفا برای تقویت جبهه اغتشاشگران و عمل‌آوردن پشتیبانی‌های جدید از آشوب صورت می‌گیرد و اگر دست مقتدر حکومت اسلامی از آستین بیرون نیاید و ناامن‌کنندگان فضای جامعه را در سریع‌ترین زمان ممکن به سزای عملشان نرساند؛ دقیقا فرصت مناسب برای "بانیان آشوب" فراهم آمده است. برای همان کسانی که قصد دارند در پیامد پیش‌لرزه‌هایی مثل اغتشاشات 70 روزه؛ کشور را به دامان "فتنه اقتصادی" بیافکنند و در این راه از هیچ دسیسه و خدعه‌ای هم فروگذار نیستند.

***

تفاوت‌های زن اجتماعی و زنِ خانه از نظر عباس آخوندی!

تفاوت‌های زن اجتماعی و زنِ خانه از نظر عباس آخوندی! / دفاع جبهه اصلاحات از سربازانی که به میدان محاربه فرستاد

عباس آخوندی، فعال اصلاح‌طلب، از وزرای دولت روحانی و از بانیان آشوب که در ایام اغتشاشات 70 روزه طی یادداشتی حمایت‌آمیز صراحتا نوشت: "جمهوری اسلامی بر اساس حاکمیت قانون تأسیس شد نه شرع! "، ‌اخیراً در قالب یک نامه سرگشاده به خاتمی و بهزاد نبوی به زعم خود اقدام به ارائه راه حل و شرحی از وضع موجود کرده است.

ما در شماره قبلی وبلاگ مشرق، خوانش تحلیلی بخشی از این نامه را با تیتر "آخوندی: قانون حجاب کاری لغو، مالایطاق، بیهوده و قبیح است! " به استحضار مخاطبان محترم رساندیم.

گزیده بخش دیگری از نامه آخوندی که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرده به شرح زیر است:

_ اعتراض‌های گسترده این روزهای جوانان ایرانی در خیابان‌ها، دانشگاه‌ها و محیط‌های عمومی شهرهای مختلف یا به عبارتی ابراز نارضایتی جمعیت کثیری از ملت ایران از وضعیت موجود، نتیجه تعارض تمام عیار دو سبک زندگی ایرانی مدرن با تمام تنوع‌هایی که در درون خود دارد و سبک رسمی حکومتی است.

_ آنچه امروزها شاهد آن هستیم، بسیار بیش از بحث حجاب و پوشش زنان است. موضوع مورد اختلاف، عدم پذیرش رسمی 1- «سبک زندگی مدرن» -با تمام تکثری که در درون خود از رنگ و لعاب‌های ملی، دینی، سکولار و حتی ضددینی دارد، 2-تحولات ناشی از «توسعه شهرنشینی شتابان» در ایران، 3- «انقلاب فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات» و 4-ادغام در «شبکه ارتباطات جهانی» و پیامدهای آنها توسط نهادهای حکومت و مرجعیت دینی است. این اعتراض‌ها را باید به عنوان یک پدیدار و تحول تاریخی و نشان از تغییرات نهادی و ساختاری به‌ حساب آورد که به‌طور بسیار گسترده تمام جامعه ایران را تحت تاثیر و در آستانه یک استحاله یا تحول نوین قرار داده است.

_ هر چند به سبب وقوع انقلاب اسلامی، رهبران انقلاب برای پیشبرد امر انقلاب، بسیاری از موانع رشد زنان را در حوزه آموزش و پرورش و انتخاب کسب‌وکار برطرف کردند، لیکن زمانی که نوبت به قبول الزامات این تغییر از جمله پذیرش هویت رسمی «زن اجتماعی» در برابر «زن خانه» و قبول منزلت و جایگاه اجتماعی نوین آنان رسید، مقاومت‌ها آشکار شد. عملا زنان دریافتند که انتظار حاکمان از آنان همان انتظارات سنتی است و فضایی برای آنان، آنچنانکه شاید و باید گشوده نمی‌شود. سیستم رسمی با رفتار متعارض خود، در عمل، تنها به حضور نمادین چند زن در مجلس و در دستگاه دولتی و قضا به عنوان نمادین و برای نمایش در سطح بین‌المللی یا اقدام برای بستن زبان منتقدان در داخل اکتفا می‌کند.

_ با توجه به دو نکته پیش‌گفته، پرسشی که حاکمان از جمله من که زمان‌هایی در زمره آنان بوده‌ام، هیچگاه نتوانسته‌ایم به آن پاسخ سرراست دهیم «پدیده امتناع رشد و ارتقای اجتماعی نسل جدید مبتنی بر سبک زندگی جدید در سیستم حاکم موجود» است. به زبان ساده اگر کسی بخواهد در این جامعه «برای خودش کسی باشد» و «سری تو سرها داشته باشد» و در ضمن تمایلی به ریاکاری و ظاهرسازی نداشته باشد، چه باید بکند؟ البته همه افراد برای خودشان کسی هستند. لیکن منظور از آوردن این مثال عامیانه کسب منزلت و موقعیت‌های اجتماعی برتر در جامعه است. یک شهروند ایرانی پایبند به قانون اساسی، با سلامت کامل مالی و متخلق به اخلاق حرفه‌ای و انسانی لیکن رسما غیرِمتشرع و غیرمبادی به آداب رسمی آیا می‌تواند از مدارج اجتماعی صعود کند یا آنکه او محکوم به عقب‌ماندگی و قبول شهروند درجه دوم بودن است؟ [3]

*اصرار آخوندی بر تنفر نسل جوان از باورهای اصیل ایرانی و تفاوت سبک زندگی مدرن با سبک زندگی سنتی یا همان سبکی که حکومت آنرا ترویج می‌کند بر گرفته از انگاره‌های عوامانه ذهن آخوندی است نه از واقعیت.

چیزی که در سبک زندگی حائز اهمیت است عقلانیت است و یک سبک زندگی مادام که از عقلانیت برخوردار باشد مدرن است.

اگر بخواهیم صورت واضح‌تری از این سخن ارائه کنیم باید اذعان کرد که آخوندی به سبک زندگی دینی و غیر دینی اشاره دارد که البته خجالت کشیده از اینکه آنرا صریحا بیان کند.

تکلیف سبک زندگی بی‌دین هم که روشن است! یک سبک غیر عقلانی و ناپسند در محیط و تاریخ ایران که معتقدینش البته در دوران جدید یعنی در نظام جمهوری اسلامی ایران مکلف به رعایت الزامات اجتماعی آن هستند. (نظام اسلامی منطقا و قانونا هیچ ورودی به چارچوب‌های شخصی افراد ندارد)

اکنون آقای آخوندی تقلا می‌کند تا به اسم زنان و جوانان و مدرنیسم و... مروّج و مدافع این سبک بی‌دین زندگی باشد و جالب‌تر آنکه حاملان چنین سبکی را اکثریتی ایرانی جلوه دهد که می‌توانند علیه مردم ایران و حکومت خیزش تعیین‌کننده داشته باشند!

ما قضاوت درباره این القاگری را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

ماجرای "زن خانه و زن اجتماعی" که آخوندی به آن اشاره دارد نیز صورت دیگری از عوامزدگی آخوندی است. زن اجتماعی از نظر آخوندی چه الزامی در تغییر دارد که او گفته نظام اسلامی مخالف آن است!؟

اگر بخواهیم دقیقا به حاقّ آنچه که آخوندی منبعث از لیبرالیسم گفته اشاره کنیم باید گفت که منظور از الزامات زن اجتماعی و تفاوتش با زن خانه؛ یک گزاره ناروای ذهنی است که می‌گوید زن اساسا موجودی ضعیف و برای التذاذ مرد است. اگر در خانه باشد برای التذاذ و بردگی یک نفر و اگر در بیرون از خانه برای التذاذ و امربری هرکه خودش بخواهد! (این معنی از آنجا اثبات می‌شود که اگر گزینه التذاد و تبدیل شدن زن به کارگر را از حیطه فرضی زن اجتماعی حذف کنیم؛ دیگر هیچ جایی برای انفکاک این دو حیطه‌ی بر ساخته باقی نمی‌ماند)

در این دیدگاه هیچ جایی برای انسانیت زن نیست. همانطور که در آن هیچ احترامی به وظایف ذاتی زن از جمله مهربانی، مادری، زیبایی و علم منزل هم یافت نمی‌شود.

در واقع در این دیدگاه اساسا جایی برای عقلانیت وجود ندارد و همانطور که توضیح داد شد؛ همه چیز متوقف بر "لذت نفسانی و مد روز" است!

مد روزی که البته در آن هم جایی برای عقلانیت نیست.

"زن" به تعریف عقلانی و اسلامی همانقدر که زن خانه است، زن اجتماعی هم هست. و این دو شأن غیر قابل انفکاک البته در حیطه وظایف ذاتی و انسانی زن نیز مشترک هستند. (همانطور که در قبال مردان نیز چنین است)

یعنی یک زن شاغل همانقدر مادر است که یک زن خانه‌دار و یک زن خانه‌دار همان‌اندازه می‌تواند کمک‌کار اقتصاد خانواده باشد که زن شاغل.

پس مشخص است که منظور آخوندی از مخالفت حکومت اسلامی ما با الزامات زن اجتماعی؛ تنها در یک وجه یعنی مخالفت نظام اسلامی با دور شدن زنان شاغل از محیط خانواده و مادری و عقلانیت معنی می‌دهد.

که ما این قضاوت را نیز بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم که آیا این مخالفت حکومت با یک رخداد غیر عقلانی؛ یک مخالفت تنفرانگیز است یا یک مخالفت عقلانی و مورد احترام!؟

شبه‌افکنی سوم آخوندی مبنی بر اینکه اگر کسی بخواهد برای خودش کسی باشد و در عین حال سبک زندگی مورد دفاع حکومت را نیز قبول نداشته باشد نیز شبه‌ای است با تکلیف مشخص!

پیشرفت فردی صرفا در سایه قانونمداری ممکن است. یعنی مثلا فردی نمی‌تواند با پول زورگیری یا رباخواری به قول آقای آخوندی برای خودش کسی بشود و مدعی شود که من سبک حکومت را هم قبول نداشته‌ام!

شهروندان باید در حیطه‌های قانونی و عقلانی پیشرفت کنند و در مواردی هم که نظام اسلامی مخالفت اجتماعی با آن دارد؛ اهل التزام و رعایت باشند.

می‌ماند امور غیر قانونی و غیر شرعی در 2 حیطه اجتماعی و شخصی که همانطور که توضیح داده شد نظام اسلامی به حیطه شخصی (منظور خانه و فضای شخصی است) هیچ ورودی ندارد.

دقت شود که بیان این گزاره‌های فلسفی و عقلانیت‌های بدیهی از منابر و تریبون‌های رسمی کشور یکی از ضروریاتی است که موجب منقح شدن عقلانیت در جامعه و پاسخگویی به شبهات خواهد شد.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1308069

2_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1577248

3_https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-586833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • علی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    91 26
    اسم عباس آخوندی میاد حالت تهوع بهم دست میده !
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      60 20
      همه اصلاح طلبان تهوع آورند! اسم و لباس مهم نیست! به سبب اندیشه غربگدایی و ضد دینی ای هست که دارند! همیشه به سمت یانکی ها و غربی ها و مزدوران شان غش می کنند!
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      16 5
      میگم این آخوندی دختری خواهری چیزی نداره؟
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      33 4
      بهتر اخوندی همحزبی اش جناب نجفی را به عنوان الگو به طرفداران بی مغزش معرفی کند که هم در پذیرش هویت زن اجتماعی پیشتاز بود " پذیرش زحمت و مشقت تماشای رقص دخترکان در سالن شهرداری" و هم در سلب هویت "زن خانه" و حل اختلاف با 5 گلوله وزارتی
    • علی (رزمنده) IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      5 3
      خیر الامور اوسطها
    • علی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      27 4
      استانداران دو استان سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی که از مدیران دولت روحانی بودند متاسفانه بدترین مدیریت اغتشاشات اخیر را با بالاترین تلفات جانی و تبعات و هزینه برای نظام ایجاد کردند. آیا الان وقت عزلشان نرسیده است؟
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      11 4
      منم اگر مثل عباس آخوندی یک ویلای لاکچری 1000 میلیارد تومانی داشتم از این حرف ها میزدم !
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      21 4
      افساد طلبان خائن 8 سال مملکت را شخم زدند و قیمت مسکن و دلار و سکه و خودرو را 10 برابر کردند حالا نظریه پرداز مسائل اجتماعی شدند !
    • علوی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      27 2
      جناب قوه قضاییه! بجای بیانیه دادن کمی فکر و تدبیر می‌کردید. چون اگر ابتدا قاتلان را اعدام می‌کردید اینقدر جوسازی نمیشد شاهدش اینکه ۴جاسوس موساد اعدام شدند ولی کسی اعتراض نکرد. اما الان که با عجله در اعدام محارب ستارخان فضای داخلی و بین‌المللی سنگینی ایجاد شد که متاسفانه حتی علیه اعدام قاتلان هم من بعد جوسازی میشود. شاهدش جوسازی و نصب عکس قاتل اعدامی مشهدی در مغازه و کوله پشتی ها است. با این بی تدبیری عجیب متاسفانه اثربخشی اجرای احکام اغتشاشگران خیلی ضعیف شد در اذهان خصوصاً جوانان
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      آخوندی محارب ؟
    • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      1 0
      دقیقا. با نفرین همراهه.چرامحاکمه نمیشه ؟ ماچه نیازی به نظرات این موجود داریم؟
    • SE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      1 0
      یاد آورد فرزند خوانده نا خلف است
    • DE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      3 0
      جبهه اصلاحات، اخیراً در بیانیه‌ای اعتراضی خطاب به قوه قضائیه باید اینطور مینوشت بخوانید : اجرای حکم اعدام جوان ۲۳ ساله، محسن شکاری، موجب حیرت و تأسف عمیق ما غربگدایان و طرفداران اغتشاش و خشونت شد . همه اصلاحطلبانی که از شکل‌گیری چرخه خشونت در جریان اعتراضات اخیر میخواستند برای خود کلاهی بسازند بیم ناک و نبشی ناک و تیرآهن ناک هستند و عواقب این تصمیم شجاعانه و تبعات آن برای وطنفروشان را با نگرانی دنبال می‌کنند. زیرا شما با این اعدام های وحشت آور کاری کردید که تمام اراذل و اوباش اجاره ای و اغتشاشیون ما که بنابود کشور را برای کودتای جورج سوسیس آماده کنند و ( چون با دکترین جورج سوسیس فقط غربگداهای وطنفروش سر کار می آیند ) تا ما اصلاحطبها سر کار بیائیم در سوراخ موش خزیدند.حالا مگه چکار کرده بود که اعدام شد ؟؟ دوتا بسیجی کشته بود چند تا را هم با چاقو زخمی کرده بود . حالا مگه چی میشد مگه 20 میلیون بیسجی نداریم خب حالا دوتا کم و زیاد به جائی برنمیخوره . ولی شما با اعدامهاتون کل برنامه های ما را برهم زدید و امید نتانتیابو و عموسام و صهیونسیت بین الملل را قطع کردید ما از این ظلم بزرگ به درگاه اربابمون بایدن و نتان یاهو دات کام پناه میبریم.
    • DE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      3 0
      جبهه اصلاحات، اخیراً در بیانیه‌ای اعتراضی خطاب به قوه قضائیه باید اینطور مینوشت بخوانید : اجرای حکم اعدام جوان ۲۳ ساله، محسن شکاری، موجب حیرت و تأسف عمیق ما غربگدایان و طرفداران اغتشاش و خشونت شد . همه اصلاحطلبانی که از شکل‌گیری چرخه خشونت در جریان اعتراضات اخیر میخواستند برای خود کلاهی بسازند بیم ناک و نبشی ناک و تیرآهن ناک هستند و عواقب این تصمیم شجاعانه و تبعات آن برای وطنفروشان را با نگرانی دنبال می‌کنند. زیرا شما با این اعدام های وحشت آور کاری کردید که تمام اراذل و اوباش اجاره ای و اغتشاشیون ما که بنابود کشور را برای کودتای جورج سوسیس آماده کنند و ( چون با دکترین جورج سوسیس فقط غربگداهای وطنفروش سر کار می آیند ) تا ما اصلاحطبها سر کار بیائیم در سوراخ موش خزیدند.حالا مگه چکار کرده بود که اعدام شد ؟؟ دوتا بسیجی کشته بود چند تا را هم با چاقو زخمی کرده بود . حالا مگه چی میشد مگه 20 میلیون بیسجی نداریم خب حالا دوتا کم و زیاد به جائی برنمیخوره . ولی شما با اعدامهاتون کل برنامه های ما را برهم زدید و امید نتانتیابو و عموسام و صهیونسیت بین الملل را قطع کردید ما از این ظلم بزرگ به درگاه اربابمون بایدن و نتان یاهو دات کام پناه میبریم.
    • DE ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      1 1
      تفاوت‌های زن اجتماعی و زنِ خانه از نظر عباس آخوندی! آخ اوندی بهتره تفاوت های زن اجتماعی و اجتماع زنی را هم بررسی کنه.
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    42 15
    دارو ودسته کارگزاران کشور و مملکت رو نابود کردن
  • ahmad IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    36 12
    سلام مشرق جان اول صبح عکس آخوندی رذل نذار تا شب حالمون گرفتس
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    61 29
    شماها هیچکدوتون دارم تاکید میکنم هیچ کدومتون از اصلاح طلب و اصول گراو بقیه گرای این مملکت حق ندارین راجع به زنها نظر بدین. فهمیدین؟!
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      44 26
      شما همجنس بازها و دگرباشها هیچکدومتون، تاکید می‌کنم، هیچکدومتون اصلا حق ندارین در هیچ مورد نظر بدین، فقط سرتونو بزارین زمین بمیرین و دنیا رو از لوث وجود خودتون پاک کنین!!!!!!
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      27 11
      اصلاح طلبان در قضیه قتل مرحومه میترا استاد توسط نجفی هفت تیرکش حامی قاتل بودند حالا مدافع حقوق زنان شده اند !!!
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 0
      اصلاح طلب جاه طلب
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    15 4
    خانمی را که در خانه (به عنوان یک فرد اجتماعی) مدیریت چند تن در اجتماع را به عهده دارد، زن خانه خطاب کردن سزا نیست . باید واقع‌گرا بود و منطق داشت و عقلایی رفتار کرد.
  • نادر IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    28 5
    اشکال از قوه قضاییه و مجلس است. چرا عباس آخوندی را به خاطر ترک فعل در قرارداد 20 میلیارد یورویی احداث راه آهن توسط چین در ایران محاکمه نمی کنید؟ چرا مدیرانی مثل ایشون و مدیران بورسی که سبب خسارت های چند 100 هزار میلیاردی به کشور شده اند محاکمه نمی شوند؟ امروز لگد زدن به نظام برای این جماعت ارزون ترین تاکتیک مبارزه سیاسیه.... اونوقت مردم معترض میشن!!!!! میگن که مقصرین و مجرمین بزرگ (وزرای خائن) راست راست برای چی می گردن...
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      1 1
      احسنت
  • FR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    32 7
    عباس اخوندی هنوز محاکمه و اعدام نشده ؟! این تبعیض است که مردم تمام کشور ها را ناراحت میکند و نه فقط فقر ! ایشان حقوق گرفت برای وزیر مسکن بودن و بعد گفت افتخار دارد که یک مسکن هم نساخته 🤪😭😡 است
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 4
    بسمه تعالی در جواب یکی از عمو عباس ها که خدای تعالی بنده و آنان را براه راست خودش هدایت کند ، قبلاََ چیزی را نوشته بودم که همان را برای این عمو عباس هم در اینجا می آورم . گلوها را چراباید دهیم جر ____مگرنیست زشت ما را دادن قر __اگر هستیم ز مردان خردمند __ بقدرت می کشیم شیطان در بند __کنیم باور سر آید روزگاران __برای عاقلان باشیم یاران __ بشوئیم دست خود از خاله بازی __ کنیم ازبهر أُخری چاره سازی __ بخواهیم یا نخواهیم مرگ حتمی است __برای هر کسی پایان و ختمی است __
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    10 5
    این جبهه اصلاحات کم نیست که نامش را جبهه فساد طلب بنامیم می گویند احکام اعدام قاتلان محارب را به تعویق بیاندازید تا رضایت بگیریم از چه کسی رضایت بگیرید از کسی که مجروح شده و یا بقتل رسیده خطاب به آن ها می گویم کسی که عربده کشیده و با سلاح سرد و یا گرم کسی را مجروح کرده ، افراد دیگر ولو ده ها نفر راهم نزدیک می شد ند می زد و می کشت این فرد فقط تهدید نکرده محاربه کرده این فساد بارز است و کسانی که در صدد رهایی این ها هستند باید مجازات شوند از نوکری و پادویی برای اروپا و امریکا گرفته تا تشویق حرج و مرج و بلوا کسانی از اصلاح طلبان که راضی به فساد هستند و بطور علنی اعلام حمایت کردند اگر به محاکمه کشیده نشوند ظلم در حق مردم است جرا که ناامنی حاصل عملکرد دیروز و مشتعل کردن اغتشاش امروز آن هاست از جامعه شناس کج فکر و لجوجشان گرفته تا تئوری پردازان سیاستشان و اقتصاد دادن بغض کننده و هراسان از غرب و ایجاد ترس در دیگران اگر دستگاه قضا اقدام به احضار این نامردمان نکند عدالت را خدشه دار کرده وای بر ما که باید این غارتگرات را مشاهده کنیم و نگران اینده جوانانمان باشیم
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    50 6
    عباس آخوندی فقط وزیر مفت خور و کارنکرده و به بحران برنده مسکن نیست امروز هوچی گر ایجاد بلوا و بلندگوی فساد و اعتشاش است
  • ح IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    19 9
    زنی که کار کند درآمد زایی کند خوب است و زنی که خانه داری کند و درآمدزایی نداشته باشد بد است!! دیدید ملاک اصلا زن بودنشون یا پاکدامنی شون حیاشون عفتشون اخلاقش ن نیست ملاک درآمدشونه!! پوووووووول
  • FR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    8 2
    شاید رئیسی کارامد باشد ولی خدا وکیلی
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    13 7
    اگه آخوندی و امثالهم مصونیت آهنی نداشتن بابت گند کاریشون محاکمه میشدن هم اعتباری بود برای نظام هم دهنشون به طلبکاری نمی چرخید
  • علی افصحی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    26 5
    امثال آخوندی که نه دانش دینی دارند و نه اجتماعی و نه تخصصی و حرفه ای اما با تلاشی رقت انگیز در پی اثبات این نکته اند که «جامع معقول و منقولند» با زیاده گویی و نیز نوشته اجاره ای که دارند جریان اصلاح طلب فاسد و هماهنگی آن با ضد انقلاب خارج از کشور و غرب وحشی را به خوبی لو می دهند دقیقا تحلیلی که آخوندی اجاره کرده همان تحلیلی است که غرب وحسی و شیطان بزرگ آمریکا را دچار خطای محاسباتی کرده و هر بار دست به فتنه می زنند و این بار با فتنه ترکیبی توهم کرده بودند همگام با فتنه می توانند فرش قرمزی که برایشان پهن خواهد شد به دخابت حتی نطامی دست زده و به قول آن شرین عقل «ارزانترین فروپاشی(!!»را شاهد باشند !اما دیدند که گرانترین فتنه ای بود که برایشان فاکتور شد هم در حجم دستگیری ، هم در گستره کشف دخمه های تروریست ها و کشف تیم های عملیاتی مختلف ، بستن گلوگاه ورود سلاح و تروریست با استفرار مرزبانی دولت مرکزی عراق و... هرچند امثال اخوندی تا پیش از فتنه ترکیبی بیشتر در حوزه عمل خود را منافق جلوه می داد اما در فتنه اخیر با توجه به اشتیاق این جماعت به «سرنگونی» به تهیه نوشتجاتی توسط نویسندگان در اختیار ثروت!و امضا گذاشتن پای آن ها ، آ خوندی رسما از تفکر شیعی و انقلاب اسلامی فاصله نجومی گرفت اما نه به صراحت بلکه با طرح مسائلی که دشمنان همیشه آن را مطرح کرده و می کنند!اخوندی در نوشته سفارشی اش سوال می کندکسی که قانون اساسی را ملتزم باشد اما سبک زندگی رسمی را نپذیرد آیا به جایی می رسد؟از این شیرین عقل نادان می پرسیم اگر کسی به قانون اساسی ملتزم باشد دیگر مشکلی پیش نمی آید از جمله اصول قانون اساسی در سبک زندگی «حجاب»است آخوندی همانند رضا خان و پسر جلادش و نیز امثال تقی زاده ها توهم دارد که زندگی مدرن یعنی بی بند و باری و سگ بازی و بی عفتی! این اختلاس گر دشمن مردم، فکر می کند اگر سخنان ضد دینی زده و نیز بنویسد؛ می تواند خود را نه اختلاس گر و دزد و نه بی عرضه در سطح وزارت!بلکه به عنوان منورالفکر تجددطلب غرب ذلیل جا بزند راه به جایی می برد چنان که در دوران قبل از انقلاب اسلامی هم طیف نازه به دوران رسیده های ظالم با ماسک مدرن زدن به چهره خود ، ماهیت ضد مردمی و ضد دینی خود را پنهان می کردند همانند صادق هدایت ها که بر کوهی از ثروت تکیه می زد وقرآن سوزی می کرد! آخوندی هم درآن مسیر است مسیری تلخ
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    23 4
    اه از این مردک چند صد هزار میلیاردی !!!!!!!به جای پاسخگویی در دادگاه در مورد ثروت افسانه ای اش پر رو وطلبکار هم شده است.البته مقصر دستگاه قضایی است
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    10 4
    آخوندی مرد عبوس تاریخ ایران واقعا از دیدن عکسش هم احساس تنفر می کنیم مرد تنفر انگیز ایران
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    32 26
    محاربه یعنی جنگ با خدا . شماها نماینده خدا هستید یا خود خدا هستید
  • ممد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    42 2
    من موندم اصلاح طلب جماعت چرا اینقدر عمر می کنند؟ خدایا قدرت را شکر، اینها دیگه زیادی موندن و صف شون داره خیلی طولانی میشه!
  • حسن شاندیز IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    35 1
    آخوندی از کسانی است باعث اسفناک اقتصادی مردم است،بخصوص در مسکن می باشند
  • علی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 3
    نظراتی که ارایه شده را بخوانید جذب حداکثری وتبدیل معاند به همراه موج میزند
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      6 0
      اتفاقأ من دارم فیلم‌های آتش زدن و تخریب اموال عمومی و قتل و جنایت‌های شما رو میبینم و متوجه شدم منظور شما از جذب حد اکثری چیه
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 1
      لشکر شیاطین جنی ساکت لطفا. جذب شدی یا به دعوت بیش‌تری نیاز داری؟! جذب حداکثری از ابتدا برای آدمیان بود نه مفسدانی چون شما
  • وحید IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    3 0
    در خصوص ماهیت سایت محارب،جامعه ستیز و ضد انقلاب جماران باید همپیمانی و همفکری هم راستایی با استعمار و استکبار و فرق ضاله را لحاظ نمود!
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    23 0
    نه قانون و نه شرع اجازه نمی دهد آخوندی و امثال آخوندی در این کشور مسئولیت داشته باشند ولی این افراد بیش از سی سال در این مملکت مسئول بودند پس نه قانون اجرا شده و نه شرع
  • کارمند ساده IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    20 0
    اخوندی کسی است که جلوی دوربین صدا و سیما به رسانه آن هم از نوع زن با وقار ایرانی و زنان توهین و بی ادبی کرده است و ضمن اینکه ایشان در تخصصشان نیست که برای زنان حتی حرف برنند در هر صورت باید بدانید که ایشان باید محاکمه شود بدلایل ذیل:1- مسکن مهر را مزخرف خواند و میلیون ها کارگر ساده ساختمانی و دکتر و مهندس در این حوزه را بیکار کرد و قیمت مسکن را به بالاترین جای خود که در آسمان هفتم است برد 2- 300 صنعت وابسته به صنعت مسکن را که پیشران اقتصاد ایران بود با هزاران کارگر ساده و تکنسین و مهندس و کارخانه دار را بیکار کرد و 3- حق و حقوق و فوق العاده مدیریت وزارت را گرفت و قانون گرفتن مالیات از خانه های خالی را که اجرا نکرد؛ و همه ی افتخاراش این بود که حتی یک خانه هم در دوران وزارتش ، نساخته است 4- از رانت این حوزه برای پسرش استفاده کرد و نمی دانم چرا مدعی العموم یکی از عوامل اصلی اعتراضات اخیر که ایشان هستند را نمی گیرد و از آن جالب تر وزارت علوم یک کرسی تدریس به ایشان داده در حالیکه ایشان نتوانسته اند در عمل درست کار کنند و تئوری هایشان را عملی کنند و تو خود بخوان حدیث مفصل از بقیه کارها ایشان ...
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    21 0
    آقای آخوندی شما که ساخت مسکن رو گل گرفتی بیا و ساکت باش. باور کن به نفع دنیا و آخرتته
  • FR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    16 0
    از منظر امثال اخوندی جمهوری اسلامی فقط از این لحاظ خوب بود که اینها به ثروت های بالای چند هزار میلیارد برسند و بعد کشور را تحویل دنیای مدرن ؟! بدهند
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 0
    این فردیکی از عوامل اصلی مشکلات اقتصادی مردمه. طبقات ضعیف هر چی در میارن باید بدن برای اجاره خونه. چون تاوان نداده
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    6 1
    این پدر سوخته کم ظلم کرد که اکنون چهره ش هر روزه در رسانه هاست حال مردم را بهم می زنید
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    2 0
    قوه قضائیه دارد شاخه و برگ های خشک را جمع اوری میکند تنه و ریشه را به حال خود رها کرده است چند وقت دیگر این جریانات مجددا جان تازه گرفته و شاخه وبرگ جدید سبز خواهد شد . باید ریشه و تنه قطع شود یعنی کسانی که درلباس میش و در باطن گرگ هستند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    10 1
    بزرگ واران مشرق، برایتان متأسّفم. آخر آدم توی این مملکت نیست که حرف های عبّاس آخوندی را چاپ می کنید؟ مگر وقت مردم این قدر بی ارزش شده که چنین اشتباه بزرگی را انجام می دهید؟
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    6 0
    آقایون قوه قضاییه اگر عرضه دارند بروند عباس آخوندی و فتنه ای و مثل او را دستگیر کنند نه یک مشت جوان زیر بیست سال که از سر کنجکاوی اولین بار اعتراض را تجربه میکنند همچنین چرا قوه قضاییه مسئولان وزارت بهداشت و بالاخص سازمان غذا و دارو رامحاکمه نمیکند مگر آلودگی آب و دارو و واکسن و غذاها و میوه های تراریخته و وبی خاصیت که هرروز به خورد مردم میدهند را نمی بینند؟
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    بجز تحمل کردن رفتارهای واضح منافقانه امثال شماها فعلا چاره دیگری نیست ولی شکی نیست ک بزودی دستتون رو میشه و اون زمان دیگه هیچکس قبولتون نمیکنه حتی همون دشمن.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    3 1
    لازمه اخرالزمان غربال شدن مومن از منافقه
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    4 0
    تاریخ اسم شما منافقان مطرود رو هرگز از یاد نخواهد برد
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    3 0
    تاریخ اسم شما منافقان مطرود رو هرگز از یاد نخواهد برد شکی نیست که بزودی رسوا میشید،فعلا لازمه اخرالزمان غربال شدن مومن از منافقه ،بجز تحمل کردن رفتارهای واضح منافقانه امثال شماها فعلا چاره دیگری نیست ولی شکی نیست ک بزودی دستتون رو میشه و اون زمان دیگه هیچکس قبولتون نمیکنه حتی همون دشمن.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 1
    مشرق، بازم که تصویر نحس تلخ را جلو چشممان گذاشتی
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    اتفاقا مشرق باید هر هفته تصویر این آخوندی را بزاره تا خلق الله آنقدر کامنت های درجه یک که الان می بینیم براش بزارن و ایشون اونهارو بخونه تا بالاخره تصمیم بگیره براه بالای یکی از این آپارتمانهایی که نساخت خود را به پاییت پرت کنه و خیال خودشو همه رو راحت کنه.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    2 8
    زنده باد اصلاحات زنده باد سید محمد خاتمی
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      5 0
      مرگ و جهنم بهش
    • مراد IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      2 0
      ان شاءالله با افساد طلبان محشور بشوید .
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 0
      مرگ بر اصلاح طلب کثیف ،سرنگون شوند اصلاح طلبان
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 0
      خاتمی ملعون شیخ اصلاحات فتنه سرنگون باد نفرت ابدی لعنت ابدی عذاب ابدی برای او باد
  • وحید IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    جل الخالق! ....
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    2 1
    هرکس که ایمان قوی تر داره نسبت به مادر وهمسرش وزنان جامعه اش احترام بیشتری میذاره اینها فقط بنده ی قدرت پست هستند
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    9 0
    تو رو خدا چهره عباس آخوندی رو دیگه نشر ندید. اصلا دیدن چهره ایشون آدمو عصبی میکنه.
  • احمد شیرازی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    10 1
    بابا بردارین عکس اینو از صحفه اولتون حالمون خراب شد.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    2 0
    چرا عباس آخوندی محاکمه نمیشه؟!!! آدم این چیزا رو میبینه که میریزه تو خیابون
  • سیدهادی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    جناب مشرق عکس این مرتیکه را بردار که هر وقت صفحه اول را باز می‌شود حال آدم بهم میخورد
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 1
    عکس آخوندی رو خواهشا بردار
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    8 0
    من نمی دانم این آدم از کی نظریه پرداز شده فقط میلیاردها تومان جیبش از کجا آمده نمی دانم چه نقشی از اول انقلاب تا خالا داشته ......
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    4 1
    آخوندی رو باید بزارند تو نوبت محاکمه
  • محمد IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    8 0
    آقا تو رو خدا تو این مملکت هیچ کی نیست تو دهن این آخوندی بزنه.
  • محسن IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    6 0
    اصلا کی اینو وزیر کرد کی رای اعتماد بهش داد
  • رضا IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    عباس آخوندی = گنج قارون
  • محمدکریم IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 2
    زنده باد عباس آخوندی واصلاحات...
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 0
      مرگ بر عباس آخوندی کریه المنظر وقسی القلب
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    3 0
    این روزهاآخوندی پرچمداردفاع ازاغتشاشگران ‌داعشی های مزدورغرب درمبارزه بامقدسات واحکام دینی شده است!
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    2 0
    وای که چقدر منفوری فتنه!!!!!
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    2 0
    افسادطلبان غلط کردن. به فضل الله تبارک و تعالی، همه این منافقان ضداسلام را در گور می‌کنیم و سپس درباره اثرات اعدامشان بحث می‌کنیم. زمین با وجود افسادطلبان به گریه افتاده و آسمان پریشان است که بس این قوم وقیح است. خودشان آتش‌افروزی می‌کنند و می گویند اثرات اعدام محارب است! نمرود به پررویی این ها نبود
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    3 0
    افسادطلبان و آخوندی غلط کردن.
  • DE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    2 0
    اقای اخوندی تو یکی حداقل دهن ات رو ببند با این ترک فعل های خائنانه ات ! رو نیست که سنگ پای قزوینه!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    1 0
    برخورد با زن خبرنگار هيچوقت از تاريخ زشت دوران وزارت اخوندي فراموش نميشه ، ايشان يك شخصيت خود محور و متكبر است و با كارنكردن كشور را دچار خسارت سنگين كرد ، او بجاي نظريه پردازي بايد محاكمه شود
  • مهدی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    0 0
    این مقدمه محاکمه کردن همه فاسد آن ومفسدان اخلاق و اقساد از ابتدا تا کنون است این اف اد تلاش مي‌کنند تابرای ثروت حرام خود حاشیه ای امن ایجاد کرده وبا اظهارنظر نا بخردانه خود ا زمحاکمه امثال خود آینده جلوگیری کند
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    0 0
    مشرق از خودت پرسیدی این آخوندی کوخ نشین چطور کاخ نشین شد؟ در قضیه مسکن چه ضربه ای به مملکت زد؟ سوال اینجاست که چطور این‌آدم محاکمه نشده و رییس قوه قضاییه میگه ما خط قرمز نداریم؟ این کوچیکشونه تازه گنده تر از این رییسش بود که مسئول کشته شدن خیلیها در سال ۹۸ بخاطر بنزین و .‌‌..و خیلیهای دیگه از دو حزب، مردم باید به اجرای عدالت و شعارهای توخالی مسئولین اعتماد کنن اصلا اونها فاسد کسی که نظارت و محاکمه نمیکنه چیه؟؟
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    0 0
    چراباید این اخوندی لول بخوره واز فاضلاب بالا بیاد چرا سیفون را نمی کشید
  • Ali IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    آخوندی تو این خراب شده یه مرد پیدا نشد بگه چه خوردی که خرید یه متر زمین شده آرزو.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    همه از یه قماشن
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    ای کاش یه روزی عباس اخونی را محاکمه میکردند
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    مرگ بر محمد خاتمی هزار بار صدهزار بار میلیون هربار میلیاردها بار بی نهایت مرگ براو شیطان شیطان شیطان
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اصلاحات اصلاحات ننگ به نیرنگ تو فتنه ی این زمانی، مستند کشته ساز مرگ به نیرنگ تو ،ننگ به نیرنگ تو پالسای تحریم تو ،گوش فلک کر کند قتنه ی این زمانی،مستند کشته ساز
  • سعید IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    عباس اخوندی ودار ودسته اش دیگه مرده اند
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    هر چه بدبختی این ملت داره همه ار همین اصلاح طلب ها هست . سی و چندی سال همه کاره بودند ولی شدند سرمایه دار . عمر و عاص های دوران ما اینها هستند .
  • US ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    در عجبم كه چرا نظام با اين اصلاح طلبان نوكر غرب انقلابى رفتار نميكند و مردم و مملكت را از شر و حيله آنها آسوده نميكند.واقعا در عجرم. اين مماشات واقعا مار در آستين پروردن است و روزى خواهند فهميد كه ديگر خيلى دير شده است .
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    کسی نیست دهان آخوندی را ببنده؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس