اتحادیه اروپا درباره سقف قیمت خرید گاز از روسیه به توافق رسید

منابع خبری از توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص سقف قیمت خرید گاز از روسیه به مبلغ ۱۸۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت خبر می دهند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع آگاه در اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا به توافقی سیاسی در مورد سقف قیمت خزید گاز از روسیه به عنوان بخشی از مکانیسم اصلاح بازار رسیده اند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این توافق قرار است از ۲۵ فوریه سال آتی میلادی (سال ۲۰۲۳) اجرایی شود.

به گزارش رویترز، وزرای اتحادیه اروپا بر سر سقف قیمت خزید گاز طبیعی از روسیه به مبلغ ۱۸۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت (MWh) توافق کردند.

این در حالیست که «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان ساعاتی پیش در سخنانی اعلام کرده بود: مجارستان، آلمان و ۷ کشور دیگر اتحادیه اروپا با تعیین سقف قیمت بر گاز روسیه مخالف هستند؛ اما از حمایت کافی برای جلوگیری از ارائه این پیشنهاد (در بروکسل) برخودردار نیستند. وزرای انرژی اتحادیه اروپا در بروکسل در تلاش برای اعمال سقف قیمت ها علیرغم درخواست ها علیه آن از سوی بازیگران بزرگی از قبیل آلمان هستند؛ زیرا بیم آن را دارند که سقف قیمتی بر نفت روسیه ممکن است بازارهای انرژی اتحادیه اروپا را متلاطم کند.

مطابق با اعلام «پیتر سیارتو»، برخی از کشورها خواستار پایین آوردن سقف قیمت هستند؛ در حالی که کشورهای دیگر می گویند که چنین اقدامی باعث ایجاد تلاطم در بازارهای انرژی خواهد شد.

تحریم بهانه کشورهای غربی در قبال جنگ اوکراین با روسیه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس