کد خبر 1444933
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
اروپا از پناهندگان اوکراینی خسته شد

کشورهای اروپایی تصویب قانونی برای مبارزه با مهاجران غیرقانونی اوکراین را آغاز کرده اند.

به گزارش مشرق، امی کازمین، سام فلمینگ و رافائل میندر ستون نویسان «فایننشال تایمز» نوشتند که اروپا از پذیرش پناهجویان از اوکراین خسته شده است. این قاره تصویب قانون برای مبارزه با مهاجران غیرقانونی را آغاز کرده است و برای موج جدید آن‌ها در زمستان امسال آماده می‌شود.

آن‌ها در این مقاله نوشتند: تعداد پناهندگان از اوکراین و سایر کشورهای به این قاره قابل توجه است. در فاصله زمانی بین ژانویه و سپتامبر، اوکراینی‌ها ۴.۴ میلیون درخواست برای پناهندگی موقت در اتحادیه اروپا ثبت کردند، اگرچه انتظار می‌رود صدها هزار نفر قبلاً به کشور خود بازگشته باشند.

کشورهایی مانند ایتالیا، تحت ریاست دولت جدید جورجی ملونی، خواستار اقدامات سختگیرانه‌تر برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی هستند.کارشناسان در این خصوص اعالم کردند که علیرغم اینکه در ماه‌های اول پس از آغاز درگیری، اروپایی‌ها به گرمی از پناهندگان اوکراینی استقبال کردند، اما اکنون به دلیل افزایش تورم و کاهش بودجه، برخورد کشورهای اروپایی نسبت به آن‌ها سردتر شده است.

بسیاری از برنامه‌های دولتی کشورهای مختلف این قاره برای حمایت از مهاجران دیگر نمی‌توانند با تعداد زیاد آن‌ها به ویژه در شهرهای بزرگ که همچنان رو به افزایش است، مقابله کنند. نویسندگان این مقاله تاکید کردند که در آلمان برای حل این مشکل گزینه توزیع پناهندگان در سراسر اروپا را ارائه می‌دهند.

اتفاقاتی که در سال‌های اخیر افتاده جنگ و اختلافات سیاسی میان قدرت‌های بزرگ موجب شده که موج پناهندگان به طور چشمگیری افزایش یابد. در یک سال گذشته درگیری‌ها نظامی روسیه و اوکراین و فرار بیش از ۵ میلیون نفر از این کشور رفتارهای متناقض اروپاییان در قبال مهاجران را بیش از پیش آشکار کرده است و نگاه گزینشی آنان در مواجهه با پناهجویان و انتخاب آن‌ها براساس کشوری که از آن فرار کرده اند، مذهب و تعلق قومی قبیله‌ای را بیش از پیش آشکار کرده است.

غربی‌ها گرچه در ظاهر بسیار تلاش کردند خود را از طرفداران قانون پناهندگی نشان دهند و در برخی موارد با بازی‌های سیاسی این طور القا کنند که آغوششان برای همیشه به روی آنانی که مورد ظلم و ستم قرار گرفته و مجبور به ترک وطن شده اند همیشه باز است، اما زمانی که پای عمل به میان آمده است رفتاری متفاوت از این به اصطلاح باور خود به نمایش گذاشته اند. آن‌ها در انتخاب پناهندگان و حمایت از آن‌ها گزینه‌های پناهنده خوب و پناهنده بد دارند که در شرایط سختی که برخی مهاجران نیاز به حمایت کشور میزبان دارند با آن مواجه می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس