نقشه سرنگونی رئیس جمهوری مجارستان با کمک مالی جرج سوروس

دولت روسیه می‌گوید که آمریکا و اروپا برای مقابله با موضع مجارستان در مخالفت با تحریم‌های ضدروسی دست به اقدامات براندازنه و کمک به مخالفین این کشور برای انجام انقلاب رنگی زده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، روسیه می‌گوید نهادهای آمریکایی با روش‌های مختلف  برای سرنگونی ویکتور اوربان نخست وزیر فعلی کشور مجارستان تلاش می‌کنند و اسناد نشان می‌دهد بودجه‌های کلانی برای این کار اختصاص داده‌اند.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان بارها در مقابل سیاست‌های ضدروسی غرب برای تحریم روسیه مقاومت کرده است. این کشور به صراحت اعلام کرده از تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه روسیه به خاطر تضمین اقتصادش حمایت نخواهد کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی گفت که واشنگتن به احزاب مخالف اوربان مقدار قابل توجهی بودجه اختصاص داده است. اسنادی که توسط روزنامه ماگیار مجارستان منتشر شد، نشان داده است که آمریکا میلیون‌ها دلار به احزاب چپ لیبرال مخالف اوربان کمک مالی کرده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه مجارستانی، بنیاد دموکراسی واشنگتن به مخالفان نخست وزیر در مقاطع مختلف کمک مالی کرده است و به طور تنگاتنگ با جرج سوروس میلیاردر معروف مجارستانی الاصل ارتباط داشته است.

زاخارووا همچنین یادآور شد که اتحادیه اروپا نیز از موضع مستقل بوداپست ناراضی است و مجارستان را به جریمه و تحریم تهدید می‌کند.

بوداپست بارها هشدار داده است که تصمیم اتحادیه اروپا برای ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف منجر به فروپاشی اقتصاد این اتحادیه خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    باز هم نقشه قدیمی کمک گرفتن از جاهلان وطنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس