اصلاح طلبان

حامیان رفتارهایی مثل تحریم انتخابات، تشویق به اغتشاش و ایجاد مانع در فرایندهای قضایی؛ به تازگی معترض چیزی به نام "انسداد سیاسی" و "بی‌قانونی" شده‌اند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

در ضرورت شناخت مردم از "بانیان آشوب"

رهنورد و شکاری با تشویق چه کسانی مُردند؟

رهنورد و شکاری با تشویق چه کسانی مُردند؟/ برای آموختن سیاست؛ اصلاح‌طلبان را به فرانسه بفرستید!

محمدرضا تاجیک، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب و از "بانیان آشوب" به تازگی در انتهای یادداشتی پیرامون اغتشاشات 70 روزه که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، نوشته است:

"آنچه این سوژه، این ‌روزها در صحنه‌ای به گستره ایران و ایرانیان به نمایش گذاشته، برخاستن ققنوسِ زندگی از خاکستر خویش است. بی‌تردید، جنگ علیه این شور به زندگی، تنها جنگی است که هیچ قدرتی نمی‌تواند در آن پیروز شود و عشق به زندگی، تنها نیرویی است که هیچ نیرویی نمی‌تواند بر آن غلبه کند."[1]

*آنچه در اغتشاشات 70 روزه شاهد بودیم نه امر بی‌مبنایی با مضمون برخاستن ققنوس که بدمستی گرگ‌ها و جوکرهای تربیت شده در مکتب بانیان آشوب و امثال تاجیک بود!

مربیّانی که سربازان خود را با تأکیداتی مثل حق براندازی، حق کنش غیر عقلانی، اعتراض به نظام سیاسی آفت زده و الزام اعتراض در تایتانیکِ در حال غرق جمهوری اسلامی می‌پرورند و دست آخر همانند عروسک‌های خیمه‌شب بازی؛ آنها را در راستای مطامع خود به خیابان می‌فرستند.

آیا آقای تاجیک منکر اینست که در اثر اظهارات اشاره شده از او و امثال او طی سال‌های گذشته ده‌ها جوان و شهروند بیچاره فریب خورده‌اند و تبدیل به سربازان میدانی ستاد اصلاحات شده‌اند؟!

امثال مجیدرضا رهنورد و محسن شکاری و نیکا شاکرمی با تشویق چه کسانی به خیابان شتافتند؟!

تاجیک پیش از این و در بحبوحه اغتشاشات طی یادداشت‌های مختلفی از آشوب‌ها حمایت کرده بود. اغتشاشگران شکارچی هستند و نظام را شکار می‌کنند، کسانی که حوادث اخیر را اغتشاش می‌دانند؛ کلبی مسلک هستند و آنچه که در حوادث اخیر دیدیم؛ جشن جنبش بود با خشونتی الهی(!) از جمله اظهارات تاجیک در رابطه با آشوب‌های 70 روزه است.

***

نظام پیر شده یا شما؟!

برای آموختن سیاست؛ اصلاح‌طلبان را به فرانسه بفرستید!

رهنورد و شکاری با تشویق چه کسانی مُردند؟/ برای آموختن سیاست؛ اصلاح‌طلبان را به فرانسه بفرستید!

تقی آزادارمکی، جامعه‌شناسِ چپ مسلک در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، گفته است: جمهوری اسلامی همچنان در حال حرکت است و هنوز حس پیری را به خود منتقل نکرده، ولی از منظر گروه های بزرگی از جامعه همه شواهد موجود سیستم نشانه پیری است!

او می‌افزاید: جامعه به دلیل این حس پیری نسبت به سیستم پیدا کرده که هر کنشی که او (نظام) انجام می دهد را کنش مطلوبی قلمداد نمی کند در صورتی که در دوره جوانی، سیستم هر کاری که می کرد اکثریت جامعه یا سکوت می کردند یا از او حمایت می کردند به عنوان مثال در انتخابات دوره قبل، احمدی نژاد به لحاظ توانایی و نوع بیان هیچ وقت با صلاحیت تر از رئیسی نبود، ولی شاهدیم که حمایت بیشتری از احمدی نژاد و حمایت کمتری از رئیسی می کنند.[2]

*انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 رخ داد و بعد از گذشت بیش از 2 قرن، پشت سر گذاشتن چندین جمهوری و امپراطوری و تعویض قانون اساسی؛ فرانسوی‌ها هم‌اکنون در جمهوری پنجم خود قرار دارند اما هنوز کسی در فرانسه حاضر نیست بگوید انقلاب فرانسه پیر شده یا انقلاب به آخر خط رسیده است!

در واقع ارمکی حتی دانش‌های بدیهی سیاست را هم بلد نیست و نمی‌داند که 44 سالگی برای عمر یک نظام حکومتی و سیاسی حتی سن نوجوانی هم محسوب نمی‌شود.

ارمکی باور برساخته‌ی خود را به مردم تحمیل کرده و می‌گوید سیستم هرکاری می‌کند؛ مردم آنرا مطلوب قلمداد نمی‌کنند و این نشانه پیری است!

و اما منظور ارمکی از "جامعه" یعنی یک اقلیت کامنت‌گذار و توییتری و اینستاگرامی که جهانشان بر اساس توهم و دروغ بنیان گرفته است. اگر اراذل و اوباش نباشند...

وگرنه "مردم" با تعریف علمی آن همچنان به نظام اعتماد دارند. به این اعتبار که بر حجم سپرده‌هایشان در بانک‌ها افزوده می‌شود، میزان کمک‌های خیریه آنها به نهادهای امین حکومت افزایش سالیانه دارد، پرداخت مالیات از سوی جامعه همچنان ادامه دارد و در بعد اعتقادی هم کیست که تشییع میلیونی شهید سلیمانی بر دستان پر محبت و با ایمان اکثریت ایرانیان را ندیده باشد؟

اینکه آقای ارمکی و دوستان اصلاح‌طلب ایشان در کدام جهان برساخته‌ی هور قلیا زندگی می‌کنند که اینچنین واقعیت‌های ملموس را نمی‌بینند و یک اقلیت متوهم به شدت کوچک را به اکثریت نجیب و انقلابی مردم ایران ربط می‌دهند؛ از تأملاتی است که برای ریشه‌یابی اغتشاشات 70 روزه حتما بایستی به آن عنایت داشت.

ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم که امثال ارمکی و دوستان او در ستاد اصلاحات که اینچنین نظرات مغایر حقیقت می‌دهند پیر شده‌اند یا نظام جمهوری اسلامی ایران که در مقابل تکانه‌های داخلی و خارجی هرروز قوی‌تر و ماناتر می‌شود و هیچ نشانه‌ای از اضمحلال در او نیست؟!

***

اعتراض تحریم‌کنندگان انتخابات به "انسداد سیاسی"!

رهنورد و شکاری با تشویق چه کسانی مُردند؟/ برای آموختن سیاست؛ اصلاح‌طلبان را به فرانسه بفرستید!

محمد توسلی، فعال چپ و دبیر کل خودخوانده تشکل منحله نهضت آزادی به تازگی در یک توییت با اشاره تلویحی به بازداشت یک مجرم که شغل وکالت داشته است، نوشت:

"انسداد سیاسی در شرایطی رخ می‌دهد که نظام حاکم نه اراده‌ای برای اصلاح اوضاع داشته باشد و نه شنونده توصیه‌ها و اهل مشورت باشد. گویا تعداد بالای احکام اعدام و بازداشت‌ها و نیز زندانی کردن وکلای زندانیان، به این معناست که توجه به قانون و اجرای آن به کار حاکمیت بی‌قانون نمی‌آید!"

*اینکه چپ‌های ستادی طبقه زیستی یک مجرم را عاملی در تأیید یا ردّ جرم او می‌دانند از عجایبی است که تاریخ و عقلانیت با حیرت به نظاره آن نشسته‌اند!

به زعم اینان یک دانشجو یا یک وکیل؛ در صورتی که هم‌مسلک آنها باشد و با سرانگشت اشاره آنان به حرکت درآمده باشد؛ در صورت وقوع هر جرمی مجرم نیست و برخورد قانونی با او به منزله انسداد سیاسی و بی‌قانونی است.

این قاعده البته در بخش پیوستگی با اصلاحات وزن بیشتری دارد و یک محارب یا اوباش هم هنگامی که با سرانگشت اشاره چپ‌های ستادی حرکت کرده باشند نیز شامل این حمایت‌های عجیب و غریب خواهند شد.

ما قضاوت درباره این انگاره ذهنی ستاد اصلاحات را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

در بحث انسداد سیاسی باید دانست که این مفهوم یعنی یک حکومت (اغلب دیکتاتوری) عقل و عدالت و جمهور را یکسره به کناری نهاده و بی‌تفاوت به قانون؛ تماما بر مسیری که مد نظر رأس حکومت یا دیکتاتور است حرکت کند.

در این وضعیت نهادهای قانونی منحل می‌شوند،‌ قوه عدلیه توانایی عملگری بالذات ندارد و مسیرهای اعمال نظر مردم نیز بسته خواهد شد.

جالب است که وضعیت انسداد که شرح آن رفت در رفتارهای اصلاح‌طلبان ستادی نمود محرزی دارد و رفتارهایی مثل تحریم انتخابات، تشویق و تحریک به اغتشاش، ایجاد مانع در فرایندهای قضایی و کنار گذاشتن عقلانیت تماما از مظاهر انسداد سیاسی هستند که چپ‌های ستادی بصورتی کاملا اثبات شده در مسیر آن هستند.

مردم باید داوری کنند که وقتی سعید حجاریان پس از تحریم انتخابات 1400 توسط اصلاح‌طلبان گفت: "اصلاحات صندوق‌محور مُرد"[3]؛ آیا این به معنی سدسازی در مسیر سیاست از سوی چپ‌ها نبود؟!

***

1_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-587727

2_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-587788

3_ https://fararu.com/fa/news/493676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    10 54
    از نظر شما همه بدهستند الا اصولگرایان . عین کبک سرتان را زیر برف ببرید و واقعیات را نبینید.
    • سید IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      19 3
      تفکر تهوع آور اصلاح طلبی امتداد همان تفکر خیانت بار روشنفکری برخاسته از اندیشه فرنگ رفتگان در نهضت مشروطیت است که آن نیز به نوبه خود از آبشخور فراماسونی نشأت گرفته است!
    • SE ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      21 1
      اینکه رهنورد و شکاری و بسیاری دیگر با تشویق عوامل اصلاحات در داخل و خارمج جنایتکار شدند تا اصلاحات امتیاز کسب صلاحیت در عین بی صلاحیتی بگیرند بر هر کسی با اندکی تعقل آشکار میشود الا خود به خواب زده ها
    • SE ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      6 0
      اینکه رهنورد و شکاری و بسیاری دیگر با تشویق عوامل اصلاحات در داخل و خارمج جنایتکار شدند تا اصلاحات امتیاز کسب صلاحیت در عین بی صلاحیتی بگیرند بر هر کسی با اندکی تعقل آشکار میشود الا خود به خواب زده ها
    • ایران قوی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      19 1
      من طرف هیچ جنایی نیستم اما از اصلاح طلبان مزدور وطن فروشی چون تو نفرت دارم
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      6 0
      چرا پیچش میدی بحث سر احزاب سیاسی اصولگرا ویا اصلاح طلب نیست . بحث این است که تفکرات اصلاح طلبان برپایه انتفاع شخصی حزبی ودست وپازدن برای بقای سیاسی از هرطریق وبسیار خطرناک است .اصلاح طلبان برطبل بی قانونی وانسداد سیاسی می زنند وآن هن طبل توخالی ... اصلاح طلب یعنی هیچ ،پوچ نیهیلیسم پس اصرار براصلاح طلب نورز
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      5 1
      برای ما انقلابی ها معنا پیدا میکنن که اصولگرایان هم بخشی از جریان انقلاب هستن ما طرفدار اسلام امت اسلامی و رهبری و امام خمینی و پیروان امام حسین و امام زمان هستیم.اما غرب زده ها از لحاظ فکری از امت اسلامی دور و به آمریکا و انگلیس وابسته هستن.طرفدار پیامبر خدا بودن بهتره یا انگلیس و آمریکای استکبارگر.یا انقلابی هستی و طرفدار امت اسلامی یا غرب زده هستی و طرفدار آمریکا.
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      2 5
      فعلا که شما سرتون مثل زیر برفه توهمات شما وحساب دودوتا پنج تا تون هم غلط ازآب دراومده
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      17 2
      سرنگون باد اصلاح طلب دروغگوی خائن آشوب طلب قداره کش خیابانی قاتل
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      4 0
      مغلطه به پا نکنید تفکرات اصلاح طلبان سرطان سیاسی وبی قانونی سرنگون شود چنین تفکراتی پس از چندین قرن رشد فرهنگی برپایه انسان بودن اصلاح طلبان به عصر حجر برگشته اند بی قانونی روابط آزاد خیابانی شرب خمر مصرف دخانیات کثافت کاری کثافت کاری کثافت کاری
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      15 1
      اصلاح طلبان انقدر بی شرف وبی چشم ورو وخائن و کثیف هستند که هرچه از خیانت وجنایت ومردم فریبی این آشغالها بگی کم گفتی مرگ براصلاحات
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      11 1
      فعلا دل درد اصول گرایان را نگیر برو ببین اصلاح طلبان چه جنایتها پشت پرده که نکردند اخلاق صفر منفی بی نهایت ،مادی گرایان بی صفت ،گربه پیش این جماعت شرافت دارد ازبس که ؟؟؟
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      5 0
      تنها واقعیت اصلی و حقیقی کوچ روزانه بیش از 250 هزار انسان در دنیا به سوی قیامت و رستاخیز بزرگ میباشد که اربابان شما بدون اینکه کاری از دستشان براید کافرانه و مشرکانه هر روز برای مطامع پست دنیایشان با لطایف الحیلی چون فوتبال و شوتبال غافلتان میکنند والا که در ایران نباید شورش اشراف و پولدار ها و شهادت عجمیان ها برای برهنگی و هرزگی میدیدیم
    • FR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      6 0
      حالا اصولگرا یان را ول کن نظر خودت در باره مزخرفات اصلاح طلبان چیست ؟
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      8 0
      باند بازی و رانتخواری ویژگی بارز جریان اصلاح طلب هست.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 2
      فعلا که اصولگراها رکورد زدن
  • GB ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 1
    عکس و فیلمی درز نکنه
  • دانشجو IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    10 1
    تخریب وانتقاد همیشه ساده ترین موضوع بیان جهت افراد خود شیفته میباشد
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      5 0
      وطن فروش و خائن هم ساده ترین و همه فهم ترین توصیف از افسادطلبان است
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    3 16
    برای آزادی
    • برات خان IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      4 0
      آزادی بغل دیگه نه؟
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      2 0
      برای تو ازادی معنی ازادی چی میده ؟؟؟
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 1
      برات ... همه ، وسواس ذهنی تو رو ندارن .
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 1
      برات خان یه روانپزشک خوب برو
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 1
      برات خان ، اونی که میگی آزادی نمیخواد ،رضایت میخواد . تو ذوقی خوردی ناراحتی ؟
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 2
      برات ... مَغشله های ذهنیت سالم نیستا . مواطب خودت باش .
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    6 2
    مردم تکلیفشون با صندوق رای رو روشن کردن انارش هست که
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      1 1
      آمارش ...
  • سید IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    19 1
    تفکر تهوع آور اصلاح طلبی امتداد همان تفکر خیانت بار روشنفکری برخاسته از اندیشه فرنگ رفتگان در نهضت مشروطیت است که آن نیز به نوبه خود از آبشخور فراماسونی نشأت گرفته است!
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      1 2
      مالیخولیا باعث میشه تفکر طالبانی تکفیری جای اصلاحطلبی و پویایی را بگیره . مواظب خودت باش مبتلا نشی
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 2
      سید // امروز ۴ شنبه نیستا
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    اینکه آقای ارمکی و دوستان اصلاح‌طلب ایشان در کدام جهان برساخته‌ی هور قلیا زندگی می‌کنند که اینچنین واقعیت‌های ملموس را نمی‌بینند و یک اقلیت متوهم به شدت کوچک را به اکثریت نجیب و انقلابی مردم ایران ربط می‌دهند؛ از تأملاتی است که برای ریشه‌یابی اغتشاشات 70 روزه حتما بایستی به آن عنایت داشت. یک بار برای همیشه اگه این موجودات رو اعدام نمیکنن باید ببرن یه بیابون یا معدن زغال سنگ و ... خوش باشن
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    5 1
    مجید رهنورد قاتل است محسن شکاری لات قمه کش قداره کش خیابانی که ضرباتش منجر به قتل نشد نکنه اصلاح طلبان سوژه پیدا نکردند واسه تخریب دارند قاتلان وقداره کشان جنایتکار را تطهیر می کنند کثافت تر از اصلاح طلب دهن گشاد گاله دهان ندیدم
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    4 1
    اصلاح طلب با حقوقرهای نجومی بگیر
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    4 1
    شیخ فتنه اصلاحات کی اعدام می شود
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 2
      بعد از مرگ تو 😂
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    4 1
    یکی نیست دهن کثیف اصلاح طلبان رو ببنده تا جامعه رو بیشتر ازین به لجن نکشند
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 2
      خودت نون خورشون هستی و نمیدونی
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    5 0
    اصلاح طلب بی شرف مجید رهنورد قاتل است
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    6 0
    اصلاح طلب کودتاچی
  • سیدهادی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    6 1
    رفتار و گفتار اصلاح طلبان در این ایام دقیقأ مانند منافقان در سال‌های اول انقلاب است ، بدون شک این مزدوران اجنبی همان مسیری را طی میکنند که منافقین و ضد انقلاب طی کرد
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    برای اینکه روح و روان و‌جسم اصلاح طلب های تندرو و برخی از اعتدالیون بی تدبیر و اکثر لیبرال های بی وطن و تئوریسین های مرخوم شان که همگی در دل و قلب و ذهن و روح مردم مرده اند از رنج و عذاب دوزخی رهایی یابند. فاتحه بدون قل... می خوانیم.
  • اصواگرا IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 5
    همه بدن ، همه . ما خوبیم . یک ادم خوب عیر از من اسماوردید ، حرفم رو پسمیگیرم
  • نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    سلبریتی های تشنه ویزای آمریکا و کانادا با خط دهی به اغتشاشگران باعث شدند تا این افراد خشونت را در جامعه به اوج خود برسانند. اوج بی شرفی و پست فطرتی آنها جایی بود که لباس زیر یک زن را بی شرمانه بالای سر خود چرخاندند. اقداماتی که در هیچ جای دیگری در دنیا مشاهده نمی شود. قوه قضائیه باید بدون در نظر گرفتن رافت اسلامی همه این افراد و حامیان آنها را مجازات نماید.
  • ح ر IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    بدبختی اینجاست که مرده و زنده این اصلاح طلب ها هیچ خاصیتی جز نابودی آب و خاک ندارد و الا می شد این تن لش های مخرب را تبدیل به کود حیوانی کرد.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    افساد طلبان رو باید فرستاد جهنم چون اینها ادم بشو نیستند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    تشویق،تهییج،تطمیع،تخریب
  • FR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    3 0
    اصلاح طلبان دهانشان را که بار میکنند حال بهم زن هستند اوج ارتجاع را در این افراد تازه به دوران سیاست رسیده میبینیم …
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم با این حساب ۱_ آقای تاجیک برای سیر از هستن به سوی زیستن وزندگی معنوی دست خانم بچا را بگیرن توی خیابان لاله زار در کمک به جنبش تلاش کنند ۲_ کنش‌گر و فعال باشند نه منفعل و سعی کنند در حال جنبش عشق به زندگی را به دیگران انتقال دهند ؛ تا ققنوس از لانه نپریده ویک جنبش دیگری سر از تخم او بیرون نیامده ۳_ اگر پشیمان شدند خواستند در زندگی حیوانی یا همان بقول ایشان هستن ؛ بمانند این خلاف سیر تکاملی و جاودانگی ققنوس است هی ادامه بدند
  • حاج حسین IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    1 0
    اصلاح طلبان سالها پیش به انسداد سیاسی در عمل و اندیشه سیاسی رسیده اند. دست آویختنشان به هر حرکت خوب و بد به همین دلیل است. آنها هیچوقت در سیاست خلاقیت نداشته اند نظریه پردازی پیشکششان. تنها کسی از اینها که عاقلانه تصمیم به کناره گیری کرد زیدآبادی بود که این یبوست سیاسی و انسداد تئوریک را فهمید. وگرنه راسشان که همان راس فتنه است هم تلاش کرد بر موج جنبش فواحش سوار شود که نشان داد این جماعت از نظر عقلی هم در بن بست هستند‌.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      خوشم میاد ۳ ماه اینقدر به اصلاحطلبها بد و بیراه میکید
  • امیرعلی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    6 0
    تاجیک: کسانی که حوادث اخیر را اغتشاش می‌دانند کلبی مسلک هستند؛ توهین به یک ملت از بزرگان گرفته تا مسئولین و جامعه هشیار و معقول، آنهم با این حجم و گستاخی و در مقابل سکوت؟؟؟؟!!!!!! عجیب است. اما اینکه خود تاجیک با این کوه عزم و اعتقاد، چرا در فتنه اخیر وسط خیابان نبود نیز سوال است، می‌خواهد هزینه را از جیب و جان دیگران بدهد؟
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    4 0
    ارمکی مثل مورچه ای است که یک قطره آب دیدگفت دنیا راآب برد!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    الفتنه اشد من القتل تمام اغتشاشگران و یاریکنندگان آنها فعلا و قولا متهم و مجرمند و در قتل و تخریب و افت اقتصادی کشور و لطمات سیاسی و امنیتی و اجتماعی شریکند لعنت الله والملائکه علیهم
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 2
    اصلاح طلب اصول گرا دیگه خیلی وقت تموم شده ماجرا
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    والله اعصابمونو خرد میکنی بانقل گفته های منافقین
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    1 0
    لعنت بر تفکر اصلاح طلبی که تفکری بر پایه خیانت به وطن و غربزدگیست
  • FR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 2
    آنهایی که اینجا در مورد افرادی مثل روحانی را منبع فساد واختلاس و گرانی میدانند یا نادانند یا می دانند و اطلاعات غلط به مردم میدهند
  • سید فروزان CH ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    این آقای کرمکی که از انقلاب فرانسه میگوید ، گویا کور و کر است و فقطزبان دراز ، آقای کرمکی حاصل انقلاب فرانسه بعد از سیصد سال :انتقاد و‌مخالفت با رژیم اشغالگر کلا ممنوع و جریمه و بازداشت و ممنوع الکاری دارد ، انقلاب فرانسه هم گرفتار پارازیتهایی مثل چپ اصلاح طلب امروز ما شد و بورژوازی از در بیرون شده از پنجره برگشتند و حاصلش دادن کنترل مملکت به صهیونیستها (همان هدفی که طیف اصلاح طلب بدنبالش است
  • سید فروزان CH ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    4 0
    بانیان آشوب امثال تاجیک چرا بازداشت و محاکمه نمیشوند ؟؟؟؟ نقش این طیف در اغتشاشات بسیار بیشتر از آن جوان و نوجوان احمق گول خورده است ، در حقیقت لیدر اصلی اغتشاشات امثال تاجیک و عبدی و حجاریان و خاتمی هستن
  • سهراب IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    1 0
    حالا دیدی چرا نتانیاهو این اصلاح طلبان را سرمایه های اسرائیل در ایران می داند... عجیب تر اینکه خود این اصلاح طلبان غرب گدا وآمریکا ذلیل، هم گویا بدشان نیامده وهرگز آنرا انکار نکرده اند...
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      1 4
      نتانیاها ،خوب انداختتون به جون هم 🤣🤣🤣
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      اصلاح طلبها نمادفساداخلاقی ومماشا بااجرای دین داران درجامعه است
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 2
    شما اول رکورد رای خاتمی رو بشکونید بعد بیاید در مورد اصلاحطلبها نطر بدید 😅
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    دانشگاه ها را در یابید. امام راحل این همه هشدار داد در مورد دانشگاه. نسل آینده ایران این جا تربیت میشه
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    حمایت از خشونت طلبان ظلم به عابران کنار خیابان هست که میخواهند با امنیت تردد کنند
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    اصلاح طلب که توسط اوباش افساد طلب غصب شده بفرمایید افساد طلبان
  • علی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    تا زمانیکه جمعیت بزرگی از جامعه را نمیبینید اصلاحی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس