کد خبر 1434193
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
محمد ایمانی

پشت پرده آشوب پیچیده اخیر، شنیدنی و دیدنی های عبرت آموز، فراوان دارد. اندکش را برخی سر حلقه های بازداشت شده روایت می کنند و احتمالا بر شمار آنها افزوده خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

پشت پرده آشوب پیچیده اخیر، شنیدنی و دیدنی های عبرت آموز، فراوان دارد. اندکش را برخی سر حلقه های بازداشت شده روایت می کنند و احتمالا بر شمار آنها افزوده خواهد شد. شاید هم سرویس های اطلاعاتی کشور، نظائر ریگی، زم، شارمهد و حبیب اسیود را به داخل آوردند و برخی رازها و پشت پرده ها گشوده شد.

اما فعلا رسانه ها و عناصر اپوزیسیون و حامیان آنها، در لو دادن ماجرا، مسابقه گذاشته اند. افتضاحاتی که در چند ساعت تجمع برلین عیان شد، جنایات و ترور هایی که در مرزهای غربی و جنوب شرقی و شاهچراغ مرتکب شدند، بی ناموسی و بی غیرتی و وطن فروشی هایی که نشان دادند، روحیات دیکتاور مآبانه ای که رو کردند، و...

اما در این رسوایی، رسانه ها و حامیان بیگانه هم کم نگذاشته اند. از باراک راوید خبرنگار صهییونیست که فاش کرد سعودی اینترنشنال، "بازوی جنگ اطلاعاتی موساد علیه ایران است"، تا  ویترین چیدن با حضور گروه های رسما تروریست و تجزیه طلب، گاف بایدن که ایران را آزاد می کنیم و ماستمالی جان کُربی و...

حالا هم که بی بی سی و مجری اش، با یکدیگر کورس گذاشته اند. دیروز اظهارات رعنا رحیم پور، مجری این شبکه منتشر شد که به مادرش خبر می دهد:

"چیز نگران کننده ای که شنیدم این است که روسای اینترنشنال دستور داده‌اند فقط با سران احزاب تجزیه‌طلب مصاحبه کنند و به آنها تریبون داده شود! این جای نگرانی دارد. کشورهای منطقه، ایران دمکرات نمی خواهند، چون اولین جایی که وحشت می کند عربستان است. اینها که به دنبال آینده ایران نیستند. شروع می کنند به زدن طبل جدایی طلبی. اینها، یک ایران تکه ‌پاره تضعیف‌ شده می‌خواهند". (نه که بی بی سی نمی خواهد!)

امروز هم خود وی، با جان بولتون گفت و گو کرده و بولتون لو داده: "معترضین در کردستان و بلوچستان ایران به خوبی مسلح شدند و آماده تغییر فاز هستند. من تصاویر و مستنداتی دارم که نیروهای کرد و بلوچ، در (کردستان) عراق و پاکستان در حال آموزش دیدن هستند".

هنوز اول رسوایی وطن فروشان و نقابدارنی است که به نام زن و زندگی و آزادی، معرکه گرفتند؛ اما ماموریت واقعی شان ویران کردن و از هم پاشاندن ایران قوی بود. آنها شکست اصلی را از درایت قاطبه مردمی خوردند که به گروهک های مزدور پهلو ندادند و برای شان کوچه باز نکردند.

امیر مومنان (ع) فرمود : "انّ الفِتَن اذا اِقبَلتْ شبَّهت و اِذا اَدبَرت نَبَّهتْ. یُنکَرْنَ مُقبِلاتٍ و یُعْرَفْنَ مُدبرات. یحُمْنَ حَومَ الریاح، یصِبْنَ بلداً و یخْطِئْنَ بلداً. فتنه‌ ها هنگامی که روی می ‌آورند، امر (حق و باطل) را مشتبه می سازند و آن گاه که می‌ روند، بیدار می کنند. ناشناخته می‌ آیند و شناخته شده می ‌روند. مثل گردباد می ‌گردند و شهری را ویران می ‌کنند و شهری را وا می‌ گذارند".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    27 11
    درود
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      10 32
      بله بله اعترافات بسیار مهمی در راه است به عنوان مثال جورج سوروس و پدر خوانده پیرش توانستند با جراحی پلاستیک تغییر چهره داده و وارد اماکن ممنوعه ما بشوند و بعد از تقسیم سلاح بین مخالفان عده ای را به رگبار بسته و سپس با کمک موجودات فضایی عازم ماه شوند
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      8 4
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      5 2
      دشمنان اسلام هستند
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    29 1
    خدایا هر که به ایران وایرانی خدمت میکنه سلامت نگهش دار و خیر وسعادت دنیا وآخرت را نصیبش بفرما.... هرکه به ایران و ایرانی خیانت میکنه نابودش کننننن...
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    9 15
    بروید ببینید ریشه مشکلات در کجاست
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      15 8
      ریشه مشکلات در بی دینی و غربزدگی است.
    • روزبه IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      6 4
      ریشه مشکلات رو هم باید دید کجاست، ولی راهش نابود کردن خودمان با دست خودمان نیست، راهش اینکه اگر چه به رسانه های داخلی اعتماد ندارید ولی چشم و گوش بسته مسحور شبکه های تلویزیونی و رسانه ای دولتهای بد نامی چون عربستان و انگلیس و آمریکا هم نباید شد، چشم امید به سلبریتی های شکم سیر نباید داشت
    • هاشمی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      3 0
      ریشه در اشرافیت و ....های خارج نشین و مافیا دزدی بی دینی و سیاست زدگی است
  • ح IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    19 9
    برانداز فقط امام خمینی که با چهارتا نوار و کاست تونست حکومتی که کل غرب پشتش بود رو سرنگون کنه حالا با این همه امکانات کل غرب نمیتونه کشوری که تحت شدید ترین تحریم هاست رو سرنگون کنه آره ما برانداز هامونم با برانداز هاتون فرق داره
    • علی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      3 1
      دندان شکن بود!!!!
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    17 4
    چیز نگران کننده ای که شنیدم این است که روسای اینترنشنال دستور داده‌اند فقط با سران احزاب تجزیه‌طلب مصاحبه کنند و به آنها تریبون داده شود! /// لعنت به رمضان پور کثافت. مزدور خائنی کثافت تر از کلوخ استنجا. امیدوارم به سرنوشت زم مزدور دچاربشی ای پست فطرت کثافت. هرجا کثافتکاری هست نام یه اصلاحاتی بی دین و بی وجدان میدرخشه.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    9 3
    دقیقا همینطور هست
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    15 7
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • علي مشهدي IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      6 4
      چقدر ميگيري ديگه اين پيام تكراري را نگذاري ... اجركم عندالله بسه ديگه پيامت را حفظ شديم ...
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      0 1
      احسنت
  • US ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    14 3
    به نظر من فتنۀ مسخرۀ دشمنان در سال ۱۴۰۱، علیرغم اینکه مظلومانه شهدایی دادیم و مردم ناراحت شدند اما خیلی خیلی برکات داشت که حداقل آن این است که برخی از بدبین ترین مردم نیز به حقانیت جمهوری اسلامی و پستی دشمنان ایران پی ببرند و اتحاد در کشور بسیار بیشتر شد و این یعنی ان شاء الله خیلی زود جهش اقتصادی، علمی و فرهنگی را تجربه خواهیم کرد. خدا را صدهزار مرتبه شکر از رهبر و مردم عاقل ایران و حماقت دشمنانمان که باز هم به نفع جمهوری اسلامی تمام شد!
  • ایران قوی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    29 12
    حالا که عربستان اینو برای جمهوری اسلامی ایران میخادماهم برای سرنگونی ال سقوط باید اقدام کنیم کسی که شمشیر رو از رو بسته و علنن اقدام به دشمنی با ما میکنه بعد توقع داره که باهاش مزاکره کنیم!!!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    18 3
    دقیقا
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    18 3
    درود
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    15 2
    جالبه
  • سروش IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    10 2
    امیر مومنان (ع) فرمود : "انّ الفِتَن اذا اِقبَلتْ شبَّهت و اِذا اَدبَرت نَبَّهتْ. یُنکَرْنَ مُقبِلاتٍ و یُعْرَفْنَ مُدبرات. یحُمْنَ حَومَ الریاح، یصِبْنَ بلداً و یخْطِئْنَ بلداً. فتنه‌ ها هنگامی که روی می ‌آورند، امر (حق و باطل) را مشتبه می سازند و آن گاه که می‌ روند، بیدار می کنند. ناشناخته می‌ آیند و شناخته شده می ‌روند. مثل گردباد می ‌گردند و شهری را ویران می ‌کنند و شهری را وا می‌ گذارند". حضرت علی علیه السلام چقدر مختصر و کوتاه و زیبا شرح حال منافقان و آشوبگران و فتنه انگیزان را در حال و روز امروز ایران بیان کردند خیلی عالی!!!! یا حیدر یا حیدر یا حیدر. سجده شکر می خواهد.
  • علی افصحی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 2
    اصلا آرایش میدانی ورسانه های وحامیان شیطان صفت آشوب کثیف، اعم از آمریکا، غرب وحشی ، گروهک های تابه تای تروریست،واصلاح طلبان فاسد ناکث نشان میداد که آشوب وحشی با برنامه ریزی جبهه مفلوک دشمن غدار است. اعتافات فقط برای کسانی است که کانال های اطلاعات خود راروی موج دشمن خبیث تنظیم کرده اند.در ایران اسلامی فتنه ای شکل نمی گیردجزبامربع دشمن خارجی به سرکردگی آمریکا، گروهک های بی آبروی مفلوک ، اراذل و اوباش اصلاح طلبان فاسداختلاسگر که کوچه برای دشمنان و عوامل دشمن باز می کنند.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 2
    عدالت اقتصادی و اجتماعی، و شفافیت و پاسخگویی مسولین را نهادینه کنید، اکثر مشکلات داخلی حل میشوند و بیگانگان هم نمیتوانند سو استفاده کنند
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      6 1
      داداش یاخواهردینی اباالفضلی وزینبیم قربونت بشم بعضیابه خاطرغرق شدن درفسادوجیره خورپروری داعش پرورهاهمیشه فحش وتخریب وزامبیسمشون رودارن مکتب ما فرامین خدارااجرامیکنه نه فرامین استکباررا
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 10
    اعترافات مهم تر نه،اعتراضات مهم تر در راه است.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      3 2
      منظورت اغتشاشات است دیگر؟
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      1 0
      مگه این بار صهیونیستها و آمریکا مستقیم باهامون بجنگند و گرنه شماها دیگه تموم شدید. فدای ملت ایران اسلامی که بصیرتشون زبانزد است.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    3 2
    خدا با ماست
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 2
    ایران حرم است. اگر این حرم بماند بقیه ی حرم ها می ماند. اما اگر این حرم از دست برود دیگر حرمی نمی ماند نه حرم محمدی نه حرم ابراهیمی
  • FR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 1
    عالی آقای ایمانی مثل همیشه
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 1
    واقعا دو تا مساله از اولداین انقلاب تا الان باعث تمام این فتنه ها شد در این کشور طی این ۴۳ سال اونم اینترنت و ماه واره هست. تا زمانی که ما به اینترنت جهانی و ماهوار وصلیم همین آش هست و همین کاسه. واقعا ما جه نیازیربه اینترتت جهانی داریم. تنها مراکز و موسسات تخقیقاتی و دانشگاهی ما نیاز دارن به اینترنت جهانی والا مردم و عوام جامعه چه نیاز دارن؟ با اینترانت هم تمام کارهای مردم و مملکت راه میفته. مردم عادی مگه جز دانلود فیلم و عکس و اهنگ نت گردی و وبلاگ زدن کتر دیگه دارن؟ ایناهم که با اینترنت داخلی کامل انجام میشه. چرا نمیشینید تخبگان و دانشمندان رو دور هم جمع کنید و یه چیزی اختراع کنید یه جیزی بسازید که برا هنیشه دسترسی به ماهواره را در این کشور قطع کنه.
    • محمد IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 0
      واقعا بیسوادی که همچین حرفی میزنی
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 1
    حالا برخی ها که کمی زور بهشون آمده، مسخره بکنند، ولی دوست و دشمن بداند، اطلاعاتی که در این آشوبها بدست آمد آنقدر ارزشمند است که دست برتر ایران را در آینده مشخص خواهد کرد. نثار روح شهدای فتنه اخیر صلوات.
  • سیروس IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    2 0
    احسنت
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    3 0
    ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .
  • حسین IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 1
    ریشه فتنه ها و بیتقواییها فقر است،البته نسل جوان فعلی هم مانند نسل های دهه ۵۰ و ۶۰ نیستد،متاسفانه خیلی از جوانهای نسل جدید کاری و صبور نیستد و اکثرا دنبال خوشگذرانی و عییاشی هستند وگرنه چطور مهاجران افغان از کشور همسایه وارد ایران میشوند و با کار و تلاش پول و امکانات بدست می اورند.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    احسنت به مشرقیون
  • م ل اراکی آلمان IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    باید فکری برای این اصلاح طلبان افراطی کرد. اینها دست پرورده و آموزش دیده غرب هستند. باید خیلی مواظب بود اینها کودتا نکنند. چرا تمام این خبرنگارهایی که برای سعودی اینترناشنال، بی بی سی، منو تو وووو کار میکنند همه قبلا در روزنامه های اصلا طلب کار میکردند؟ چرا روزنامه های اصلاح طلب شده مرکز تربیت جاسوس خبرنگار.؟ چه چیز مشترکی بین اصلاح طلبان و دشمنان ایران وجود داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس