کد خبر 1479684
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
تشدید بی‌سابقه بحران ورود مهاجران به ایتالیا

رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند بحران ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور در سه روز گذشته تشدید شده و تنها در این مدت بیش از ۳۰۰۰ مهاجر غیرقانونی وارد ایتالیا شده‌اند.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی در سه روز گذشته بیش از ۳۰۰۰ مهاجر غیرقانونی از طریق دریای مدیترانه وارد خاک ایتالیا شده و بیش از پیش به بحران ناشی از ورود این مهاجران دامن زده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «دیلی نیوز»، ورود این مهاجران فشارها را بر گارد ساحلی ایتالیا که در این مدت چندین قایق سرگردان را در مرکز دریای مدیترانه نجات داد تشدید کرده است. از سوی دیگر دولت «جورجیا ملونی»، نخست وزیر راست افراطی ایتالیا در حال بررسی تدابیری برای سختگیری بیشتر نسبت به مهاجرت در قوانین این کشور است.

گارد ساحلی ایتالیا روز دوشنبه در دو عملیات طولانی و پیچیده اقدام به رهگیری دو کشتی حامل۸۰۰ و ۴۰۰ نفر در آبهای نزدیک به مناطق سیسیل و کالابریا کرد. این تعداد علاوه بر حدود ۲۰۰۰ مهاجر غیرقانونی دیگر است که ایتالیا در عملیاتهای دیگری که از جمعه به اجرا در آورد نجات داد.

موج بحران ساز قبلی ورود مهاجران غیرقانونی به ایتالیا مربوط به اواخر ماه مارس است که در جریان آن بیش از ۶۵۰۰ مهاجر اهل آسیا و آفریقا در عرض مدت پنج روز به ساحل ایتالیا رسیدند.

این رقم برابر با تعداد مهاجرانی است که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به منطقه «آپنینز» ایتالیا وارد شده‌اند.

از ابتدای سال جاری میلادی، موج ورود مهاجران غیرقانونی به ایتالیا بیش از چهار برابر شده و در این مدت تاکنون حدود ۳۰۰۰۰ تن از این مهاجران وارد این کشور شده‌اند.

جزیره «لامپدوسا» بیش از مناطق دیگر ایتالیا تحت فشار قرار گرفته و بیش از ۱۸۰۰ تن از مهاجران نجات یافته در دریای مدیترانه در آنجا در یک مرکز محلی اسکان موقت مهاجران که تنها ظرفیت ۴۰۰ نفر را دارد مستقر شده‌اند. حدود ۴۰۰ مهاجر دیگر که توسط امدادرسان‌های ایتالیا نجات پیدا کردند هم اکنون در چند کشتی در دریای یونان اسکان داده شده‌اند. کارشناسان دلیل این افزایش چشمگیر موج ورود مهاجران به ایتالیا را تشدید بحران سیاسی داخلی در تونس و ادامه بی‌ثباتی در لیبی دانسته‌اند.

ایتالیا خواستار کمک اتحادیه اروپا به خود در حل بحران ورود مهاجران غیرقانونی شده و برای تشکیل یک ماموریت دریایی در دریای مدیترانه و کمک فعال به تثبیت وضعیت در شمال آفریقا درخواست داده است.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در ماه مارس با انتقاد از متحدان کشورش در اتحادیه اروپا گفت:‌ «ایتالیا برای آنکه مهاجران را در دریای مدیترانه نجات دهد تنها به حال خود رها شده است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    مهاجران اغلب افراد مشکل سازند و ایتالیا نباید انها را نجات میداد.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    بیاریدشون ایران ما مهمان نوازیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس