اتحادیه اروپا از همه نوع باج خواهی علیه مجارستان استفاده می کند

وزیر امور خارجه مجارستان بر لزوم آمادگی کشورش برای مقابله با حملات اتحادیه اروپا از طریق استفاده از باج‌خواهی مالی و سیاسی تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان گفت که کشورش باید برای حملات خطرناک اتحادیه اروپا آماده باشد، زیرا «بروکسل و ماشین تبلیغاتی لیبرال» در ابزار خود گزینشی نیستند و از انواع باج‌گیری علیه بوداپست استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه مجارستان در کنفرانس همبستگی مدنی گفت: عملاً هیچ نوع باج‌گیری وجود ندارد که بروکسل علیه مجارستان به آن متوسل نشده باشد. ما همیشه مورد حمله شدید قرار می گرفتیم، اما در نهایت همیشه حق با ما بوده است.

وی ادامه داد: البته در مرحله آینده باید خود را برای حملات خطرناک آماده کنیم. واضح است که بروکسل و ماشین تبلیغاتی لیبرال بین المللی ابزارها علیه ما را گزینشی انتخاب نخواهند کرد و از هر راهی برای اخاذی، باج گیری سیاسی، انتشار تبلیغات نادرست و اکاذیب استفاده خواهند کرد.

سیارتو تصریح کرد: در طول ۱۲ سال گذشته، سیاست ضد بحران بوداپست هرگز در «مدار اصلی» اتحادیه اروپا نبوده، اما همیشه موفق بوده است. مجارستان زمانی که از آن خواسته شد مهاجران را بپذیرد، دیوارهایی در مرز جنوبی ایجاد کرد؛ زمانی که اتحادیه اروپا منتظر واکسن های ساخت غرب بود، واکسن های "کووید -۱۹" را از روسیه و چین خریداری کرد و اکنون خواستار راه حلی صلح آمیز برای درگیری در اوکراین است.

وزیر امور خارجه مجارستان در پایان سخنانش هدف بوداپست را اجتناب از رکود در زمانی دانست که بحران انرژی در مقیاسی بی سابقه در اروپا به وجود آمده است.

گفتنی است که در ۳۰ نوامبر، کمیسیون اروپا توصیه کرد ۱۳ میلیارد یورو (۱۳.۴۸ میلیارد دلار) از بودجه اتحادیه اروپا به مجارستان مسدود شود، به این بهانه که بوداپست به تعهدات خود برای حمایت از حاکمیت قانون اروپا عمل نمی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    درود بر سیاست مداران آگاه و شجاع مجارستان
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      ناراحتی بیا آسیا تا کسی ازت باج نخواد!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس