بورل: ذخایر نظامی اروپا به دلیل اوکراین به اتمام رسیده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که کشورهای عضو این اتحادیه به دلیل تامین سلاح جهت حمایت از اوکراین، ذخایر نظامی خود را به اتمام رسانده اند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که کشورهای عضو این اتحادیه به دلیل تامین تسلیحات جهت حمایت از اوکراین، ذخایر نظامی خود را تمام کرده اند.

بر اساس این گزارش، جوزف بوریل روز یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: این جنگ (جنگ اوکراین) به مثابه زنگ هشداری برای همه ما درباره توانمندی های نظامی بود. ما به اوکراین اسلحه دادیم اما متوجه شدیم که ذخایر نظامی ما به اتمام رسیده است.

گفتنی است که جوزف بورل چند روز پیش از این هشدار داده بود که ذخایر تسلیحات اروپا که به اوکراین ارسال می شود به اتمام رسیده است.

وی همچنین علت اتمام ذخایر تسلیحات اروپا را عدم تامین مناسب سرمایه برای صنایع نظامی اروپا طی سال های گذشته برشمرد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند.

این در حالی است که کاخ سفید روز یکشنبه مدعی شد که آمریکا خواهان گسترش جنگ در اوکراین و تشدید تنش‌ها میان مسکو و کی یف نیست.

در حالیکه جنگ اوکراین تا یک سالگی خود به اندازه چند ماه فاصله دارد، کاخ سفید امروز یکشنبه اعلام کرد که آمریکا به دنبال عملیات نظامی اوکراین در خاک روسیه نیست و کی یف را به این سمت سوق نمی‌دهد.

برغم جنگ افروزی‌های ادامه دار آمریکا در اوکراین، در بیانیه کاخ سفید ادعا می شود که تشدید درگیری نظامی در اوکراین در راستای منافع ایالات متحده آمریکا نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    خوب خوش بحال آمریکای جنگ افروز و کاسب خونریزی و جنگ ها... خوب خزانه هاش رو پر می کنه با فروش اسلحه و وام دادن به شماها و هزار و یک جور راه پول درآوردن... ولی خوب بدانید که اینهمه پول ها دستاوردی برای شما نخواهند داشت چون برکت و رحمت و نظر خداوند در آن نیست و باطل از بین رفتنی است گرچه ظاهرا زیاد باشد... مورچه هم فکر می کند سنگی که جلویش هست، کوه دماوند است ولی...
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    به به، وقتشه با کمک کرهٔ شمالی و ونزوئلا و اینا یه حمله کنیم اتحادیه اروپا و تصرف کنیم، احتمالأ الان همه پولاشونو دادن برای زمستون هيزم خریدن!!! خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    اتحادیه اروپا هنوز وارد جنگ نشده ذخایرش تمام شد؟ اروپا گدای پر مدعا از کار درامد؟
  • خسرو IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    این حرفا رو فقط برای جری کردن مسکو میزنن تا بدبخت رو تو مهلکه نگه دارنش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس