علی ربیعی

علی ربیعی، فعال چپ و سخنگوی دولت اعتدال که پیش از این گفته بود: "صدای خیابان ترسناک نیست" به تازگی اذعان کرد که شاید خیابان‌ها خون‌آلود هم بشود!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"رفراندوم تشییع حاج‌قاسم" و مشکل جریان چپ

دستور "بانیان آشوب" برای به خیابان کشاندن کودکان!/ رفراندوم تشییع حاج‌قاسم و مشکل جریان چپ

محمود میرلوحی، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران که پیش از این با شکایت قالیباف به حبس و شلّاق محکوم شده بود؛ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد، گفته است:

"اخیرا تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب با آقای اژه‌ای و آقای شمخانی دیدارهایی داشتند. بالاخره مشخص شود اگر صحبتی بوده نتایج‌شان چه بود؟ مقامات نتایج‌شان را مطرح کنند، نشست‌های گسترده‌تری با دبیران کل احزاب و چهره‌های سرشناس و کسانی که در جامعه مقبولیت داشتند برقرار کنند. به طور مثال آقای روحانی دیدارهایی با مطبوعات، شخصیت‌ها و هنرمندان داشت. اینها باید شکل بگیرد و گفت وگوها شروع شود. اینها از مقدمات بحث گفتگو است که متاسفانه در دهه اخیر همواره انکار شد و حاکمیت همواره احساس کرد مردم همراه هستند. بعد از شهادت سردار سلیمانی و حضور آن جمعیت باعث احساس بی‌نیازی شد که همه این موارد مؤید سیاست‌ها و برنامه‌های آقایان است که نتیجه آن را امروز می‌بینیم."

او همچنین با اشاره به دیدار اخیر برخی چهره‌های اصلاح‌طلب با آقایان شمخانی و اژه‌ای تصریح می‌کند: دوستان رفتند به آقایان بگویند که با انکار مشکلات نمی‌شود حکمرانی کرد و مسائل حکمرانی کشور دچار مشکلات جدی است. بحران‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، روابط عاطفی و مسائل اقشار مختلف عمیق‌تر از حرفی است که مرتب به خارج نسبت داده شود.[1]

*از صحبت‌های میرلوحی پیداست که حضور میلیونی مردم ایران در تشییع شهید حاج‌قاسم سلیمانی؛ رفراندوم ناخواسته و البته پیروزی بوده که اصلاح‌طلبان را وادار به کنایه و طعنه کرده است.

ضمن اینکه این رفراندوم طبعا چپ‌های مدعی رفراندوم را دچار گزاره‌های تعارض نیز می‌کند.

گزاره‌های تعارضی از جمله آنکه آنها اگرچه می‌دانند برگزاری رفراندوم برای اصل نظام غیر ممکن است اما در فرض محال نیز نیک می‌دانند که آن جمعیت در صحنه، اکثریتی و میلیونی حامیان نظام که به تشییع پیکر سردارشان آمده بودند؛ همانند عصای موسای کلیم(ع) مدعیان قلیل و مخالف نظام را محو خواهند کرد.

ماجرای اغتشاشات نیز بر خلاف طعنه میرلوحی؛ اثر هیچ چیز نیست و بلکه یک پروژه بی‌اهمیت و بی‌تأثیر اما از پیش طراحی شده توسط دشمن و ایادی داخلی او بود که مادام که "بانیان آشوب" زیر ضربه امنیتی و تبیینی قرار نگیرند؛ همچنان خطر بروز دارد و هدفش نیز ایجاد "فتنه اقتصادی" و معارضه با اصل نظام است.

 

***

"لکّه‌های خون" بر دامن علی ربیعی

آقای خیابان "خطر خیابان" را پذیرفت!

دستور "بانیان آشوب" برای به خیابان کشاندن کودکان!/ رفراندوم تشییع حاج‌قاسم و مشکل جریان چپ

علی ربیعی، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی دولت اصلاحات که پیش از این نوشته بود: "صدای خیابان ترسناک نیست"! طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه اطلاعات نوشته است: متاسفانه شنیده می‌شود برخی افراد، اصلاح و متعادل سازی را به معنای عقب‌نشینی قلمداد کرده و مدعی هستند که عقب‌نشینی یعنی تا به ناکجا عقب رفتن که البته به نظرم نظریه‌ای غلط بوده و دامی بیش نیست.

او با بیان اینکه واقعیت عریان شده تغییرات نسلی و ارزش‌ها در کف خیابانها به خوبی قابل مشاهده است، می‌نویسد: متناسب کردن سیاست‌های اجتماعی_فرهنگی با تغییرات ارزشی نه تنها عقب‌نشینی نیست بلکه حرکتی رو به جلو به شمار می‌رود.

ربیعی در ادامه تصریح می‌کند: ما با جامعه‌ای ناآرام بدون واسطه _که خود این وضعیت معلول سیاست‌های نادرست میانجی‌زدا در گذشته می‌باشد_ روبرو هستیم. مسأله اینجاست که جامعه معترض سیال را چگونه می‌توان در یک منطق تعاملی و گفتگویی، در مسیری درست قرار داد. به نظر می‌رسد حضور جریان‌ها و افراد اثرگذار اجتماعی و مستقل که در درون و برای این سرزمین، گفته، نوشته و هزینه داده‌اند، می‌توانند چنین نقشی را ایفا کنند. لازمه این فرایند، شنیده شدن، بهم‌پیوستن و جهت دادن این صداهای مصلحانه است که تحقق این مهم، هوشمندی و پذیرش توسط ساخت قدرت را می‌طلبد.

او سپس با اشاره به اعزام هیئت‌های گفت‌وگوی سیاسی شورای انقلاب به برخی شهرهای کردستان در عنفوان انقلاب اسلامی بعنوان شاهد مثال خود، می‌افزاید: نگرانی اصلی، نه از خواسته‌ها در اعتراضات بلکه در فرموله‌کردن‌هایی است که هر روز به شکاف‌ها و خشونت‌های بیشتر منجر می‌شود.

در بخش دیگری از یادداشت ربیعی می‌خوانیم:

"عامل سومی هست که بر روی صدای مردم صداگذاری کرده و شعار خوب زندگی‌خواهی را با خشونت‌های زندگی‌زدا جابجا می‌کند. سرزمین‌مان در خاورمیانه، منطقه‌ای پر از منفعت برای قدرت‌های جهانی است. من با همه تجربه و وجودم حس می‌کنم عامل سوم که به نظر من ترکیبی از برخی دولت‌های عرب منطقه، ایران‌ستیزان و همچنین طالبان به دست گرفتن قدرت با هر روشی (حتی مسلحانه) است شکل گرفته‌ که نمی‌خواهند اجازه دهند مسائل ایران در درون ایران به سامان رسیده و افق گشایی صورت گیرد. خونین کردن خیابان‌ها و هدف گرفتن هرگونه امکان شکل‌گیری وسط‌ها و میانجی‌ها در همین راستاست."[2]

*درباره یادداشت ربیعی گفتنی‌هایی هست که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

یکم_ عجبا که فردی که می‌گفت صدای خیابان ترسناک نیست و به هشدار عقلا درباره خطرناک بودن دعوت به خیابان گوش نمی‌داد؛ اکنون پذیرفته که هدف دشمن خونین کردن خیابان‌هاست!

آیا آقای ربیعی نقش خود و دوستانش را در قمار کردن جان افراد فریب‌خورده در خیابان‌ها بر سر مطالبات هیچ و پوچ می‌پذیرد؟

یا احیانا فریب‌خوردگانی که با تشویق‌های امثال ربیعی به خیابان شتافتند را شهید می‌پندارد؟

دوم_ پس از عقلانیت؛ "گفتگو" گزینه اول تفکر شیعی و نخستین راه حل مشکل در مقولات اجتماعی است.

لکن فردی که خود را به خواب زده است با هیچ گفت‌وگویی از خواب برنمی‌خیزد و تکان دادنش لازم و ضروری است.

از طرفی مسئله حجاب با مسائلی مثل برجام تفاوت دارد و این دو یکی نیستند!

مسئله برجام ابواب مختلفی داشت و فهم قدر متیقّن آن برای همه میسور نبود.

اما فهم اینکه حجاب، ضرورت دین و لازمه اجتماع در حکومت دینی است؛ پس از 43 سال تبیین که سخت نیست! (همانطور که فهم جرم بودن حمل سلاح سرد و حرمت شراب‌فروشی سخت نیست)

ضمن آنکه اساسا در کجای دنیا هنگامی که عده‌ای در کف خیابان مطالبه زیر پا گذاشتن قانون را دارند؛ با آنها گفت‌وگو می‌شود؟

پس گفت‌وگو پیش‌شرط‌هایی دارد که ربیعی هیچ اشاره‌ای به آنها ندارد.

در بحث تیم‌های گفت‌وگوی صدر انقلاب نیز انتظار بود آقای ربیعی نتیجه این گفت‌وگوها را هم برای مردم شرح می‌داد تا نسل‌های جدید بدانند پاوه با گفت‌وگو آزاد شد یا با گزینه مسلحانه و مقاومت و چرا کاوه و بروجردی و وصالی و بقیه در انتهای این بحث‌ها و با شروع توطئه در کردستان به شهادت رسیدند؟

سوم_ عقب‌نشینی عقلانی و اصلاح همواره خوب است.

اما هیچ عقلی عقب‌نشینی از قانون رسمی کشور که مورد تأیید عقلانیت است و یا تجدیدنظر در باورهای شرع مقدس را تأیید نمی‌کند.

اینکه چرا علی ربیعی وارد شبهه‌پراکنی در قبال عقلانیت‌های بدیهی شده؛ سؤالیست که باید مورد تأمل قرار گیرد.

***

حامیان حزبی سگ و فحش و قمه خواستار "اعتراض خیابانی کودکان" شدند

دستور "بانیان آشوب" برای به خیابان کشاندن کودکان!

دستور "بانیان آشوب" برای به خیابان کشاندن کودکان!/ رفراندوم تشییع حاج‌قاسم و مشکل جریان چپ

"امتداد"، ارگان رسانه‌ای حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت اخیراً در یادداشتی خواستار زمینه‌سازی برای حضور کودکان در اغتشاشات خیابانی شد!

در این گزارش که می‌گوید کودکان طبق پیمان‌نامه حقوق کودک از حق اعتراض برخوردارند؛ با تأکید بر ظرفیت بودن کودکان بعنوان جزئی از نیروهای مؤثر اجتماعی (بخوانید اغتشاش) آمده است: به باور بسیاری از صاحبنظران، جنبش‌های اجتماعی باید ضمن ایجاد ظرفیت‌های لازم برای کنشگری فعالانه و اثربخش که خود می‌تواند عامل افزایش امیدواری، همبستگی و پویایی گروههای مختلف اجتماعی باشد؛ بر لزوم کنشگری آگاهانه و استفاده از تکنیک‌های خود مراقبتی برای کاهش آثار و تبعات روانی ناشی از احتمال قرار گرفتن در معرض برخوردهای محدودکننده تاکید کنند و استراتژی‌هایی برای افزایش سطح امنیت روانی همه گروههای اجتماعی به خصوص «کودکان» که طبق پیمان‌نامه حقوق کودک از حق اعتراض برخوردارند، داشته باشند.

در ادامه مطلب مذکور همچنین می‌خوانیم:

" تاکنون گزارش رسمی در خصوص گستره این برخوردها، کمیت و کیفیت آن منتشر نشده اما گزارشهای متعددی نشان می‌دهد که دهها تن از کودکان و نوجوانان در نتیجه مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در این اعتراضات جان باخته‌ و یا مورد بازداشت، ضرب و شتم، تحقیر، تنبیه و افزایش احساس ناامنی قرار گرفته‌اند. همچنین گفت وگوهای پراکنده انجام شده با سه گروه والدین، فعالان حقوق کودک و معلمان مدارس حاکی از آن است که کودکان و نوجوانان در کنار احساس همبستگی و هیجانی که در نتیجه مشارکت در یک فرآیند جمعی تجربه می‌کنند، ممکن است در نتیجه مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در وقایع اخیر در معرض مخاطرات زیر قرار گیرند. از جمله؛
1_ضرب و شتم، تحقیر، آزار، بازداشت، زندان، انتقال به مراکز اصلاح و تربیت و اخذ تعهد اجباری در جریان سرکوب
2_افزایش کنترل و نظارت در برخی مدارس
3_افزایش احساس ناامنی و اختلالات رفتاری در نتیجه دیدن صحنه‌ها و وقایع خشونت‌آمیز [+]

*حقیقتا این سطح از بدخواهی و سوء استفاده، شاید برای دشمن خارجی مردم ایران هم مسدود باشد...

"ابزار سازی از کودکان" و به مسلخ کشاندن اطفال صرفا از حزبی برمی‌آمد که دبیر کل آن شهره به سگ‌بازی است و ارکانش یا انتخابات را تحریم می‌کنند و یا در حمایت از بی‌قانونی و رواج اباحه‌گری قلم می‌فرسایند.

تباهی موجود در خواسته‌ی ارگان رسانه‌ای حزب اتحاد ملت برای به خیابان کشاندن کودکان در طرح‌های خون‌آلود ستاد اصلاحات را شاید در وادی قلم و کاغذ هم نتوان نوشت و این صرفا "جهاد تبیین" و افشاگری در تریبون‌ها و منابر است که می‌تواند عمق سیاهی و خباثت این خواسته را عیان کند.

جالب است که همزمان با انتشار همین مطلب بود که علی ربیعی در روزنامه اطلاعات از "خونین بودن خیابان‌ها" گفت.

سکوت رجال اصلاح‌طلب در قبال خواسته شریرانه حزب اتحاد ملت برای به خیابان کشاندن کودکان مصداق اتمّ همراهی با این حرکت رذیلانه و بیانگر علاقه چپ‌های ستادی به سوء استفاده از کودکان و سنگر گرفتن پشت آنهاست.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1575293

2_ https://www.ettelaat.com/archives/657442#gsc.tab=0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    7 24
    اگر ترسی از رفراندوم ندارندبرگزار کنند
    • سید IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      14 3
      خیلی هم پیشنهاد خوبی است! ابتدا از مخالفین و براندازان می خواهیم یک به یک خود را در معرض همه پرسی قرار دهند تا معلوم شود هر یک چه اندازه مورد پسند و اقبال ملت قرار دارند! اگر از همه پرسی نمی ترسند!!!!!
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      14 4
      توروخدایکی این بیهمه چیزای استفراغی رو جمع کنه.درضمن اقای رفراندوم،درسال۵۷ و۵۸رفراندوم برگزارشد.ودرحال حاضرباحضورحداکثری مردم فهیم وولایتمداردر۱۳ابان وهمچنین انشااله در۲۲بهمن رفراندوم راب مناظره بنشین.تااون موقع لطفاسکوت اختیارکن.
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      11 3
      مرگ برزامبی های تخریب گروقاتل وفحاش ولنگارگرا
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      12 1
      شما هم یه کلمه یاد گرفتی رفراندوم رفراندوم. بر از اربابات بن سلمان و انگلیس بخواه که تو کشورشون یه بار حداقل یکبار رفراندوم برگزار کنن
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      10 1
      اصلا موضوعیت رفراندوم این نیست. اینقدر بی سواد نباشید!! رفراندوم برای یک اصل مورد اختلاف در قانون اساسی هست مثلا اصلاح قانون انتخابات، پارلمانی شدن ساختار یا تغییر یک قانون دیگه. هیچ حکومتی در هیچ جای دنیا در هیچ زمانی خودش رو به رفراندوم نمیزاره! رفراندوم یک حکومت انقلاب هست
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      8 1
      فرض کنیم رفراندوم شد و 85 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادن. والله شماها قبول نمی کنید و زیرش میزنید.اگه زدین زیرش و گفتین تقلب شده چی؟ شما دروغگوها زیربار نتیجه رفراندوم میرین؟!!!!!!! مثل سال 88 که زدین زیر انتخابات و 12 میلیون رای کمتر رو انکار کردین؟
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      9 1
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و فرهنگ دینی مردم آوردند که مغول ها نیاوردند ربیعی بهتره سکوت کنه.
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      6 0
      اون اربابته که از رفراندوم ترس داره. ما 3 بار برای جمهوری اسلامی رفراندوم برگزار کردیم. بار اول در فروردین 58 برای تشکیل حکومت جمهوری اسلامی. بار دوم برای قانون اساسی این جمهوری و بار سوم برای اصلاحیه قانون اساسی. همش با رای بالای مردم بوده. حالا به ارباب آمریکایی ت بگو مردم آمریکا حکومت آمریکارو نماینده فقط 1 درصد از مردم آمریکا میدونن (جنبش 99 درصدی). حتما تو آمریکا باید رفراندوم برگزار بشه. به ارباب انگلیسی ت هم بگو اول یه قانون اساسی برای انگلیس بنویسن بعد برن سراغ رفراندوم.چون اربابت انگلیس اصلا قانون اساسی نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      5 0
      اون اربابته که از رفراندوم ترس داره. ما 3 بار برای جمهوری اسلامی رفراندوم برگزار کردیم. بار اول در فروردین 58 برای تشکیل حکومت جمهوری اسلامی. بار دوم برای قانون اساسی این جمهوری و بار سوم برای اصلاحیه قانون اساسی. همش با رای بالای مردم بوده. حالا به ارباب آمریکایی ت بگو مردم آمریکا حکومت آمریکارو نماینده فقط 1 درصد از مردم آمریکا میدونن (جنبش 99 درصدی). حتما تو آمریکا باید رفراندوم برگزار بشه. به ارباب انگلیسی ت هم بگو اول یه قانون اساسی برای انگلیس بنویسن بعد برن سراغ رفراندوم.چون اربابت انگلیس اصلا قانون اساسی نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      2 0
      اگه رفراندوم رو از امثال شماها بگیرند دیگه چیزی برای گفتند ندارید. مثل اینه که به یکی که گشنه است عوض این که براش غذا تهیه کنی همش بهش عکس و فیلم غذا نشون بدی. راه حل شما برای حل مشکلات مثل نشون دادن عکس و فیلم غذاست. اگه راست میگید مشکل غذای طرف رو حل کنید.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      5 1
      باشه.قبول. هروقت تونستین 5000 نفر رو تو خیابون بیارین ما رفراندوم میذاریم. با 20 نفر وحشی کوکتل بدست و آتش افروز و سلاخ که نمیشه درخواست رفراندوم داد جیگر.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      3 0
      چه مزدور وظیفه شناسی هستی. هی این کامنت رو میدی. جیره تو به دلار میگیری یا به بیت کوین یا پوند انگلیس؟
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      4 0
      هروقت آمریکا و انگلیس و فرانسه و اسرائیل و عربستان رفراندوم برگزار کردن فرداش ما هم برگزار می کنیم. از 70 سال تا 230 ساله بدون رفراندوم دارن حکومت می کنن و خون مردم رو میریزن. ایران که برای جمهوری اسلامی تا حالا 3 بار رفراندوم گذاشته. (بجای این حرفا بفکر مهاجرت به یکی از دشمنان انگلوساکسون ایران باش- آمریکا یا انگلیس یا کانادا و استرالیا یا نیوزلند. اونجا بساط بزن و برقص و ... براهه)
    • SE ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      1 1
      بچه جون! هیچ حکومتی در دنیا مقبولیت خود را به رای نگذاشته بجز جمهوری اسلامی ایران در ابتدای تاسیس خود در فرروردین 1357 که با رای بالی 99 درصد توسط ملت تایید شد و قرار نیست با درخواست هر ننه قمری دوباره رفراندم برگذار کند.
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      1 0
      اول محاکمه بعد از اینکه عامل مشکل حذف شد دلیلی برای نارضایتی به اون صورت نمیبینیم مگر نادانان و یا رانتخوارا به صورت عمده خواستار براندازیند
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      1 0
      آقای نماینده مهاباد شانس آوردی روحانی رییس جمهور نیست و الا ۲۰۰۰ نفر فقط تو مهاباد کشته می‌شدن
  • سید IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    6 1
    فرصت طلبی و باج خواهی اصلاح طلبان تـ...وع آور در هر برهه اغتشاشات که همواره خود هم در آن اغتشاشات و بلواها و فتنه ها مؤثّراً دخیل هستند، بسیار چندش آور و مشمئزکننده است!!
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    9 0
    لَهُمْ عَذَابٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَقُّ ۖ وَمَا لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَاقٍ ترجمه : در دنیا، برای آنها عذابی (دردناک) است؛ و عذاب آخرت سخت‌تر است؛ و در برابر (عذاب) خدا، هیچ کس نمی‌تواند آنها را نگه دارد! سوره الرعد آیه 42 : وَقَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلِلَّهِ الْمَكْرُ جَمِيعًا ۖ يَعْلَمُ مَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ ۗ وَسَيَعْلَمُ الْكُفَّارُ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ ترجمه : پیش از آنان نیز کسانی طرحها و نقشه‌ها کشیدند؛ ولی تمام طرحها و نقشه‌ها از آن خداست! او از کار هر کس آگاه است؛ و بزودی کفّار می‌دانند سرانجام (نیک و بد) در سرای دیگر از آن کیست!
  • روستازاده IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    9 1
    اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 2میلیون رای داشتند از هر جهت این طیف باخت بدجور هم باختند چون عملکرد خوبی نداشتند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    4 0
    سیاست کثیف یعنی سیاستی که ابایی از ابزار کردن کودکان نوجوانان و زنان برای رسیدن به منافعش را مجاز میداند . طعمه های این توحش رادیکالی یک مشت کت و شلواری و شیک ، هرگز نمیدانند تاوان چه ذهن های بیماری را دارند میدهند .
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 1
    شماها بهتر میدونید
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      8 2
      1-این اغتشاشات هیچ ربطی به اوضاع اقتصادی ندارد. چون این اغتشاشات از مناطق مرفه تهران شروع شد و نه مناطق فقیرنشین.2- از همان روز اول اعضای میلیشیای منافقین بانک و اتوبوس و اداره و آمبولانس آتش زدند.3- هیچکسی پلاکاردی حاوی خواسته اش در دست نداشت. پس این ماجرا از روز اول یک اغتشاش برنامه ریزی شده برای «سوریه کردن و تجزیه ایران » بود و نه اعتراض.4- اینا دلشون برای مهسا نسوخته بود. مهسا فقط بهانه اغتشاش بود. اگر جان مردم برایشان مهم بود برای قتل 15 نفر در شاهچراغ هم هوار هوار می کردن.5- اینارو گاو هم میدونه. اما اونکه بدیهیات رو انکار کنه از گاوم گاوتره یعنی یا خر BBC یه یا خر اینترآشغال!
  • یوسف از همدان IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    5 8
    چرا هر چیزی را به نام خودتان مصادره می کنید من تو راهپیمایی تشییع حاج قاسم شرکت کردم
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      2 1
      من با خانواده در تشیع حاج قاسم شرکت کردم
  • ایرانی اصیل IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    5 0
    وقتی به این حرام لقمه ها و نوکران بی هویت داخلی امثال تمامی تفکر اصلاح طلبان که از سر انقلاب الهی نه تنها به جای رسیدن بلکه مال و ثروت کلان با کلاه برداری بی حد و وصف و کاملا ازادی و همجنس بازی به هر کاری که خواستند رسیدن و انجام دادند و جالب عمل کرد انها جز خیانت و خباث و نوکری شکست کامل اقتصادی و عقب راندن ملت و مملکت چیزی دیگری از خودشان به جا نگذاشتند ! و متاسفاته با ازادی کامل هر لجنی و اراحیفی چه میخورند و چه از دهان کثیف شان در روزی نامه های مزدروان خارجی در ارمان ملیو غیره و سایت فاسد خودشان پخش میکنند با پروی کامل باز ادعا دارند که چه باید کرد و چه باید بکنیم ، واقعا جای تاسف دارد که قوه قضای این حرام لقمه های داخلی و پارس کنان سگهای داخلی برای خوش خدمتی شیطان بزرگ راحت و حتی بدون استراس به زندگی ننگین خودشان در حال ادامه دادن هستند!!! مرگ بر هر چه شیطان و شیطان پرست بلاخص به این اصلاح طلبان و زاده و ولده های شما که حتما سربازان صهیونیست جهانی و وهابی هستید...
  • ژيان IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    15 0
    مرگ بر علي ربيعي توجيه گر اعمال فساد انگيز حسن روحاني و تمامي افساد طلبان.
  • ایران قوی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    8 0
    باید منتظر بمانیم تا این اصلاح طلبهای مزدور ایران را مثل سوریه کنند که نظام با اونا برخورد کنه؟؟؟؟؟
  • علی افصحی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    7 0
    به فرمایش امام خامنه‌ای برخی (اصلاح طلبان فاسد مصصم اند) صدای مردم را نشوند. تلاش دارند بیشتر با مهندسی صدا و صداسازی آشوب به پا کنند. عجیب این که هم در سایت های ضد انقلاب این کار را می کنند و هم در روزنامه اطلاعات که زیر نطر مثلا نماینده ولی فقیه!!!! و البته هم کابینه علی ربیعی اداره می شود !!! انجام می یابد این که روی کودکان هم کار می کنند که در آشوب ها به کار گیرند به خاطر نوه دار شدن اکثر این پیرپاتال های اصلاح طلب فاسد است اولا، و ثانیا نیم نگاهی نیز به قوانین مجازات کیفری دارند که این مجازات از نوجوانی و نوعا از هیجده سالگی شروع می شود و طبیعتا در صورت موفقیت در به خیابان آوردن کودکان هزینه ای تحمیل بر اصلاح طلبان نشده و بر عکس این جبهه انقلاب خواهد بود که هزینه خواهد داد. اما باید گفت شتر در خواب بیند پنبه دانه! هر چند خوابشان در روزنامه اطلاعات لانه فساد جدید اصلاح طلبان آمریکایی باشد.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    8 0
    مماشات با افساد طلبان تاکی بساط این طیف خائن جمع کنید
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    5 0
    خانواده های هاشمی رفسنجانی محمد خاتمی میر حسین موسوی و حسن روحانی حال مردم را روبروز بیشتر خراب کردند فاصله طبقاتی در دولت های ایشان شکل گرفت و رفته رفته از مردم سواری گرفتند خدا لعنتشان بکند که هنوز هم در فکر فریب مردم میباشند
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    12 1
    خانواده های هاشمی رفسنجانی محمد خاتمی میر حسین موسوی و حسن روحانی حال مردم را روبروز بیشتر خراب کردند فاصله طبقاتی در دولت های ایشان شکل گرفت و رفته رفته از مردم سواری گرفتند خدا لعنتشان بکند که هنوز هم در فکر فریب مردم میباشند
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    4 1
    حاج قاسم یه قهرمان ملی بود
  • خلیل IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    7 0
    اصلاح طلبان پیاده نظام آمریکا و اسرائیل در ایران هستند. این حزب پلید تا به اهداف شوم خود نرسند دست از سر ملت و کشور بر نمیدارند
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    5 0
    بوی گنددهان افسادطلبان فضارامتعفن کرده!اگرراهپیمایان ۱۳آبان هم «مردم »به حساب می آیند،به چه زبانی تنفرخودراازشما،اربابان جانی غربی شماوبانیان وضع موجودبیان کنند؟کی گم می شوید؟یانکی های اسرائیلی شناسنامه ایرانی؟مزدوران انگل!
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    5 1
    آوردن کودکان به خیابان برای کشته سازی از بچه های معصوم و ادامه اغتشاشات... لعنت بر اصلاح طلبانی که دنبال کودک کشی و رسیدن به مقاصد شیطانی خود هستند...
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    4 1
    افسادطلبان روی یزید روسفیدکردند!پاسه همین ازمحرم وامام حسین وعاشورامی ترسند!خداروشکراین یکی رو دیگه نمی تونن پنهان وکتمان کنند!مردم هم عاشق اولیای الهی هستند!وازجماهت یزیدیان متنفرند!
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    5 0
    اقای ربیعی کوتاه بیا. ، خدا. همه چیزت را گرفت. دیگه خودتو تو خیابون خونی فرضی. نبین...
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    4 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    تا زمانیکه طیف غربزده بی دین و بی نماز چه مردم و چه مسئول اما بخصوص مسئولین اصلاح طلب در حاکمیت وجود و نفوذ دارند محال است ملت ایران به آرامش برسند
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    یاااااخدا این جا دیگه کجاست
  • flib IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    بچه ها را راحت گول می زنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس