کد خبر 1433797
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
سالیوان

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن اشاره به چالش‌های راهبردی که آمریکا با روسیه و چین دارد، اما گفت که رقابت نباید به رویارویی یا درگیری منجر شود.

به گزارش مشرق،«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت که در وضعیت دوران جنگ سرد با روسیه قرار ندارند.

سالیوان طی نشست خبری در کاخ سفید با اشاره به چین و روسیه اظهار داشت: «ما با دو چالش استراتژیک از سوی دو کشور روبه‌رو هستیم که با دیدگاه ما در مورد اینکه جهان چگونه باید باشد، موافق نیستند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه باید برای توازن کلی قدرت در جهان تلاش کرد، توضیح داد: «ما می‌توانیم با همکاری با یکدیگر به نتایج مثبتی دست یابیم، از جمله با کشورهایی که منافع مشترکی با آنها نداریم».

این مقام امنیتی آمریکایی درباره وضعیت تنش‌ها با روسیه نیز گفت: «ما در دوران جنگ سرد نیستیم و رقابت نباید به رویارویی یا درگیری منجر شود. در مقابل رقابت بین دموکراسی و استبداد باید نشان داد که دموکراسی می‌تواند به نتیجه برسد و مشکلات را حل کند».

سالیوان درباره بحران انرژی در جهان در پی جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه، اظهار داشت: «در ماه‌های گذشته تلاش زیادی برای کاهش قیمت انرژی انجام داده‌ایم و در عین حال همچنان تجهیزات ضروری اوکراین را تامین می‌کنیم».

وی ادامه داد: «ما فرصتی داشتیم تا در سطوح عالی با روس‌ها ارتباط برقرار کنیم و پیامدهای استفاده احتمالی از سلاح هسته‌ای را توضیح دهیم. من فکر می‌کنم هنوز حمایت قوی در کنگره برای ارائه منابع لازم به اوکراین وجود دارد».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره تنش‌ها چین با تایوان نیز افزود: «ما اقداماتی را برای تقویت بازدارندگی در اقیانوس هند و اقیانوس آرام انجام داده‌ایم و از صلح در تنگه تایوان حمایت می‌کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    چون در حال جنگ گرم هستید میخواهید در عین حال در جنگ سرد هم باشید ؟! البته عاقلان میفهمند که منظور اینه که اوکراین را بی خیال بشیم همدست شیم ضد ایران !
  • ش. AE ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    در دوره جنگ سرد نیستید کاملا درسته چون در دوره ورود جنگ گرم هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس