بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: نشست دیپلمات های ارشد این اتحادیه با محوریت بسته تحریمی جدید علیه روسیه بدون نتیجه به پایان رسیده است.

به گزارش مشرق، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ناکامی اعضای این اتحادیه در اتفاق نظر بر سر بسته تحریمی جدید علیه روسیه خبر داد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کرد که دیپلمات های ارشد این اتحادیه در نشست خود بروکسل بر سر بسته نهم تحریم ها علیه روسیه به توافق نرسیدند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز و پس از ورود به نشست شورای اتحادیه اروپا در سطح وزرای خارجه تاکید کرد که اختلاف نظرها میان اعضای این اتحادیه همچنان پابرجاست، بنابراین، مذاکرات آنها بر سر تحریم ها بسیار دشوار پیش بینی می شود.

دیپلمات ارشد اروپا تصریح کرد: نشست شورای اتحادیه اروپا بسیار طولانی و دشوار خواهد بود زیرا ایران را در دستور کار داریم، تحریم‌های روسیه، بسته نهم را در دستور کار داریم، هنوز به این نقطه نرسیدیم و هنوز این کار پایان نیافته است.

بورل ادامه داد: زمانی که من و رئیس کمیسیون [اورسولا فون در لاین] تحریم‌ها را اعلام می‌کنیم، تنها پیشنهادهارا اعلام می‌کنیم. بارها گفته‌ایم که این شورا اروپاست که در این باره تصمیم می‌گیرد و ۲۷ وزیر (عضو شورای اروپا) هر کدام رویکردهای متفاوتی دارند.

وی درباره چارچوب زمانی وضع تحریم های جدید روسیه گفت که شاید تا پایان امروز، اما برخی از موضوعات هنوز وجود دارد که باید [روی آنها] توافق حاصل شود. شاید هم فردا، اما نمی توان گفت که این کار آسان خواهد بود.

خبرگزاری تاس یادآور می شود که کمیسیون اروپا تاکید دارد که بسته تحریمی نهم روسیه باید حداکثر ۲۰۰ فرد، شرکت و سازمان از جمله سه بانک، مجتمع‌های نظامی-صنعتی، در کنار شرکت‌های انرژی و معدن این کشور را در برگیرد. اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد پخش برنامه های چهار شبکه تلویزیونی روسیه را در خاک خود ممنوع کند.

کمیسیون اروپا تا زمان تصویب تحریم های مورد بحث روسیه، نام این شرکت ها را فاش نخواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس